Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Ik heb gewoon rustig afgewacht en kan a.s. vrijdag mijn auto halen in spijkenisse, auta was op 1 april besteld. Ik denk dat gezien de grote vraag naar de GL de truck op meerdere plaatsen stopt om zo veel mogelijk dealers de mogelijk te geven om een auto af te leveren.

ronald24e

Actief lid
4 dagen geleden kreeg ik te horen dat mijn Gl greenline gefabriceerd was en binnen 4 weken geleverd zou worden ipv eerste week Augustus....
Vanmiddag werd ik gebeld en kan ik hem volgende week donderdag komen halen:yeah:

2 meevallers in 4 dagen en had hem pas op 1 Mei besteld.....

van_der_P

Senior Member
Dat is toch vreemd mijn auto is 3-4-2010 besteld wordt in week 26 geleverd. En nu lees ik een auto die bijna een maand later besteld is een week vroeger geleverd wordt.
Waar zit de logica ?
Het zou toch op volgorde van bestelling gaan ?
Of heeft mijn dealer de bestelling pas later de deur uit gedaan.

Hetzer

Forumguru
Kan misschien ook liggen aan het verschil in uitrusting, jij hebt bijvoorbeeld maxidot, misschien was dit even niet voorraadig...

van_der_P

Senior Member
Dat kan natuurlijk ook, maar ja wat zijn ongeveer 10 dagen. We moeten het natuurlijk ook wat relativeren.

junr

Nieuw lid
Als je bleutooth ingebouwd module hebt besteld gaat het tot na de zomervakantie duren voordat de auto geleverd gaat worden.

rave62

Nieuw lid
Het later bijbestellen van Maxidot heeft voor mij in ieder geval geen vertraging opgeleverd deze heb ik op 10 mei bijbesteld dus een maand later nadat de auto besteld was
en a.s dinsdag kan ik de auto ophalen.

Persoonlijk vind ik de maxidot veel mooier uitgebreider en je krijgt er een mooiere tellerklok plus functies meer bij

Bijlagen

• compteur.jpg
    compteur.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 153

ronald24e

Actief lid
Dus jij hebt hem nog later besteld en krijgt hem nog eerder als mij:)

Maare heeft het misschien ook niet te maken bij welke dealer je hem besteld?
Ik kan me voorstellen dat een dealer met een mega bestelling meer voorrang krijgt als een dealer die er maar een paar besteld.

Begrijp me goed het zou niet eerlijk zijn maar kan het me wel voorstellen dat het zo gaat.....

erik1

Lid
Hij komt iets later!

Vanmiddag even langs de dealer geweest, ipv wk 24 wordt mijn GL pas wk 36 geproduceerd!.
Erg jammer ik had gehoopt 1e of 2e week van Juli, dus nog maar even geduld hebben.

Gerke

Forumguru
Toch raar dat er zo wordt geschoven met produktieweken, ik snap het niet helemaal waarom dat zo is. Die van mij wordt deze week geproduceerd, dat is ook direct vanaf het begin aangegeven en daarin is niets veranderd. Lijkt er toch op dat er dealers zijn die schuiven met auto's om zo hun "vaste" klanten sneller te kunnen voorzien van een GL?

Jeetje wat een vertraging, dat is niet leuk meer !
Mijn GL is van wk22 naar wk25 gegaan. De dealer garandeerde mij dat hij deze week gemaakt wordt !
Wat ik mij kan herinneren, is dat hij vertelde als ik de kleur wit koos de levertijd zeker 4 weken langer zou zijn. De reden zou zijn dat wit niet veel verkocht wordt(verwachting) en dat ze deze dan opsparen.

Sterkte met wachten !

pierre27

Actief lid
Gerke,
een dealer kan zijn vaste klanten toch niet voortrekken, tenzij de kleur en opties overeenkomen met bv. mijn bestelde auto!!!
Of zie ik dat verkeerd???
Prettige dag verder,
Pierre:yeah:

erik1

Lid
Hij kon mij niet vertellen waarom het verandert was, toen ik er een week 3 terug was stond de auto voor produktie in week 24, en nu week 36, wellicht kan het ook een fout in de computer zijn.
Dan nog maar even wachten, mijn huidige auto rijdt ook prima, en schrijft niet meer af, alleen nog wel MRB en hoge brandstofkosten.

Hetzer

Forumguru
Er kan niets meer aan de auto veranderd worden, als de bestelling is bevestigd door de fabriek!!
Echt flauwekul dat men denkt dat er "vaste" klanten van een dealer voor getrokken, daar geloof ik niets van, de afelevering is in principe op volgorde van bestelling, alleen kunnen sommige opties of kleuren langer duren,
Mijn dealer is van het begin erg terug houdend geweest met het aangeven van de productie datum ( iets wat je ook terug ziet in mijn posts aan het begin van dit topic) omdat hij veel ervaring met het bestel systeem heeft en dit systeem niet erg nauwkeurig is. Zo word er vaak een te vroege week aangegeven terwijl, dit slechts een prognose en niet de definitieve productie week, misschien dat veel dealers hier de "mist" mee ingegaan zijn.

stradje

Actief lid
Die van mij kon ook de kleur (uiteindelijk bij Arctic Green gebleven) en de interieur keuze (omgewisseld van Domino black naar Domino grey) nog aanpassen en multifunctioneel stuur, klein leder pakket en MDI toevoegen. Tot hoeveel tijd voor de feitelijke productie dat kan weet ik niet, maar het lijkt mij zelf logisch dat zodra de wagen is toegekend aan een concrete productiebatch, dat er dan niets meer kan worden gewijzigd omdat dan het hele Just-In-Time toeleveringscircus voor die batch op gang komt.

Erik: heb jij toevallig bluetooth telefoonondersteuning meebesteld, want dan is dat de verklaring?

Bovenaan Onderaan