Octavia III

Darkside

Forumguru
Ik zit nog te kijken of dit nog handig is. Nu heb ik nog 2 kinderstoelen op de achterbank zitten.
Dus ze kunnen niet eens automatisch inklappen.
Maar kan er wel de toegevoegde waarde van inzien als je de achterbank vrij hebt en er toch iets niet blijkt te passen in de achterklep.
 

Darkside

Forumguru
Intro pakketten bestaan wel. Alleen zie je die dan ook vaak terug in de configurators of PDF bestanden.
Kan zijn dat PON iets besteld heeft en dat je ze zo uit de showroom moet meenemen.
Dus als er een zwarte bij je dealer staat en je wilt een witte dan gaat het niet.
 
Intro pakketten bestaan wel. Alleen zie je die dan ook vaak terug in de configurators of PDF bestanden.
Kan zijn dat PON iets besteld heeft en dat je ze zo uit de showroom moet meenemen.
Dus als er een zwarte bij je dealer staat en je wilt een witte dan gaat het niet.
Ik begreep van de dealer in Zoetermeer dat de intro pakketten alleen voor de dealers te bestellen zijn. De eerste demo auto'szijn hiermee geleverd....
 

sitechris

Donateur
Ik zag vandaag de Octavia rijden. Ik vond achterkant een beetje iel ogen. Ik dacht eerst dat het een Rapid was. Ik was niet helemaal onder de indruk. De voorzijde vind ik wel mooi.
 

MacRembrandt

Forumguru
Vandaag gereden met de 1.2TSI Combi.

De motor is me alleszins meegevallen. Pikt goed op. Is niet te traag.

Verder was de proefrit vooral een "pas-rit". Aangezien de derde koter in december verwacht wordt, moeten er drie zitjes (twee Groep1 + MaxiCosi en/of twee Groep1 en één Groep 2/3) passen.
En........dat lukte.

Het lukte zelfs om de wandel/fiets-kar achterin te krijgen.

Dit waren allemaal tests voor de bruikbaarheid van de Combi, in vergelijking met mijn huidige Touran uit 2010.
De Octavia is geslaagd!
Hoewel de Touran in de praktijk net iets handiger is met drie kids/stoeltjes, komen we er met de Octavia ook wel, en houden we zo lekker 200 euro per maand (!) in de pocket.:D

En dan heeft pappa ook nog alle gadgets van de Elegance Businessline.
Wat dat gaat 'm dan worden.

Volgende week even de bestelling rond proberen te krijgen:
Octavia Combi 1.2TSI DSG Elegance Businessline
Black Magic
Optie: trekhaak.

Doordat hij af fabriek verder geen opties heeft, hoop ik dat de levertijd mee gaat vallen. We zullen zien.

P.S. Mij werd (weer) te kennen gegeven dat de EBL niet met beige bekleding te krijgen is, tenzij ik zou upgraden naar Alcantara/leder. Op mijn opmerking of het dan ook niet later leverbaar werd, werd ontkennend geantwoord.
Ik heb hier wat anders gelezen (levering vanaf november). Iemand die dat kan bevestigen?
 

Darkside

Forumguru
De 1.2 is idd een lekkere motor. Helemaal icm dsg. Heb zelf 2 kinderen en 2 honden en dat gaat ook prima op campeer vakantie. De octavia blijft gewoon een mooi en ruime wagen
 

WesleyJD

Banned
Waar ik wel van schrok is de afwerking van de wagen. Randjes, deurlijsten lijnen enz die niet helemaal lekker op elkaar aansluiten. Ook vind ik de grote navigatie wat "goedkoop' tot me over komen. Ook de wielophanging valt me tegen. Het kwam allemaal wat Kia-Hyundai gehalte tot me over. Jammer.
 

thekawa

Forumguru
ik zit al een tijdje te twijfelen tussen de 03 combi en de golf VII variant. Vandaag bij Pon gekeken bij de Golf VII variant. Heel eerlijk gezegd vind ik de golf dieper kunnen zitten en is het dashboard wat mooier, vooral het middenconsole. Ook zijn de knoppen op het stuur beter icm bediening. Echter zijn de voordelen van de o3 mbt opties/prijs wel interessanter. Ik zat ook te denken aan de memorystoelen, heb alleen het idee dat dit weer iets in hoogte scheelt met de gewone stoelen. In breda staat een zwarte combi met memorystoelen.

Ik zou alleen erg graag in de dynamic stoelen willen zitten voordat ik overweeg tot aanschaf te gaan. Ik heb 4 dealers gesproken, en allen krijgen deze pas in augustus binnen :( in geneve stond deze wel zo. Iemand enig idee of ze ergens toch deze stoelen hebben? Bij Pon in leusden hadden ze nada skoda's staan.

btw deze octavia het het 4 delige stuur met hoogglans zwart! die had ik nog niet gezien, de dealer ook niet. Is ook onderdeel blijkbaar van het introductiepakket volgens hem. Weet iemand wat dit introductiepakket nu allemaal omvat??

fwh9.jpg
 

Darkside

Forumguru
De midden console vind ik ook mooier van de golf. Omdat die iets na de bestuurder gedraaid is. Heb nog geen proefrit gemaakt met de Skoda. Maar volgens mij zitten dr stoelen idd wat lager in de golf. Sowieso zijn de ergo stoelen erg mooi. Hoewel de golf oets beter afgewerkt is is hih ook een stuk duurder. Zelf wil ik het liefst ook de electrische stoelen in de Octavia ivm de kantelfunctie.
Op dit moment zal ik alleen de golf nemen in 14% versie als die niet van Skoda beschikbaar is
 

thekawa

Forumguru
owja. in breda hebben ze een demo o3 1.6tdi dsg. daarop zit de voorruit verwarming. Deze is nu weer uit de prijslijst van 1-6. Volgens de dealer pas weer na augustus te leveren....

En kan je schakelflippers nemen op de o3 met dsg? ik zie die er ook niet tussen staan in de prijslijst. Ik zie wel een youtube film uit engeland waar ze er wel op zitten... bv 4:30
 

thekawa

Forumguru
De midden console vind ik ook mooier van de golf. Omdat die iets na de bestuurder gedraaid is. Heb nog geen proefrit gemaakt met de Skoda. Maar volgens mij zitten dr stoelen idd wat lager in de golf. Sowieso zijn de ergo stoelen erg mooi. Hoewel de golf oets beter afgewerkt is is hih ook een stuk duurder. Zelf wil ik het liefst ook de electrische stoelen in de Octavia ivm de kantelfunctie.
Op dit moment zal ik alleen de golf nemen in 14% versie als die niet van Skoda beschikbaar is

kantelfunctie? in heb in breda geswitcht tussen elektrische stoelen en 'normale' maar ik merk niet veel verschil. Nja mits je de stoel hoog zet en ook de voorkant hoog, dat kan niet in de standaard stoel.

14% zat ik ook aan te denken... mja dsg he. ik heb al meerdere dsg's gehad. Nu een passat slowmotion en ik wordt gek van het schakelen... DSG icm ACC lijkt me top!
 

Darkside

Forumguru
Ik dacht dat de electrische stoelen ook gekanteld konden worden? Als dat er niet op zit dan hoef ik er ook geen 1100 voor uit te geven.
En 14% is mooi maar dsg is mooier ( combi nog mooier)
 

thekawa

Forumguru
Ik dacht dat de electrische stoelen ook gekanteld konden worden? Als dat er niet op zit dan hoef ik er ook geen 1100 voor uit te geven.
En 14% is mooi maar dsg is mooier ( combi nog mooier)

ja hij kan wel gekanteld worden hor. hij kan in zn geheel naar beneden en ook nog extra de voorkant omhoog. Maar wat ik bedoel is dat de manuele in net wat lager vond zitten en deze standaard achterover kantelt. Dus als je op het laagst gaat zitten er niet erg veel voordeel is van het kantelen. (mijn inziens).

anders moet je zelf eens testen.
 
Bovenaan Onderaan