erik2907
Actief lid
Meer onderhoud betekent meer omzet in onderdelen, betekent meer arbeidsloon voor de dealer en indirect ook werkgelegenheid bij de importeur. Dus ook meer geld voor de top van PON om hun grote dure Audi's en aanverwante artikelen te rijden. Meer omzet is meer winst! Maar de grote verliezer is het milieu. Vaker olie afvoeren, onderdelen weggooien en ga zo maar door! Of zijn jullie een andere mening toegedaan?Inderdaad, want het mag dan wel zo zijn dat er longlife olie in zit (dat heb ik ook van anderen hier gehoord), de sticker geeft aan hoe t onderhoudsschema is en dat lijkt me ivm garantiegevallen bepalend te zijn.
Als de dealer zegt dat t pas veranderd is, had ook de sticker aangepast moeten zijn, toch?
Blijft vreemd dat niet de fabriek, maar de importeur het onderhoudsschema bepaalt.
Zijn de rij-omstandigheden hier in NL dan zoveel anders dan in D? Ja,men rijdt er harder en wellicht over grotere afstanden. Maar daar houdt VOI juist rekening mee.
OFF TOPIC: ik heb mij altijd verbaasd waarom bijvoorbeeld de garantie van Mercedes in Europa 2 jaar is en in Amerika 7 jaar!! En dat voor dezelfde auto. Argument van de fabrikant (gelezen in Duitse autobladen): er geldt een lagere maximale snelheid, dus minder slijtage, dus minder risico !