PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
Wat foto's
b612f272fb87553cb0f834a007c77933.jpg
b2b1fa251e49fc06707bb6e1105d42ac.jpg
f0ddc2b54c38131c1840885c6b517ae8.jpg
c2d0bdaea221ce89c07da2c9e615b33e.jpg
8db74644a53e146f29cf2f51e86022d6.jpg

JeSko

Forumguru
Gisteren zag ik trouwens een Leon ST cupra rijden, lekkere sound en heel mooie auto om te zien, met die scherpe lijnen.

JeSko

Forumguru
Canton is bij de nieuwere denk ik, van wat ik onlibe vind zou het bij mij Sound System heten zoals op de afbeelding, en dat heb ik niet dat logo'tje, kan mezelf dus de moeite besparen om te gaan kijken morgen, daarom waarschijnlijk ook dat mijn muziek niet geweldig is op hoger volume.

JeSko

Forumguru
Ja dat is wel weer een nadeel, maar goed zo luid staat de muziek bij mij zelden, en er zijn aftermarket nog aanpassingen mogelijk om de sound te verbeteren. Moest ik het echt beu worden.

EdZ

Donateur
@PizzaPieter zo'n rooster midden boven op het dashboard heb ik ook, maar daar zit volgens mij niks onder. In ieder geval heb ik geen logootjes op de deuren en geen subwoofer.

PizzaPieter

Forumguru
Ik kan je vertellen dat er bij mij wel degelijk wat onder zit.

De 9e speaker zit daar, de 10e in het reservewiel

Laatst bewerkt door een moderator:

PizzaPieter

Forumguru
...
Merkte vanaf t begin dat hij 'hobbelde' ...brrrrr....flashback Skoda....
...
Nu 2 hagelnieuwe ContiSportContact 5 erop en nu rijdt ie nog lekkerder.

Mijn gevoel toen ik hem ophaalde was top. Heb specifiek rondjes gereden toen ik hem terugkreeg vd garage en was ervan overtuigd niets meer te voelen.

Dag erna in auto...kleine hobbel voelbaar...mss door parkeren onder carport..rij ik wel uit als ik wat verder rijd

..totdat ik afgelopen dagen wat verder weg moest. Rondje Apeldoorn-Friesland-Apeldoorn. Voelt gelijk aan Skoda.

Ff gekeken op Seat forum en daar wordt het fenomeen vaker besproken/herkend en ook vaak zónder oplossing.

Ik ga dus even bedenken wat ik hiermee ga doen. Geen zin in maandenlang gesleep en discussie en rechtsbijstand (denk ff in scenario's).

We gaan t zien.

PizzaPieter

Forumguru
Misschien huil ik te vroeg.
Ik zet me er emotioneel vanaf.
Komt goed. Of niet, maar dan heb ik in ieder geval een rooie Seat benzine met een kickdown die ik pas dit weekend ontdekte. En 10 speakers.

Jewepe

Forumguru
Het zal toch niet waar wezen :nono:. Wat een déconfiture als het echt zo is zoals je vertelt. Mocht je willen proefrijden in mijn Leon, als vergelijk, moet je me even een PB sturen. Wellicht helpt dat. Ik ervaar in ieder geval geen "gehobbel".

hemi24

Forumguru
Heb je niet gewoon last van wat men “Cold-spot” noemt icm niet goed uitgebalanceerde wielen?

JeSko

Forumguru
Dat dacht ik ook @hemi24 , als mijn auto even stilgestaan heeft is dit ook merkbaar, verdwijnt na een tijdje weer.

Edit: niet echt hobbelen dan, hobbelen is sterk overdreven, het is heel subtiel.

Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Had het met mijn auto ook. In het begin niet, maar op een bepaald moment werd het in mijn gevoel steeds erger. Naarmate je er meer aan denk, des te erger het wordt. Ik had echt het idee dat er iets aan de auto mankeerde.

Na een tijdje, (mezelf waarschijnlijk druk makend over andere zaken), heb ik er nooit meer wat van gevoeld.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@PizzaPieter, denk dat je familie van mij bent.... Ik voel ook in elke auto wel iets. Al m’n Skoda’s, behalve de V6. De Kodiaq was het ergste, ergens zat een irritante onbalans waardoor er een trilling in de auto zat. Ook nu in de RAM heb ik weer last van vierkante banden merkte ik vanmorgen, na een kilometer of 20 is het weg. Auto had wel een week stil gestaan moet ik bekennen.

eriktv

Forumguru
Ik heb van de week voor het eerst in drie maanden getankt (slechts 40L..), dus het laat zich raden hoeveel we de auto in coronatijd gebruiken ;). En ik merk ook dat de banden licht vierkant zijn. Nu preventief maar een hogere spanning erop gezet. Verder, ook met dezelfde banden, nog nooit last van gehad.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan