Octavia III

Darkside

Forumguru
Beetje mager filmpje.
Wel leuk om deze versie te zien. Dit is nl waarschijnlijk ook de kleur die ik zal gaan bestellen op de O3.
 

RoelF

Forumguru
Ehm ja, je kunt het filmpje ook goed bekijken met het geluid uit. Wel leuk om de Combi te zien rijden.
Mijn huidige leaseauto loopt begin december af en ik wacht geduldig het nieuws af over het kunnen leveren van de 14% dit jaar.
Anders hopen dat ze de norm voor 2014 ook gaan halen, of de 1.2 rijden.
 

marcsilvia75

Nieuw lid
SKODA-Octavia-Combi.jpg

ŠKODA Octavia Combi at Wörthersee
The equipment includes a front grille in a shiny black color as well as a red/black front spoiler. The covers of the outside mirrors and the roof girders are painted in shiny black, the rear diffuser in red and black. The sports version of the Octavia station wagon sits on the 18” wheels named ‘Turini’ in matt black. The sporty appearance of the interior is emphasized by black sports seats with red threads and aluminum pedals.

http://www.newcarspressreleases.com/skoda-revealed-five-sports-cars-at-worthersee/
 

MAzlbeer

Nieuw lid
Even iets compleet anders.

Ik heb een offerte bij de dealer opgevraagd, maar deze is hoger dan de prijzen van de skoda website?
klopt dat wel?
 
@Mazlbeer: Ik zou al niet eens de prijs van de Skoda site betalen, laat staan meer. Er is ALTIJD ruimte voor onderhandelen. En zoals Noord al zegt, er zijn meer dealers dan auto's die jij wil kopen :) En sowieso zijn afleverkosten al diefstal in Nederland, want in andere landen kennen ze die afleverkosten bijvoorbeeld niet eens.
 

Canon-Eye

Forumguru
En sowieso zijn afleverkosten al diefstal in Nederland
Dat is nog maar de vraag: ik denk eerder dat dit is terug te voeren op de Nederlandse fiscale bijtellingsregels.
Door deze kosten (in Nederland) buiten de catalogusprijs te houden wordt deze lager, en daarmee de bijtelling.
 
Tja..... Ik lease niet... ik moet alles van mijn zuurverdiende centjes betalen.. dus voor mij persoonlijk diefstal... ;)
(Gelukkig betaal ik dan weer geen BTW of BPM (of "vervuilingsbijtelling wat is het tegenwoordig eigenlijk"....))
 

deusjevo

Forumguru
Dat is nog maar de vraag: ik denk eerder dat dit is terug te voeren op de Nederlandse fiscale bijtellingsregels.
Door deze kosten (in Nederland) buiten de catalogusprijs te houden wordt deze lager, en daarmee de bijtelling.
Niet mee eens. Ben 2 maanden geleden voor een occasion Panda wezen kijken bij een Fiat garage in Maassluis. Brave borst van een verkoper dacht dat ik echt 695 :shocked: euro afleverkosten voor een Panda van 2 jaar oud ging betalen die nota bene altijd in onderhoud was geweest bij diezelfde Fiat garage. Toen hij ijskoud begon uit te leggen dat dat was om de auto na te kijken, APK te keuren (auto van 2 jaar oud!) en een halve tank brandstof (15 liter!) was hij dus een potentiele klant kwijt. Heb uiteindelijk een Panda bij een andere Fiat garage gekocht, zonder afleveringskosten. Typisch gevalletje "JAMMER JOH" :icon_smile_dead: voor de Fiat garage uit Maassluis.....
 

Rallye

Forumguru
@MAZlbeer: hanteert de dealer wellicht de (hogere - komt er een prijsverhoging aan voor de Octi III?) prijs bij verwachte aflevering, in plaats van de prijs nu? Dat was bij mij ook zo: één dealer hanteerde de oude prijzen, een andere wist meteen te melden dat er een prijsverhoging aankwam vóór het waarschijnlijk aflevermoment en hanteerde de juiste prijs - die je bij een tussentijdse prijsverhoging op basis van de leveringsvoorwaarden toch moet betalen. Dan is de handelwijze van je dealer dus correct - en voorkomt gezeur achteraf.
 
Oftewel, ga de dialoog aan met je dealer waardoor hij tot zo'n prijs komt en informeer bij andere dealers. (tenzij je in Oost-Groningen of Den Helder woont waar je in een straat van 100 km maar 1 dealer hebt :D. En dan nog ben ik altijd van mening dat er altijd nog een procentje of 3-5 vanaf kan (als je tenminste niet de basis/basis versie zonder opties kiest).
 

Gunner

Forumguru
@Mazlbeer: Ik zou al niet eens de prijs van de Skoda site betalen, laat staan meer. Er is ALTIJD ruimte voor onderhandelen. En zoals Noord al zegt, er zijn meer dealers dan auto's die jij wil kopen :) En sowieso zijn afleverkosten al diefstal in Nederland, want in andere landen kennen ze die afleverkosten bijvoorbeeld niet eens.
Ik was laatst bij een Skoda-dealer, geinteresseerd in zo een Businessline, maar voordat ik erover kon beginnen vertelde de man me al dat er over deze uitvoering niet te onderhandelen was. Als ik dat wilde moest ik de 'normale' uitvoering kiezen.....

(hogere - komt er een prijsverhoging aan voor de Octi III?)
Twee maand nadat de folder gedrukt is? Mag toch hopen van niet.

Dat is nog maar de vraag: ik denk eerder dat dit is terug te voeren op de Nederlandse fiscale bijtellingsregels.
Door deze kosten (in Nederland) buiten de catalogusprijs te houden wordt deze lager, en daarmee de bijtelling.
Nee, het is een mooie manier om de marge wat op te krikken omdat er geen BPM over afgedragen hoeft te woden. Met bijtelling heeft het niet direct iets te maken. het is een mooi voordeel voor de zakelijke rijder, maar verder ook niet.

De twee dealers waar ik geweest ben vragen beide 900 euro voor afleverkosten. Ik vind het nogal wat.
 

CDK

Forumguru
afleverkosten hoeven niet bij elke dealer betaald te worden, als je tenminste goed onderhandeld ;)
maar 900,- is volgens mij wel heel erg veel!

greetz Corné
 

Gunner

Forumguru
Tsjah de welbekende 'mattenset en tank brandstof' he.

afleverkosten hoeven niet bij elke dealer betaald te worden, als je tenminste goed onderhandeld
Ach ja, dat is ook puur een morele overwinning he. De ene denkt korting gehad te hebben doordat hij geen afleverkosten hoeft te betalen, de ander denkt dat ie dat bij inruil van zijn huidige wagen heeft verdient.

Daarom kijk ik liever naar wat ik bij moet betalen. Of hij nu korting linksom of rechtsom geeft maakt mij niet uit. Maar heb toch echt al 2x die 900 euro gezien bij dealers.
 

CDK

Forumguru
@Gunner, daar heb je gelijk in, daarom heb ik én een goede inruilprijs én een mooie korting, geen afleveringskosten én een VOLLE tank benzine, daarnaast nog kostenloos andere banden gemonteerd, naafkapjes én voor en achterlogo's vervangen ;)

greetz Corné
 
Bovenaan Onderaan