Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Dat kan zijn, maar als ik merk dat dealer "vaste" klanten voortrekt word ik dus waarschijnlijk geen "vaste" klant, er zijn meer dealers tenslotte en dan kan een voorkeursbehandeling wel eens een dure misrekening zijn

Wasmachineman

Forumguru
Ik weet/denk niet of je het merkt....:ahum:
Want een dealer kan allerlei redenen aangeven waarom jouw auto nog niet afgeleverd kan worden. Onderdeel nog nodig, kenteken nog niet bekend of niet binnen etc etc. Je hebt het maar te "geloven".

Je bent afhankelijk van de dealer en de omstandigheden daar.
Ik heb het gevoel een goede relatie met de dealer te hebben. Ik heb hem uitgekozen terwijl hij aan de andere kant van NL zit. Ook onderhoud doe ik daar. Volgende week breng ik mijn huidige leaseauto ook daar voor vervangen van remschijven. Ik ben erg goed geholpen met keuze van leer, interieur en opties verder. Verder altijd keurig terug gebeld als ik weer eens iets te vragen had. Dus als hij aangeeft dat mijn nieuwe auto vertraging oploopt geloof ik dat.

Ronbe

Senior Member
@ronrik:

Lijkt mij heel normaal dat een dealer vaste klanten voortrekt. Als jij zelfstandig ondernemer zou zijn trek jij de klant die bij jou de 5e auto koopt ook voor iemand die bij jou de 1e keer koopt !

Wel moet je als dealer bedenken dat een nieuwe klant ook een vaste klant kan worden.

Maar als je de keuze moet maken bij aflevering tussen een vaste klant die bij jou een aantal auto's heeft gekocht en deze keurig heeft laten onderhouden en een nieuwe klant waarvan je niet weet of je hem ooit nog eens zult zien, is de keuze snel gemaakt !

nee als oud ondernemer waren nieuwe klanten die jou vertrouwen ook zeer belangrijk dus dat gedoe over eerste bestelling of vijfde bestelling telt voor mij niet. Juist een nieuwe klant "vasthouden" is zeer belangrijk. Voelt de klant die voor het eerst komt zich in de maling genomen zie je hem nooit meer terug. Dat kost veel omzet.

Hetzer

Forumguru
Vandaag mijn Fabia GL opgehaald, toch als aller eerste, de zilvere GL die ook in de showroom stond , werd een half uur later afgeleverd!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hetzer,

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe auto. Ik heb je foto's gezien.
Hij is helemaal af, groen met zwarte elementen.

Veel plezier ermee !

gj47

Lid
Gefeliciteerd Hetzer!
Rij plezierig, zuinig en safe in je nieuwe GL.
Jij bent van het wachten verlost, ik ben jaloers, want het wachten duurt me lang...
Benieuwd naar jouw (eerste) ervaringen.

Hetzer

Forumguru
Morgen ga ik voor het eerste met mijn auto naar het werk, 135 km enkele reis, lekker genieten.
Ik ben ook weer zo blij dat ik eindelijk weer een dieseltje hebt, ik vind dat persoonlijk toch lekkerder rijden dan een benzine auto.

stradje

Actief lid
Hetzer: heel veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst. Je zult veel bekijks hebben met die mooie kleur! Ik zag toevallig vanmiddag een mazda met zo'n soortgelijke kleur rijden en ik vermoed dat als ik die kleur in het echt had gezien ik die ook wel had durven bestellen. Bij mij stond toevallig een Octavia Artic Green in de showroom en die kleur kon mij ook wel bekoren, dus die is het bij mij geworden. Jouw kleur heeft wat meer "lef" ;) !

Je zult dit weekend wel wat meer tijd hebben om uitgebreid ervaringen op te doen en foto's te maken. Ik ben erg benieuwd. Het verbruik vindt iedereen hier natuurlijk ook super spannend (eigenlijk meer voor bij feestjes, want qua geld maakt die laatste km/liter ook niet zo veel meer uit ;) ).

Edit: zag dat je er morgen al 270km op gaat zetten. Benieuwd wat het "trip-verbruik" volgens de teller wordt. En dan krijgen we later de eerste ervaringen met evt. verschilen tussen in de display aangegeven en werkelijk verbruik. Bij mijn scooter (Suzuki Burgman 400) is werkelijk altijd iets BETER dan aangegeven.

Ook van hier, Gefeliciteerd met je Greenline II, Hetzer. :aangenaam:
Ik ga je ervaringen ook op de voet volgen, maakt voor mij het wachten misschien minder lang/moeilijk...:icon_smile_question

van_der_P

Senior Member
Proficiat Hetzer, met de nieuwe aanwinst.
Ook al veel bekijks met je nieuwe GL of valt dat wel mee.
Hoe rijdt het, is het erg wennen ? Is het veel anders dan de benzine uitvoering ?

Ik reageer wat laat, maar moest voor mijn werk 3 dagen weg.

Vandaag voor sluitingstijd de dealer maar eens met een telefoontje vereert.
Onze auto is reeds geproduceert, afgelopen donderdag 10-6-10. Wordt gelevert in week 26, dat viel mij wel een beetje tegen. Had sneller verwacht.

Ericpeeke

Actief lid
Net gebeld door Auto Noordhoek: mijn nieuwe Fabia Greenline is binnen! Volgende week woensdag aflevering (besteld op 5 april). Toch een week eerder dan verwacht. De verkoper zei dat dit de eerste Fabia 1.2 TDI Greenline is die in Nederland wordt afgeleverd. Ik heb hem moeten vertellen dat dat toch echt niet zo is, en dat er nu bijvoorbeeld al een heel groene Greenline in Nederland rondrijdt ;).

Hetzer

Forumguru
Grappig een dealer die beweert de eerste te hebben afgeleverd terwijl Vepreda er al 2 heeft uitgeleverd!!!!!!!
@ van der p, het wel weer echt anders zo'n tdi, het voelt en klinkt altijd veel degelijker dan een benzineblok, vooral een klein benzine blok loopt vaak als een "naaimachine", dit heb je niet met een diesel.
Het rijd echt perfect, in zijn 3 en 4 trekt de kleine tdi ook echt lekker door!
En ik heb echt al veel bekijks, vooral van mensen die de Greenline (her)kennen van de reclame.

RobV

Lid
Net gebeld door Auto Noordhoek: mijn nieuwe Fabia Greenline is binnen!

Grappig,heb de mijne bij dezelfde dealer besteld,wel te verstaan 1 dag later dan Eric en ik heb nog niks gehoord.....je zou toch zeggen dat die auto's dan in dezelfde lichting zitten....en tegelijk bij Noordhoek neer gezet worden,blijft een raar iets die autohandel :shocked:

@Hetzer Veel rijplezier met de nieuwe wagen,ziet er erg goed uit op de foto's :)

Skoda-rijder

Nieuw lid
Auto gekocht op 10 april, levering stond gepland voor eind juni. Zojuist contact gehad met de dealer, levering wordt nu medio augustus. :shocked:
Nog maar ff geduld hebben dus...:473:

RobV

Lid
Vandaag nog ff gebeld,auto was nog steeds onderweg vanuit Tjechië (lijkt me sterk aangezien dat vorige week vrijdag ook al het geval was,dus dat was waarschijnlijk een leugentje) maar hij zou of vandaag of anders maandag in Leusden aankomen.Verkoper ging bellen of hij prioriteit kan geven aangezien ik op dit moment geen auto heb en afhankelijk ben van anderen en verwacht de auto Woe/Don in Tilburg.Daarna nog ff Parrot inbouwen.

Word dus waarchijnlijk begin Week 26 rijden...nog even geduld hebben dan maar :1884::1884:

RobV

Lid
Noot: De rit vanuit Tjechie, duurt maximaal 2 dagen.

Idd...daarom was dat ook een beetje een kwatsverhaal net zoals ze tegen ericpeeke hebben gezegd dat hij de eerste van NL rijd :smirk:

maar goed, ik heb zoeits van: Zeg dat dan gewoon dat hij er nog niet is ipv van klanten iets moois voorspiegelen om ze vervolgens teleur te moeten stellen,maar goed das mijn mening.

van_der_P

Senior Member
(lijkt me sterk aangezien dat vorige week vrijdag ook al het geval was,dus dat was waarschijnlijk een leugentje)
Je weet natuurlijk niet via welke omweg zo'n auto naar NL gaat :D:D
Mijn auto zou al in week 19 geproduceert zijn volgens de dealer, dat werd week 23.
Men zegt maar iets. Ik geloof het pas als ik hem kan ophalen. :473:

Bovenaan Onderaan