Octavia III

paulus474

Senior Member
Ik geloof je direct, echter viel me gister wel op dat alle versies die ik gezien heb bij de dealer (showroom en achter voor de klanten) allemaal deze hendels in de kofferbak hadden zitten, vraag me toch echt af of iedere auto die ik gezien heb voorzien was van dat optiepakket.
Ja, is optie.
Is te zien in al die auto's omdat het in een zogenaamd introductiepakket zit, en blijkbaar hebben alle dealers voor dit introductiepakket gekozen...
 
Ik geloof je direct, echter viel me gister wel op dat alle versies die ik gezien heb bij de dealer (showroom en achter voor de klanten) allemaal deze hendels in de kofferbak hadden zitten, vraag me toch echt af of iedere auto die ik gezien heb voorzien was van dat optiepakket.
Dat klopt. Ik begreep dat de showroom auto's een speciaal dealer pakket hebben. Echter heb ik 2 verschillende dealers gesproken. De een zegt dat het standaard is en de ander zegt dat het in het functie pakket zit en de auto's in de showroom een speciaal pakket hebben. Lekker duidelijk dus.....
 

MacRembrandt

Forumguru
De EBL in Amsterdam heeft het ook.
EFE31E78-E6D1-4946-8097-BAFE995F2036-13971-0000162F8578F6AE_zpsdc2da314.jpg


Maar hier staat op het bordje dat het een optie is, als onderdeel van het bagage-pakket.
 

CoesDoes

Forumguru
In de prijslijst staat:
Functie-pakket vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagage nettenset en 230v socket (combi)
Lijkt me dus duidelijk dat het niet standaard is maar in het functie-pakket zit.. Op zich knap dat de dealers dit niet begrijpen..o_O
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Bagage-pakket (alleen voor Combi)Bagage scheidingsnet, variabele bagagevloer en een multifunctionele box onder de hoedenplank


Zit dus niet in het bagage pakket maar inderdaad in het functie pakket..mooi he dealers...
 

MacRembrandt

Forumguru
Oeps. Begin nu te twijfelen. Zal in Amsterdam dan ook wel in het functie-pakket zitten.
Er zaten meerdere paketten op de showroom-auto. Het behoorde in elk geval niet tot de standaarduitrusting.

Sorry voor de verwarring.
 

Gunner

Forumguru
Ik geloof je direct, echter viel me gister wel op dat alle versies die ik gezien heb bij de dealer (showroom en achter voor de klanten) allemaal deze hendels in de kofferbak hadden zitten, vraag me toch echt af of iedere auto die ik gezien heb voorzien was van dat optiepakket.
De auto die ik in de showroom zag staan had deze hendel ook inderdaad. Het zou me ten zeerste verbazen als dit niet gewoon standaard was.
 

CoesDoes

Forumguru
De auto die ik in de showroom zag staan had deze hendel ook inderdaad. Het zou me ten zeerste verbazen als dit niet gewoon standaard was.
Als het expliciet bij een apart pakket vermeld wordt zal het normaal gesproken niet standaard zijn.., ik denk dat je mag beginnen met je verbazen :tongue:
 
Vergeet niet dat uitvoeringen en 'pakketten' alleen maar Sales & Marketing instrumenten zijn van de landelijke importeur. Hij bekijkt welke combinaties van opties voor hem het meeste opleveren in de landelijke markt. Gevolg is dat je af en toe 'gedwongen wordt' een pakket te kiezen om die ene enkele optie die je daaruit wil hebben. Bij de fabriek kun je vrijwel elke optie los van elkaar bestellen. Kijk bijvoorbeeld eens op de Tjechische Skoda website, daar kun je allerlei zaken los aanvinken.
 

Gunner

Forumguru
Als het expliciet bij een apart pakket vermeld wordt zal het normaal gesproken niet standaard zijn.., ik denk dat je mag beginnen met je verbazen :tongue:
Toevallig heb ik de engelse handleiding ergens een keer gedownload en daar staat dit in, daar wordt wel heel duidelijk een hendel genoemd;

Bij C staat 'Pull the lid down the handle C » Fig. 20 and close with a slight swing.'
 

Bijlagen

  • lid.png
    lid.png
    99,6 KB · Weergaven: 31

elephtera

Forumguru
@Gunner volgens mij gaat het om een andere hendel, namelijk de hendel aan de zijkant in de kofferbak net onder het glas, waarmee je de achterbank vanuit de kofferbak omlaag kan klappen. handig als je iets langs in wil laden en niet om wil lopen voor de stoelen.
 

elephtera

Forumguru
Op onderstaande plaatje uit het O3 in showroom topic zie je de hendel. Rechts net onder het raam. Deze is onderdeel van een pakket en niet standaard.
EFE31E78-E6D1-4946-8097-BAFE995F2036-13971-0000162F8578F6AE_zpsdc2da314.jpg
 

Gunner

Forumguru
@elephtera , ik zie wat je bedoelt.

Maar ik persoonlijk ga zoiets niet missen, maar ik kan me voorstellen dat iemand anders dat wel zal doen.
 

stuiv

Lid
Zojuist bij Ab Mulder Skoda Dealer Zutphen geweest. Ze hebben hier een Topaz Brown Combi Ambition Businessline en een Race Blue Combi Elegance Businessline staan waar het introductiepakket op zit. Dit zou bestaan uit; Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagage nettenset en 230V Socket, Sunset, Chromen raamomlijsting, Sound system Canton, DAB digitale radio ontvangst. Introductiepakket prijs €1100,- euro op de Ambition.
 
Bovenaan Onderaan