Octavia III

ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de 03 combi en de golf VII variant. Vandaag bij Pon gekeken bij de Golf VII variant. Heel eerlijk gezegd vind ik de golf dieper kunnen zitten en is het dashboard wat mooier, vooral het middenconsole. Ook zijn de knoppen op het stuur beter icm bediening. Echter zijn de voordelen van de o3 mbt opties/prijs wel interessanter. Ik zat ook te denken aan de memorystoelen, heb alleen het idee dat dit weer iets in hoogte scheelt met de gewone stoelen. In breda staat een zwarte combi met memorystoelen.

Ik zou alleen erg graag in de dynamic stoelen willen zitten voordat ik overweeg tot aanschaf te gaan. Ik heb 4 dealers gesproken, en allen krijgen deze pas in augustus binnen :( in geneve stond deze wel zo. Iemand enig idee of ze ergens toch deze stoelen hebben? Bij Pon in leusden hadden ze nada skoda's staan.

btw deze octavia het het 4 delige stuur met hoogglans zwart! die had ik nog niet gezien, de dealer ook niet. Is ook onderdeel blijkbaar van het introductiepakket volgens hem. Weet iemand wat dit introductiepakket nu allemaal omvat??

fwh9.jpg
Ik heb ook lang tussen de Octavia en de Golf Variant getwijfeld en ben uiteindelijk toch voor de Octavia gegaan. Wij hebben een gezin met 1 kind, dus de ruimte is essentieel. Vooral de riante beenruimte achterin vinden wij een groot pluspunt ten opzichte van de Golf. Mijn vrouw least momenteel de Golf Variant (6) en hierin is de beenruimte summier (wij zijn kleiner dan de gemiddelde Nederlander). Daarnaast is de prijs gunstiger en kun je een zwaardere motor nemen voor hetzelfde geld. Daarnaast is de middenconsole van de Golf mooi, maar dat hooglands zwart.... Alleen maar vingers na een uurtje rijden. 18 inch velgen? Minimaal €900,- bijleggen.... Wat stoelen betreft, het Dynamic pakket bevat sportstoelen. Deze zitten vrijwel hetzelfde als de sportstoelen van de huidige Golf. Dit betekent een zeer goede zithouding. Succes met je keuze. Ik heb ook lang getwijfeld, maar ben blij met. De uiteindelijke keuze!

Voor de mensen die nog moeten uitzoeken, ik heb gister mijn Octavia opgehaald.
(HB 1.6DSG Elegance Business, Paranoramisch schuif-kanteldak, Zwart leer/Silverstich, zonder type aanduiding)

Zoals je ziet is het de Brilliant Silver versie met 18" Golus. Erg mooi al zeg ik het zelf :)

Bijlagen

• IMG_20130615_163627.jpg
    IMG_20130615_163627.jpg
    301,7 KB · Weergaven: 185
  • IMG_20130615_163702.jpg
    IMG_20130615_163702.jpg
    215 KB · Weergaven: 184
  • IMG_20130615_163744.jpg
    IMG_20130615_163744.jpg
    351,5 KB · Weergaven: 181

CoesDoes

Forumguru
In de categorie welke informatie geven dealers.
Ja, daar staat 1.6 TDI DSG-7 Hangeschakeld...
image.jpg
helaas kon ik geen duidelijke foto door het dubbel glas heen maken

Dennis Nijholt

Forumguru
@Jelmer pracht auto ziet er erg strak uit met de Golus velgen...maar vind de Golus minder mooi onder de Combi en prachtig onder de HB. Heel veel plezier en mooie kilometers met de erg mooie auto

Daap

Nieuw lid
@Jelmer85 Wat een prachtige auto! Ik ben tot nu toe altijd ultiem fan geweest van de Combi, maar dit is de eerste HB die ik echt mooi vindt! Gefeliciteerd en veel rijplezier!

CDK

Forumguru
@Jelmer85, heel mooie auto! nu dus ook een panodak op de hatchback, ik vind dat alleen al een wowfactor hebben :) gefeliciteerd en heel veel plezier er mee!

greetz Corné

Kleine update: Ik heb gekozen voor achteraf zwart leer met silverstitch. Hierbij 2 foto's daarvan.
Ik vind dat ze het erg mooi gedaan hebben.

Bijlagen

• IMG_20130617_094309.jpg
    IMG_20130617_094309.jpg
    259,7 KB · Weergaven: 164
  • IMG_20130617_094359.jpg
    IMG_20130617_094359.jpg
    323 KB · Weergaven: 155

paulus474

Senior Member
...
btw deze octavia het het 4 delige stuur met hoogglans zwart! die had ik nog niet gezien, de dealer ook niet. Is ook onderdeel blijkbaar van het introductiepakket volgens hem. Weet iemand wat dit introductiepakket nu allemaal omvat??

fwh9.jpg
Vandaag onze O3 Combi binnengekomen bij de dealer, en deze heeft ook dat hoogglans zwart op het 4-spaaks stuurwiel zitten.
Is blijkbaar standaard voor alle nieuwe Octi's en heeft niets met een introductiepakket te maken blijkbaar...

Vandaag onze O3 Combi binnengekomen bij de dealer, en deze heeft ook dat hoogglans zwart op het 4-spaaks stuurwiel zitten.
Is blijkbaar standaard voor alle nieuwe Octi's en heeft niets met een introductiepakket te maken blijkbaar...
Klopt inderdaad. Mijn dealer gaf aan dat het hoogglans is toegevoegd in modeljaar 2014

Bovenaan Onderaan