Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

van_der_P

Senior Member
:D:D:D Zo erg is het bij ons niet, het zou wel fijn zijn als die deze week komt.
Maar anders wachten we gewoon op de week erna. Krijg je misschien een kenteken dat met een N begint i.p.v een L

wanderer

Senior Member
Zojuist even gebeld met mijn dealer......mijn Fabia GL is gebouwd, heeft een chassis nummer en bevindt zich nu ergens tussen CZ en NL op transport, ETA eind deze week dan wel begin komende week.....nog x nachtjes slapen, volgens de dealer is het serienummer 0000001!

Hetzer

Forumguru
serienummer 0000001 !!????

opzich vreemd , dit wekt de suggestie dat dit de eerste is, die gefriceerd is , en dat twerwijl er afgelopoen week al een Combi Greenline als voorraad auto te koop stond

wanderer

Senior Member
hij zei me dat het de eerste was, dus dan maak ik er zelf maar 00001 van, natuurlijk is het een vrachtwagen vol en zal wel bedoeld zijn de eerste serie die gebouwd is....

Hetzer

Forumguru
msschien staat die van mij er ook wel bij, deze is afgelopen week ook gefabriceerd!!, wanneer had jij hem bestelt??

pierre27

Actief lid
Meisjes/Jongens,
rustig nou maar, ..... ....de wagens komen vanzelf en de voorpret is toch ook leuk.
Als je hem ontvangen hebt is er geen moer meer aan, ... kun je nergens meer naar uitkijken, ... de besteldatums hebben dan geen waarde meer zoals nu, evenals de leverweken en verder zijn de dealers het gezeur kwijt.
Wacht nou maar gewoon af.
Ik hoop wel dat mijn leverweek 26 gehaald wordt, terwijl ik hem pas 16 april besteld heb.
prettige dag verder,
Pierre

ronald24e

Actief lid
Ik heb geen ervaring met de inbouw vanaf fabriek maar ik wilde zelf even rond kijken voor een leuk systeem dus heb het ook niet besteld.

Baz

Nieuw lid
Heb mijn Greenline met alle mogelijke opties besteld, dus ook met bluetooth telefoon voorbereiding hierbij dient echter ook het mulitfunctionele stuurwiel aangevinkt te worden. Volgens mijn dealer werkt deze optie niet met een htc, black berry of iphone. Ik heb nog een ouderwetse nokia, dus dit zal geen probleem zijn.

Waarom vind ik niemand op de site die een telefoon inbouw vanaf fabriek heeft besteld?
Werken deze minder?
Alvast bedankt

Telefoonvoorbereiding is alleen mogelijk met Maxi Dot en multifunctioneel stuurwiel dus dat is 310 + 190 + 100 = 600 euro.
Tevens moet je bij het multifunctioneel stuurwiel ook het klein lederpakket nemen a 220 euro.
Alles bij elkaar 820 euro
Denk dat het daarom niet echt veel wordt genomen.

Laatste planning voor mijn GL is produktieweek 24 ( aflevering week 27 )
Besteld op 12-04-2010

Candy White / Dakrailing / Armsteun / Sunset / Maxi Dot / Navigatie Amundsen / Climatronic

van_der_P

Senior Member
Het heeft toch geen enkele zin om elkaar wat gek te maken wanneer de Greenline geleverd wordt. Het enige wat we weten, ze zijn onderweg. De ene is iets verder dan de andere.

Ik hoorde vandaag bij de dealer dat je misschien problemen krijgt,
als je grotere velgen monteerd.
En zelf de bpm moet betalen als ze je controleren.
Verdaat wilde alleen 17" leveren met een blanco bon
Weet iemand daar iets over?

Ja, mij werd verteld dat andere velgen niet mogelijk was omdat anders het verbruik anders zou zijn en de BPM toch berekend zou worden. De belastingvrije regel geldt alleen voor het verbruik wat wordt gehaald door de greenline zoals hij standaard is, ik zou het ook nog even navragen...

peperskoda

Forumguru
Los van het feit dat de 17 inch velgen ontzettend mooi zijn , zijn ze toch echt wel een stuk zwaarder dan de standaard velgen, los van het feit dat de banden breder zijn, zal het verbruik hierdoor toch wel aanzienlijk toenemen. Bij mij is het grootste wat er op gaat komen 16 inch en 195 breed.

De dakrails klopt theoretisch, maar dit is echt marginaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb begrepen dat dealers verplicht zijn wijzigingen aan het voertuig te melden i.v.m. mogelijke controle en misbruik van de financiële voordelen die deze auto's bieden. Het zou dus zo maar kunnen dat je door montage van grotere wielen na controle je voordelen verliest. De staat der Nederlanden is wel goed maar niet gek...... Ook belastingambtenaren weten hoe het werkt.

van_der_P

Senior Member
De kans dat je erop gecontroleert wordt zal niet zo heel erg groot zijn. Dus is het de overweging waard.
Er bestaat ook een gewone 1.2 TDI, dat is misschien een optie. Dan heb je die problemen niet. Maar ook geen belastingvoordeel.
Als je het zeker wil weten kun je het beste navraag doen bij de belastingdienst, die zullen je daar het beste raad in kunnen geven.

Bovenaan Onderaan