PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
Ik vraag even door:
* Zitten er risico's aan?
* Bestaat er een mogelijkheid dat iemand dit voor mij kan doen? Ik vond het inladen van een navigatieupdate al spannend
* Wat zijn de voordelen van deze update?
* Welke kosten zijn er mee gemoeid?

Rainesh

Forumguru
- risico is er altijd, ook bij de dealer. Maar als je gewoon goed apparatuur gebruikt dan is het vrij snel gedaan.
- vast wel als iemand de juiste spullen heeft.
- verbeteringen vanuit de fabriek, anders zouden ze het niet uitbrengen. Ik denk dat het getril/geschok tijdens ACT mode hiermee weg zal zijn of stukken minder.
- ligt aan diegene die het doet. Meestal is het maar een paar tientjes.

• Leuk
Waarderingen: EdK

PizzaPieter

Forumguru
Begrijp ik. Dankje.

Je hebt me ooit eens ene René in Apeldoorn aanbevolen. Zou hij een geschikte partner zijn hiervoor?

Rainesh

Forumguru
Rene heeft VCP maar ik weet niet of hij aan ecu updates doet.

Laatst bewerkt door een moderator:

ertromp

Forumguru
Helaas voor @PizzaPieter ga ik niet met flash files aan de gang op zijn motor ECU.
Met VCP een te groot risico dat sessie niet goed verloopt.
Daar zijn helaas voorbeelden genoeg van op de VCP fora

PizzaPieter

Forumguru
Soooo, bange Japie hier...
Merkte vanaf t begin dat hij 'hobbelde' ...brrrrr....flashback Skoda....

Op de oprit, krik eronder, wieldraaien.... Ja hoor, plat stuk. Andere achterwiel, gelijk.

Maar shit....niet onthouden of dat t stuk was waarop hij net stond, waardoor hij vervormd was door t parkeren.

Nu met Corona weinig lange stukken gemaakt, maar ook hier merkte ik dat het niet wegging, wat bij een ,afgeplatte band' vh parkeren wel een keer zou moeten. Was beetje huiverig, want 'hobbelend' rijgedrag heeft me wat slapeloze nachten gekost bij de Skoda (die een paar dgn na inruil verkocht is aan handelaar die hem paar dgn daarna verkocht aan particulier)

Dus Alphabet gebeld, afspraak gemaakt bij Pouw (<500m lopen van m'n huis) en daar kwam idd uit dat er een hoogteslag zat in beide achterbanden --> degene die door Alphabet als gebruikte vervanging gemonteerd waren omdat de andere versleten (en net zo oud als auto) waren!

Nu 2 hagelnieuwe ContiSportContact 5 erop en nu rijdt ie nog lekkerder.

ACT - 4 naar 2 cilinder gevoel ook bij hen aangegeven. Ook zij geven aan geen update beschikbaar en 'normaal', 'horen we vaker', 'niks aan te doen'. Erger me er niet deaud aan, maar als ik ooit nog eens in m'n leven een wereldreis ga maken en in de buurt van @Rainesh kom, dan bel ik hem toch s.

Offfff, áls ik over iets meer dan 10maanden beslis tóch naar JD te gaan voor extra powerrrrrrrr, dan laat ik het hele gebeuren uitprogrameren.

Voor nu een tevreden Seat rijden, waar veul IKEA in past, waar met 10 speakers een loepzuiver geluid uit komt (genot om.trance/dance met dikke basssss te luisteren), voldoende plek voor de 5 regelmatige inzittenden.... (Eerlijk, Octavia was groter, maar dit is groot genoeg), met een fijne dubbele laadvloer, met dikke LED lampen en elke keer een plaatje om te zien

#me-is-happy

JeSko

Forumguru
Vraagje, zou je zeggen dat je muziek installatie beter is in de Seat dan in de Octavia? Mijn SuperB speelt goed maar boven 12 qua volume is het wel uit met de pret. Ook diepe bass mist mijn installatie wel een beetje.

Henrik

Forumguru
Ik denk dat het systeem in de SEAT van @PizzaPieter eerder vergeleken moet worden met een Canton systeem in de Skoda. Dat had ik in mij O3 en nu in mijn Kodiaq en vind ik echt heel goed.

PizzaPieter

Forumguru
@Henrik en @JeSko ik heb inderdaad 10 speakers Seat Sound systeem incl sub in reservewiel (subje). Klinkt (als niet audiofiel) almeunig goed!

Mijn vrouw is soms niet trots als ik de straat in rijd.....

BTW: Octavia was met 8 speakers ook niet slecht hoor, maar dit is gewoon erg goed!

Rainesh

Forumguru
Nou niet zo zeer kunnen oefenen. Doe het bijna dagelijks haha

Over de kosten komt het wel goed..mail me maar even

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

PizzaPieter

Forumguru
Sub heb ik niet denk ik, maar wel veel speakers, weet alleen niet hoeveel en dus geen idee welk systeem het is.
Seat Sound System kun je o.a. herkennen aan speaker midden bovenop dashboard (de uitgang dan, de speaker zit erin). Sub I. Je reservewiel kun je herkennen door de draad er heen loopt, bovenop. Kan niet missen.

Bovenaan Onderaan