Inderdaad moet er staan "dat er
daarna fabricage fouten optreden"
En ik hoop dat het in puin gedraaide blok niet van een skoda was !
Ik heb in 20 jaar niet zo een ervaring gehad dus alles is een kwestie van kansberekening die ieder voor zichzelf moet maken.
En verder is mijn standpunt dat de importeur/dealer zich moet aanpassen aan de wensen van de klant en niet andersom.
[QUOTE
Als de Skoda het twee jaar en 80.000km uithoud is de kans dat er fabricage fouten optreden die onder coulance vallen minimaal en gaan er meestal alleen dingen stuk die onder normale slijtage vallen.
En coulance betekent letterlijk dat er niets zwart op wit staat. Hierbij zou Erik2907 toch zijn wenkbrauwen moeten fronsen.
?? De eerste 2 jaar heb je toch garantie? Dus ik begrijp bovenstaande niet!! En daar heb ik het niet over! Het gaat om coulance NA de garantieperiode!! En daar heb ik ervaring mee! In het verleden na 4 jaar (garantie 2 jaar) en 98.000 km een motorblok in puin gedraaid! Defecte nokkenas! Reparatie kosten € 2.978,00! Kosten voor mij: €0,00 en waarom? Auto netjes dealer onderhouden en op tijd zijn beurten! En dat geld bespaar ik niet 1,2,3 door zelf onderhoud uit te voeren![/quote]