leon-cupra
Forumguru
Regels zijn regels. Dat een wagen op een minimale hoogte dient te hangen is bepaald door de overheid. Of een halve mm lager hanger al dan niet veilig is heeft daar niets mee te maken. De overheid heeft op een bepaald moment regels moeten opstellen en als eigenaar/tuningfanaat dien je daar aan te houden. Je mag al blij zijn dat een verlaging ondertussen gereglementeerd is (net zoals zoveel andere zaken). Vroeger was er helemaal geen wetgeving en reed iedereen die iets veranderde aan zijn wagen niet wetelijk rond. De wet heeft voldaan aan de vraag van de tuningwereld maar dat heeft als consequentie dat er regels zijn. Dus daar moet je echt niet over zagen.
De maximumsnelheid op de autostrade is 120. Als ik 121 rij dan weet ik als bestuurder dat ik in overtreding ben. Is het onveiliger om 121 te rijden? Wss niet maar regels zijn nu eenmaal regels.
De maximumsnelheid op de autostrade is 120. Als ik 121 rij dan weet ik als bestuurder dat ik in overtreding ben. Is het onveiliger om 121 te rijden? Wss niet maar regels zijn nu eenmaal regels.
Laatst bewerkt: