dorstvlegel
Actief lid
Als je de prijzen vergelijkt kom je toch voor de Golf €4000.- hoger uit heb ik de indruk
Dat is nog maar de vraag: ik denk eerder dat dit is terug te voeren op de Nederlandse fiscale bijtellingsregels.En sowieso zijn afleverkosten al diefstal in Nederland
Niet mee eens. Ben 2 maanden geleden voor een occasion Panda wezen kijken bij een Fiat garage in Maassluis. Brave borst van een verkoper dacht dat ik echt 695 euro afleverkosten voor een Panda van 2 jaar oud ging betalen die nota bene altijd in onderhoud was geweest bij diezelfde Fiat garage. Toen hij ijskoud begon uit te leggen dat dat was om de auto na te kijken, APK te keuren (auto van 2 jaar oud!) en een halve tank brandstof (15 liter!) was hij dus een potentiele klant kwijt. Heb uiteindelijk een Panda bij een andere Fiat garage gekocht, zonder afleveringskosten. Typisch gevalletje "JAMMER JOH" :icon_smile_dead: voor de Fiat garage uit Maassluis.....Dat is nog maar de vraag: ik denk eerder dat dit is terug te voeren op de Nederlandse fiscale bijtellingsregels.
Door deze kosten (in Nederland) buiten de catalogusprijs te houden wordt deze lager, en daarmee de bijtelling.
Ik was laatst bij een Skoda-dealer, geinteresseerd in zo een Businessline, maar voordat ik erover kon beginnen vertelde de man me al dat er over deze uitvoering niet te onderhandelen was. Als ik dat wilde moest ik de 'normale' uitvoering kiezen.....@Mazlbeer: Ik zou al niet eens de prijs van de Skoda site betalen, laat staan meer. Er is ALTIJD ruimte voor onderhandelen. En zoals Noord al zegt, er zijn meer dealers dan auto's die jij wil kopen En sowieso zijn afleverkosten al diefstal in Nederland, want in andere landen kennen ze die afleverkosten bijvoorbeeld niet eens.
Twee maand nadat de folder gedrukt is? Mag toch hopen van niet.(hogere - komt er een prijsverhoging aan voor de Octi III?)
Nee, het is een mooie manier om de marge wat op te krikken omdat er geen BPM over afgedragen hoeft te woden. Met bijtelling heeft het niet direct iets te maken. het is een mooi voordeel voor de zakelijke rijder, maar verder ook niet.Dat is nog maar de vraag: ik denk eerder dat dit is terug te voeren op de Nederlandse fiscale bijtellingsregels.
Door deze kosten (in Nederland) buiten de catalogusprijs te houden wordt deze lager, en daarmee de bijtelling.
Ach ja, dat is ook puur een morele overwinning he. De ene denkt korting gehad te hebben doordat hij geen afleverkosten hoeft te betalen, de ander denkt dat ie dat bij inruil van zijn huidige wagen heeft verdient.afleverkosten hoeven niet bij elke dealer betaald te worden, als je tenminste goed onderhandeld