Regelmatig foutmeldingen en updates daarvoor

Iemand een idee hoe het komt dat deze namiddag bij zonnig weer mijn lichten automatisch aan stonden ipv stadslichten? Sinds de update 1985 terug al twee keer geen geluid in de auto, de reset van Infotainment hielp wel direct...
Geen geluid heb ik ook last van. Echter zit ik nog niet op 1985 en nog geen pop up gehad dat ik mag updaten.

Wat ik laatste tijd ook heb is knipperende schermen. Voornamelijk de watertemperatuur ee hoeveelheid benzine... best vervelend.

Hoe reset je de infotainment?

mothergoose

Actief lid
Ik kwam er vandaag bij toeval achter dat je, om Maps en Flitsmeister via Apple Carplay te kunnen straten, beide apps in je locatie voorziening op je iPhone op 'Altijd toegang' moet hebben staan. Het probleem van zwarte schermen in beide apps is nu opgelost.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Berghuis ; nee niet meer. Ondertussen ook bijgewerkt naar iOS 18.3 (maar dat staat er los van gok ik) en de maps app is volgens mij al 2x geüpdatet in de tussentijd en nu werkt het weer.. reageert ook vlotter dan eerst binnen de app. Als ik bij zoeken bijv drukte moest ie daar echt ff een seconde over denken.. de rest in carplay werkte wel goed: zat m puur in de app..? Maar is ju dus opgelost..

@mothergoose ja maar dat is altijd al zo geweest omdat zodra de app anders naar de achtergrond gaat je geen updates meer ontvangt.

WAE

Senior Member
Weet er iemand hoe je interval onderhoudsbeurten zelf kan resetten van je auto? Of kan je dit zelf niet?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jessedew

Senior Member
Hallo allen,

Vandaag m'n octavia occasion uit 2021 opgehaald, mooi ding, rijdt prima. Wel heb ik helaas 2 fout meldingen. Travel assist af en toe en emergency assist niet beschikbaar. Had dit bij proefrit geconstateerd, travel assist en gezegd dat ze dat moesten fixen. (En nog hele rits aan aanbevelingen, wat volgens de verkoper zelden voorkwam, tja ik ben wel voorbereid he) maar lijkt niets uitgemaakt te hebben nja uitlijnen en trekhaak monteren wel netjes gedaan.

Is er iets dat ik hier zelf aan kan doen? (Die meldingen) Heb namelijk software 1810. (Wat ze op ondanks mijn verzoek niet hebben geupdated) En natuurlijk 2 jaar garantie, maar toch. Enkeltje dealer (garantie) is 140km. Hoop maar dat het te fixen is want krijg hier toch beetje buikpijn van. Heb me ook nog niet aangemeld bij skoda connect. Dus ben ook auto nog beetje aan het uitvinden. Verder lijkt lane assist en andere functies iedere rit opnieuw aan te gaan, kan je dat standaard uitzetten?

Hopelijk hebben jullie de juiste adviezen

Gewoon bijwerken naar de laatste versie. En inderdaad: dan doen die dealers niet. ze mogen de uren niet declareren bij pon die ze eraan kwijt zijn behalve als er een probleem is met daarbijbehorende TPI. Gewoon ff "zomaar" updaten zodat je de laatste heb dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt dat ze dat doen.. verschillende dealers..

dus ff bijwerken.. easypeasy.. ff @Rainesh berichtje sturen..

hemi24

Forumguru
Verder lijkt lane assist en andere functies iedere rit opnieuw aan te gaan, kan je dat standaard uitzetten?

Laten coderen, zodat deze de laatst ingestelde stand blijft onthouden, zal het advies zijn.

V.w.b. de storing van Travel - en Emergency Assist: was dit een "tijdelijke" uitval die even later weer verdween?

Jessedew

Senior Member
Ja, klopt, komt een paar x per rit voor. Net kort ritje met de vrouw, dan stuk of 5 x ofzo. 1x paar km niks en dan ineens paar x achter elkaar oid.

Bij wie kan ik terecht voor coderen, ook bij rainesh of iemand anders?

Leg trouwens net de auto ad thuislader. 0.85kwh had die geladen op 10A toen ik keek of de kabel warm werd. (Was niet zo) daarna zag ik flikkering in keukenlicht, dacht hmm. Is dezelfde groep. Bam, stroom eraf.

Bleek gelukkig heel het dorp te zijn, dus lag niet (alleen) aan mij.

Laatst bewerkt:
Tenzij jij het hele dorp plat heb gelegd.. dan wel 1740772945912.gif

oja. @Rainesh kan prima coderen. Maar die lane assist instelling komt wel elke keer terug ná een software update dus dan moet het elke keer..

jesse_s93

Forumguru
@Jessedew fouten met betrekking tot travel assist en emergency assist lijken te duiden op een nog niet uitgevoerde terugroepactie (48S5). Die voert een update uit van je camera achter je binnenspiegel die onder andere verantwoordelijk is voor travel en emergency assist. Wellicht dat @Antera of @Rainesh dit ook kunnen, anders wordt het toch een ritje naar de dealer. Check even je VIN op deze site of er nog terugroepactie uit staan: https://www.dieteren.be/en/recall

De oude software van je infotainment is gemakkelijk te updaten, eventueel zelf. Hier moeten @Antera en @Rainesh je zeker bij kunnen helpen. Dat hoeft zeker geen ritje richting de dealer te worden.

Bovenaan Onderaan