Haaaa, we gaan weer opnieuw met de discussie. Er zijn twee discussiepunten.
1 QG2 of QG2
Het is bekend dat er QG2 staat en dat is vast onderhoudsinterval.
De discussie is nu, waarom bij de ene 15.000 en bij de ander30.000km in het onderhoudaboekje staat.
Nee, er is maar 1 versie.Daaruit begrijp ik dat er dus blijkbaar 2 verschillende onderhoudsboekjes bestaan en is daar meer van bekend?
Daaruit begrijp ik dat er dus blijkbaar 2 verschillende onderhoudsboekjes bestaan en is daar meer van bekend?
Als dat zo is kan het ook nog een mogelijkheid zijn dat er in het boekje bij staat dat, en ik citeer "De vermelde omvang van de werkzaamheden stemt overeen met de stand van de techniek op het ogenblik dat de redactie van dit serviceplan werd afgesloten".
Dus kan er ook nog een wijziging tussentijds doorgevoerd worden.
klopt Erik, dat stond er ook al eerder, veeeeel eerder
Erik2907, was jij wakker, want wat in jouw voorlaatste reactie stond, had ik 20 minuten daarvoor al gezegd, zand???Fred, wakker blijven! Daar ben ik het draadje mee begonnen. Soms moet men in herhaling vallen omdat nieuwe mensen niet beginnen met lezen vanaf bericht 1 en zo terug naar boven! Steeds komt het weer, 'mijn dealer zegt....'! Als ze nu eerst eens de brief van PON lezen in de bijlage......
Erik2907, was jij wakker, want wat in jouw voorlaatste reactie stond, had ik 20 minuten daarvoor al gezegd, zand???
Maar goed, t ging over de vraag of er 2 verschillende onderhoudsboekjes zijn, en dat was nog niet eerder aan de orde geweest, of wel?
oke, zand erover...:shame: oeps
De onderhoudsbeurt is bij 30.000 Km
Deze controle beurt kunnen we verzetten in het MaxiDOT. Mocht je in de buurt
zijn kom dan even aan.
Yap,
Zolang mijn dealer het blijft volhouden blijft het voor mij zo.
Heb immers een overeenkomst met mijn dealer en niet met PON.
Dacht als ik de draadjes goed gelezen heb, dat desgevraagd, de dealer per mail juist eea heeft bevestigd.Gratis tip van een ervaringsdeskundige:
Let wel, de klant heeft ook hier zelf een stuk eigen verantwoording om de dealer te wijzen op de tegenstrijdigheid en het te laten bevestigen op schrift dat er afgeweken wordt van de garantievoorwaarden zoals opgesteld door de fabrikant. Een stempel in het onderhoudsboekje is absoluut niet voldoende!
Het consumentenrecht gaat zelfs verder:Gratis tip van een ervaringsdeskundige: de overeenkomst is met de dealer maar je gaat akoord met de koop van de Fabia met de bijgeleverde garantievoorwaarden zoals door de fabrikant bij de auto geleverd. En de garantieclaims worden behandeld door de importeur namens de fabrikant!
Zo is het in het consumentenrecht geregeld dat de winkel de claim afhandelt conform de productvoorwaarden door de fabrikant opgesteld. En afhandelen betekent dat de winkelier het doorgeef luik is!
Dacht als ik de draadjes goed gelezen heb, dat desgevraagd, de dealer per mail juist eea heeft bevestigd.
Mar ik geloof dat we in herhalingen gaan vallen, de rechten en plichten zijn al eerder voorbij gekomen.
Voor degenen die willen, wellicht kunnen we de krachten bundelen en ons richting Pon wenden met info zoals ik eerder heb gevraagd. Stuur me dan die betreffende mail, dan zal ik eens kijken wat ik kan doen en eea gezamenlijk aanpakken.
Erik, ik stuur je even een mail over garantie, anders gaan we hier te diep in op details.Afwijkingen op de garantievoorwaarden zijn voorbehouden aan de importeur NAMENS de fabrikant!