Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

kornee

Nieuw lid
@Inir en Nielsw: Foto's staan in mijn album.
@peperskoda: Auto is via de leasemaatschappij besteld bij VePreda autostudio in Spijkenisse.

RobV

Lid
@NielsW Als je je parrot eventueel op een andere plaats wil,bij mij is ie verder uit het zicht geplaatst,net onder de radio in het opbergbakje voor de 2 bekers.
Zal wel even foto'tje maken dat is makkelijker uit te leggen dan met woorden. Misschien het overwegen waard!

Gr.

NielsW

Lid
Hoi Rob,

graag.

En bedankt Korne, ziet er heel netjes gemonteerd uit.

De dealer had het erover om het op de plek te doen waar de ESP knop zit of aan de andere kant van de airco. Van mij hoeft het alleen niet zo in het zicht en ik wil ook niet dat het dashboard een kier krijgt hierdoor. Ben wel benieuwd naar de oplossing bij Rob.
Zal een aparte topic voor dit onderwerp starten, misschien zijn er meer goede ideeën :)

Yuco

Lid
Grappig, de N serie is inmiddels aangebroken. Check RDW. Zou het zo hard gaan door al die Greenline bestellingen? :680:

peperskoda

Forumguru
Zodra ik antwoord gekregen heb zal ik de inhoud bekend maken. Als het net zo lang duurt als het antwoord op mijn vorige brief dan duurt het dus een week of 3. Het lijkt wel of bij Pon overal levertijd op zit.............

Inmiddels zijn we de 3 weken gepasseerd en heeft het Pon nog niet behaagd antwoord te geven op de gestelde vragen. Ze hebben wel het lef gehad mij een enquete te sturen over hoe tevreden ik ben over de klantenservice van Pon. You may guess the answers given.....

NielsW

Lid
Tsja, wat verwacht je dat PON gaat antwoorden dan?
Die zullen je waarschijnlijk met een lulverhaal naar de dealer verwijzen.

Hetzer

Forumguru
Sorry guys, heb het een en ander zijdelings gevolgd, maar DE DEALER is toch primair het aanspraakpunt, niet de importeur.
Dat is in heel veel branches zo, en ik betwijfel of de importeur veel invloed heeft in het verschuiven van bestelling, dat ligt volgens mij toch meer bij de fabriek.

peperskoda

Forumguru
De importeur heeft wel degelijk invloed op de produktieplanning. In korte tijd hebben ze nu 3x een groter aantal produktieplaatsen toegewezen gekregen daardoor hebben ze meer voertuigen in kunnen plannen. Echter hebben ze daarbij vergeten te kijken naar de besteldatum en zo zou het dus kunnen dat bestellingen die geplaatst zijn in juni nu al worden uitgeleverd. Dit is wat mijn dealer vermoed een andere verklaring is de logica volgend niet te bedenken.
Natuurlijk is mijn dealer mijn eerste aanspreekpunt, wettelijk heb ik namelijk een leveringsovereenkomst met hem. Echter krijgt hij op de door mij gestelde vragen die hij via de hem bekende wegen bij de importeur heeft gesteld ook geen antwoord. Ik ben er de persoon niet naar om het dan maar te laten voor wat het is en ga dan zelf op zoek naar het antwoord. Dat is de reden dat ik contact heb gezocht met de importeur.

Skoda-rijder

Nieuw lid
verwijderingsbijdrage

Zijn er nog mensen die door de verschuiving bij aflevering ineens 30 euro bij moesten betalen (vanwege de per 1 juli verhoogde verwijderingsbijdrage)?

NielsW

Lid
LOL,
Dat zou die niet moeten durven bij een auto van maar dan 19.000,- om dan over 30 euro moeilijk te doen.
Je hebt toch een offerte gekregen + een afspraak gemaakt voor die prijs. Dan mag je verwachten dat de auto voor die prijs wordt geleverd en geen euro meer.

Skoda-rijder

Nieuw lid
Dat dacht ik ook.
Totdat ik vanmiddag met iemand meeging om de auto op te halen. Dealer vertelde dat per 1 juli de verwijderingsbijdrage met 30 euro omhoog was gegaag en dat dit vanuit het rijk opgelegd is en dus doorberekent wordt. Of hij nog ff 30 euro wilde neerleggen.

Zelf moet ik de auto medio augustus ophalen. Heb de auto in april besteld en stond eerst gepland op 28 juni (dus voor de verhoging van 15 naar 45 euro voor de verwijderingsbijdrage per 1 juli). Wil me nu ff orrienteren, voor het geval ik eenzelfde verzoek van de dealer krijg.

peperskoda

Forumguru
Wanneer je de algemene voorwaarden, zoals die door de meeste autobedrijven worden gehanteerd, door leest dan zul je te weten komen dat de overeengekomen prijs een zoals dat heet "niet vast overeengekomen prijs" is. Dat heeft te maken met prijsverhogingen die door de importeur of de overheid (in dit geval) worden opgelegd. Dealers kunnen en mogen dit soort verhogingen gewoon doorberekenen, daar kun je helemaal niets tegen doen. Tenzij je zo slim bent geweest om in je koopcontract hierover een zin op te nemen......
Overleggen met een dealer kun je natuurlijk altijd doen, maar in het geval van deze belastingverhoging kun je geen rechten ontlenen aan je koopcontact.

mijn dealer heef reeds in mei melding gemaakt ook conform prijslijst dat levering vanaf 1 juli 45 euro aan verwijderingsbijdrage kost, omdat er zo nodig door die club een nieuwe fabriek moet wroden gebouwd.

Hetzer

Forumguru
Ook bij andere merken word de verwijderingsbijdrage opegeschroefd, gewoon weer een verkapte belastingverhoging.

FvElswijk

Nieuw lid
Deze discussie over de hogere verwijderingskosten die worden doorbelast als gevolg van wetswijzigingen, vindt ik niet zo spannend. Maar realiseren jullie je dat dit in de toekomst ook voor de BPM-vrijstelling kan gaan gelden? In de prijslijst wordt dit als volgt omschreven: "Het BPM-bedrag wordt bepaald op het moment dat kenteken 1A wordt aangevraagd. Het BPM-bedrag dat genoemd wordt in deze prijslijst is gebasseerd op de situatie behorende bij deze prijslijst. Er kunnen geen rechten aan worden verleend."

Volgens mij betekend dit concreet dat als de overheid besluit de BPM-vrijstelling op zuinige auto's te veranderen of zelfs af te schaffen, dat je dit tijdens het bestellen van de auto nog niet weet, maar dat je de financiële gevolgen wel zelf kan dragen bij het ophalen van de auto.

FredV

Banned
@Jocayeya: Verwijderingsbijdrage is een door de overheid opgelegd bedrag. Dat heeft toch niets te maken dat 'zonodig door die club een nieuwe fabriek moet worden gebouwd?" Skoda heeft geen invloed op verwijderingsbijdrage!

corsaar

Senior Member
FvElswijk@ de omschrijving die je geeft is juist.
Toch zie ik dat niet zo snel gebeuren. Er is een zekere aanlooptijd.

Hetzer @ Het is een verkapte belasting verhoging. Weer is er een gaatje gevonden
om geld te generen. Het potje verwijderingbijdrage loopt over en zou zelfs tijdelijk
afgeschaft kunnen worden.

@ FredV Ik bedoel ook niet SKODA maar die stichting ARN. Die hebben besloten om een inverstering te doen van enkele miljoenen in een recycling fabriek. Kijk maar eens op hun site en je ziet wat er weer voor een onzin verzonnen is.

Bovenaan Onderaan