PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
Coldspot, geen idee.

Toen de banden er nét op zaten heb ik goed gevoeld en leek t weg. Toen schreef ik enthousiast.

Nu niet meer. Ik rij om de dag wel een stukje en kan me voorstellen dat een 'platte band door parkeren' een paar km nodig heeft om op te warmen. Maar op en neer Fryslan zou voldoende moeten zijn.
Gisteren op en neer Nunspeet, hetzelfde verhaal.

Komende dinsdag afspraak bij garage. Monteur die stukje (mee)rijdt. Kijken wat ze zeggen.

Verder zo'n godgruwelijk fijne auto. Echt, wil t eigenlijk in doosje stoppen, slot erop en begraven, maar het is te.

Wordt vervolgd. Wish me luck!

JeSko

Forumguru
Maar wat versta je onder hobbelen? Bedoel je dan echt merkbaar in het stuurwiel? Of is het eerder iets wat je subtiel voelt? Voelen vrienden of familie het ook? Pasop ik zeg niet dat je dingen voelt die er niet zijn, ik ben zelf ook zo, voel ook veel meer aan dan bv mijn vrouw, zoals vorige maand het slepende geluidje in het wiel ( is inmiddels weg, kwam wellicht door stilstand en daarbij lichte roestvorming ), mijn vrouw merkte dat absoluut niet in het interieur, bij mij leek het alsof ze naast men kop aan het slijpen waren ;)

PizzaPieter

Forumguru
@JeSko ik merk het heel goed. Stuur trilt beetje, maar ik lijkt het vooral rechtsachter te voelen. Ik voel t alsof m'n stoel wiebelt, via m'n kont. Bij langzaam en snel rijden.

PizzaPieter

Forumguru
Hmmm, ik heb zojuist de banden opgepompt.

Stonden op 2.4, verhoogd naar 2.5

Die lijkt te schelen (of t is mentaal).
Iemand een theorie die dat zou kunnen verklaren?

hendrik38

Forumguru
@PizzaPieter wat is het advies in het boekje? Ik rijd eigenlijk altijd op de advies stand "beladen" omdat dat voor mijn gevoel fijner rijdt. Hoop ook dat dat het cuppen tegen gaat.

PizzaPieter

Forumguru
In tankklep staat volgens mij onbeladen 2.2 en 2.4.

Beladen 2.4 en 2.6

Staan nu rondom op 2.5

Maar onafhankelijk van wat prettig rijdt (ik vind harder over het algemeen ook fijner), wat zou het effect verklaren dat ie minder hobbelt.

JeSko

Forumguru
Ik lees wel op het net dat bepaalde banden, zoals blijkbaar de Potenza'S van Bridgestone, sneller last hebben van hobbelen door een vierkante vorm aan te nemen, zelfs na één nacht stilstand. Welke banden heb je liggen? Mijn vorige banden deden dit ook vaker dan mijn 19'rs nu, ik had ook dacht ik eerst Bridgestone, nu Uniroyal.

Edit mijn vorige waren Toyo Tires.

hendrik38

Forumguru
Ik kan mij best voorstellen dat de banden niet egaal zijn, ergens iets meer rubber? Je kan ze ook eens op 2,6 zetten om te testen, misschien rijd het dan nog beter.

PizzaPieter

Forumguru
Dinsdag garage.
Die mogen rest uitzoeken.
Ik zocht naar mogelijke verklaring wat een hogere bandenspanning zou kunnen betekenen.

PizzaPieter

Forumguru
Goeie tip.
Maar ben hen verdween het hobbelen na wat km's. Bij mij niet.
Mss vanavond nog eens een testrondje rijden en spanning nog meer verhogen

Bovenaan Onderaan