Octavia III

Ik probeer te achterhalen wat DSG voor de diverse motoren in België kost, maar kan het op dit moment niet vinden, misschien dat iemand (uit België) mij hier bij zou kunnen helpen.
Ik begrijp je niet helemaal want dat is heel makkelijk uit te zoeken via de configurator:
http://www.ccf.skoda-auto.be/ccf/Ca...re=SKO&CodeCarrosserie=&CodeLangue=N&NUTERES=
Gewoon even elke motor met DSG en zonder DSG aanduiden en kijken naar het prijsverschil.
Motor | € manueel | € DSG | Verschil
1.2TSI | 23800 | 25599.99 | 1799.99
1.4TSI | 26000 | 27800 | 1800
1.8TSI | 28300 | 30100 | 1800
1.6TDI | 26200 | 28000.01 | 1800.01
2.0TDI | 28900 | 30700 | 1800
 

CoesDoes

Forumguru
De configurator werkt bij mij niet, dat maakt het een stuk lastiger ;)
Bedankt voor de info, zie nu dat in Belgie (net als in Duitsland) 1800 kost terwijl dit in NL 2200 is, behoorlijk verschil, maar dat zijn we gewend.. vraag me nu nog af of in de buurlanden net zulke belachelijke verschillen in de nettoprijzen zijn, maar die informatie lijkt moeilijker te vinden
 

Badnews

Senior Member
Weet iemand de verschillen tussen de my13 en my14?
Hierover wordt in de UK redelijk wat discussie over gevoerd, maar het blijft onduidelijk.
auto's die na juli 2013 gemaakt worden, zijn my14 autos?
 

Darkside

Forumguru
Denk dat het voornamelijk om value for € gaat.
De O3 is ruimer (610l tov 605) en voornamelijk op de achterbank ruimer.
De golf lijkt soms wat chiquer vooral het na de bestuurder gekantelde navi vind ik iets mooier. En heeft als het goed is wat betere geluids isolatie.
Maar de golf is ook duurder. Een vlugge berekening scheelt het mij toch zo'n 35,- a 40,- netto per maand om een Octavia te leasen.
Daarbij vind ik hem ook mooier dan de golf. Enige wat jammer is is dat ACC niet beschikbaar is op de 1.2 bij skoda en dat wel is bij de VW.
Maar als je de VW kunt leasen/kopen dan is een 1.4 Octavia ook erg interessant.
 

Gunner

Forumguru
Klopt, als Golf-liefhebber wou ik ook wel graag de mk7 kopen, maar toen ik de prijs van de O3 zag en de uitrusting, was het een stuk minder moeilijk. Bij VW had het me duizenden euro's meer gekost. (privé aanschaf) en dan is het makkelijk.

Zakelijk en die paar tientjes per maand had het al een stuk lastiger geworden, want dat vind ik persoonlijk marginaal. maar de O3 is ook een stuk praktischer, vooral de kofferbakruimte :D
 

elephtera

Forumguru

CharlesTucker

Forumguru
@gunner, "duizenden euro's" over de tijd dat je de auto in privebezit hebt, en "paar tientjes per maand" over de gehele duur van een leasecontract zal toch uiteindelijk wel ongeveer hetzelfde zijn :wink: (maar het voelt wel heel anders natuurlijk, en dat is ook belangrijk).
 

Gunner

Forumguru
@gunner, "duizenden euro's" over de tijd dat je de auto in privebezit hebt, en "paar tientjes per maand" over de gehele duur van een leasecontract zal toch uiteindelijk wel ongeveer hetzelfde zijn :wink: (maar het voelt wel heel anders natuurlijk, en dat is ook belangrijk).
Elke vergelijking tussen privebezit en leasen gaat al direct mank natuurlijk. dat begint al bij de aanschaf die de leaserijder niet hoeft te doen.
 

paulus474

Senior Member
Altijd leuk, foto's!
Ik was gisteren in Waalwijk en daar stonden ook een paar fraaie exemplaren!
Had helaas geen fototoestel bij me...
 

CoesDoes

Forumguru
Wat ik zo kon vinden is dat front assistant standaard is op de my14 elegance, jammer dat acc niet standaard is ;)
http://www.briskoda.net/forums/topic/273704-lots-of-new-buildequipmentspec-info-here/

Bij de my14 kun je wat extra opties kiezen, zoals het open dak.
Helaas is in NL de Front Assistant op geen enkele uitvoering standaard en alleen icm Adaptive Cruise Assistant te bestellen..


http://www.flickr.com/photos/tedvlemmings/9026605516/in/set-72157634089343822/
Ik wil jullie deze foto's niet onthouden. Helaas is het niet mijn eigen auto maar deze staat in Utrecht in het wagenpark te wachten op de rechtmatige eigenaar. Wel dezlfde kleur als ik besteld heb en uitvoering op enkele opties na.
Mooi! Deze lijkt behoorlijk op wat ik in bestelling heb staan.
 
Vanmiddag bij de dealer de combi gezien. Wat een top auto. Ontzettend veel ruimte en super afgewerkt. De mijne wordt Platin Grey en zo'n exemplaar staat zaterdag bij de dealer! Nu nog wachten tot week 35...:( (volgens de dealer hanteert de fabriek ruime marges en is de kans groot dat de auto eerder geleverd wordt).
Nog even wat extra info... De hendels in de achterbak tbv het omlaag klappen van de achterbank is niet standaard, de sportstoelen in het Dynamic pakket hebben geen verstelbare hoofdsteunen, de spoiler van het Dynamic pakket is groter (loopt verder door) dan op deze foto, het 3-spaaks sportstuurwiel wordt gewoon bij het Dynamic pakket geleverd.....
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    841,2 KB · Weergaven: 146
  • image.jpg
    image.jpg
    738,2 KB · Weergaven: 141
  • image.jpg
    image.jpg
    759,7 KB · Weergaven: 142
  • image.jpg
    image.jpg
    736,8 KB · Weergaven: 149
  • image.jpg
    image.jpg
    863,7 KB · Weergaven: 143

TedVlemmings

Forumguru
Weet iemand hier trouwens welke DSG er in de octavia zit? De DQ200 of de nieuwere DQ500 serie? Niet dat het voor mij veel verschil zal maken maar nieuwer lijkt mij beter :)
 

Mik19

Lid
Volgens mij de nieuwe. In vergelijking met mijn VW Jetta DSG. Is de nieuwe Skoda DSG veer soepeler, sneller en schakelt niet gelijk door naar zijn 7 wat behoorlijk irritant was bij lage snelheden.
 

MeneerB

Forumguru
Weet iemand hier trouwens welke DSG er in de octavia zit? De DQ200 of de nieuwere DQ500 serie? Niet dat het voor mij veel verschil zal maken maar nieuwer lijkt mij beter :)

Bij de motoren tot 250Nm koppel de DQ200 en bij de 2.0Tdi de DQ250
De DQ500 is een hele andere bak. Geschikt voor veel hogere koppels.

Je kunt aan de DQxxx codering niet zien welke generatie hij is.
Zoek maar op DQ200 etc in google: tonnen informatie.

Volgens mij de nieuwe. In vergelijking met mijn VW Jetta DSG. Is de nieuwe Skoda DSG veer soepeler, sneller en schakelt niet gelijk door naar zijn 7 wat behoorlijk irritant was bij lage snelheden.

Dat is in heel veel gevallen gewoon een kwestie van software. De bak zelf zal niet wezenlijk veranderd zijn.
 

TedVlemmings

Forumguru
... De hendels in de achterbak tbv het omlaag klappen van de achterbank is niet standaard, .....
Ik geloof je direct, echter viel me gister wel op dat alle versies die ik gezien heb bij de dealer (showroom en achter voor de klanten) allemaal deze hendels in de kofferbak hadden zitten, vraag me toch echt af of iedere auto die ik gezien heb voorzien was van dat optiepakket.
 

Mik19

Lid
Bij de motoren tot 250Nm koppel de DQ200 en bij de 2.0Tdi de DQ250
De DQ500 is een hele andere bak. Geschikt voor veel hogere koppels.

Je kunt aan de DQxxx codering niet zien welke generatie hij is.
Zoek maar op DQ200 etc in google: tonnen informatie.



Dat is in heel veel gevallen gewoon een kwestie van software. De bak zelf zal niet wezenlijk veranderd zijn.
Oke. Dan mogelijk andere software, maar deze DSG rijd prefect
 
Bovenaan Onderaan