Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

stradje

Actief lid
Waarom vind ik niemand op de site die een telefoon inbouw vanaf fabriek heeft besteld?
Werken deze minder?
Alvast bedankt
Ik heb voor mijn nieuwe Fabia een TomTom iPhone-houder gekocht. Dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt. De iPhone wordt gebruikt voor zowel MP3-muziek, navigeren als handfree bellen. Muziek en en navigeren gaat via de AUX-ingang over de auto-boxen (mooi dempen muziek bij navi-instructies). Telefoon gaat voor zover ik heb begrepen via de mic/speaker van de iPhone-houder. In de houder wordt hij automatisch opgeladen, zodat je met een volle iPhone uitstapt.

Je moet dan dus wel de TomTom iPhone APP installeren. Maar het mooie van die APP is dat je die vervolgens wel met tot 4 andere toestellen kunt delen. Dus mijn oudste zoon en dochter hebben nu (legaal!) gratis TomTom op hun iPhone. Ik heb de TomTom-APP al vaker gebruikt op de motor of wandelend tijdens stedentrips (geen roaming-kosten!). Dat werkt prima.

woozie

Actief lid
bluetooth

vandaag contact gehad met de dealert.

de leveringsdatum van mijn greenline is van volgende week verschoven naar eind augustus!
de reden zou de bluetooth-carkit zijn die niet voorradig is..
heeft een ander dit nieuws ook al gehad?

:ahum:

stradje

Actief lid
Lekker dan als er ineens 10 weken levertijd bijkomt :(
Als je het los ziet van de emotie is dat eigenlijk alleen maar gunstig, mits je inruilprijs al vast staat:

- je rijdt kilometers met 0 afschrijving en hopelijk 0 onderhoud (dat zijn de gunstigste kilometers die je kunt rijden);
- je krijgt gratis en voor niets 10 weken meer "voorpret". Eenmaal in je bezit is de kick na maximaal 3 maanden over. Kortom het is goed voor de totale endorfine-productie;
- je wagen is bij de volgende inruil jonger;
- je krijgt een kenteken uit de laatste reeks.

(en toch hoop ik dat ze mij niet ook gaan bellen ;) )

woozie

Actief lid
maar nu moet ik wel op vakantie met mijn huidige auto die 1:10 rijdt op benzine... in plaats van 1:25 op diesel.
en ik moet die tijd nog wegenbelasting betalen :biggthumpdown:

RobV

Lid
Jaja,zojuist een telefoontje gehad van de dealer dat mijn Greenline klaar is en al op transport staat naar Nederland.Volgens hem kan ik over 1,5 tot 2 weken rijden! :worshippy::worshippy::worshippy:

@ROBV

Wanneer heb jij je Greenline besteld? Wordt de ene koper teleurgesteld door een verlate levering van 7 weken (supercows) kan jij jouw Fabia - heel fijn natuurlijk - al ophalen.

Ik ben heel benieuwd of er fikse verschuivingen zullen optreden bij de andere kopers. En belangrijker waarom dat wordt veroorzaakt. Misschien de uitvoering?

Osynlig

RobV

Lid
@Osynlig

Heb de mijne besteld op 6 April. Er werd toen Week 20 aangehouden voor productie,maar dat is later bijgesteld naar Week 23.

Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de toch wel bovenverwachte interesse voor het model,volgens mijn dealer heeft hij er nu al 70 verkocht van papier,wat schijnbaar vrij uitzonderlijk is.

Misschien ook iets te maken met vakantie in fabriek ofzo? of gewoon 1ste en 2de serie bestellingen?

@Robv

Zelf de Greenline besteld op 8 mei. Bij de dealer werd toevallig op deze zelfde dag de gefacelifte Fabia in de showroom naar binnen gereden. En heel toevallig gaan kijken wat dat nu is: zo'n Skoda. Belangstelling ging eigenlijk uit naar een Polo. Maar een Fabia is ruimer en ziet er goed uit. Kortom: besteld en de levering zal medio augustus plaatsvinden (als alles meezit). Ik heb begrepen dat in Tsjechië de vakantie viering zorgt voor minder productie en dat zal bij Skoda niet anders zijn dan bij andere industrieën in Cesko.

woozie

Actief lid
de vertraging van 10 weken van mijn greenline is te danken aan de carkit die niet voorradig zou zijn.

misschien dat dit voor meer mensen de oorzaak van de vertraging is?

stradje

Actief lid
Hetzer:

Met zoveel mensen hier die allemaal "blind" hebben gekocht zullen we aan je lippen hangen voor de eerste echte gebruikservaringen (met interessante foto's?).

Hetzer

Forumguru
en de auto is echt snel geleverd, week 22 gefabriceerd eind week 23 bij de dealer!!!!!!!, uiteraard post ik mijn ervaringen, ik zal zo even langs de dealer rijden om de eerste foto´s te maken.

wanderer

Senior Member
Even gebeld met de dealer en ja hoor volgende week vrijdag 18-06 kan ik mijn GL 1.2 Stormblue ophalen......dat zijn nog 6 lange dagen wachten...

Bovenaan Onderaan