Regelmatig foutmeldingen

koesper

Nieuw lid
Ja, de volledige reset van het infotainment heb ik ook meerdere keren gehad... geen idee of dat opgelost is met die nieuwe update.

Wel heb ik sinds de laatste keer bij de garage geen last meer van de spontane reboots..
Het 'front assist beperkt beschikbaar' probleem is wel nog steeds aanwezig, lijkt wel meer te zijn nu de temperatuur gezakt is?

jesse_s93

Forumguru
@Disaster-Master dat is inderdaad tijdelijk de oplossing. Als je het niet weet, lijkt hij gewoon vergrendeld.

@Berghuis nee, dit heb ik nog niet meegemaakt. Wellicht omdat die eerste twee niet zijn afgevinkt? Het helpt zeker niet om hem een helemaal door te lopen?

@koesper Front assist beperkt is geen fout in het systeem, maar een terechte melding dat de front assist (vaak tijdelijk) beperkt werkt in verband met condens/blaadjes/ijzel/etc op de radar van de front assist. Na zo'n vijf minuten zou deze melding wel weg moeten zijn.

Van de week een keer iets wat me nog niet eerder was opgevallen. Tijdens het rijden begonnen de lampjes van zowel de batterij- als de bezinemeter te knipperen. Virtual cockpit zelf lijkt niet te knipperen. In eerste instantie geschrokken, maar een paar google hits later (https://www.briskoda.net/forums/top...al-instrument-panel-fpk-flickering-indicator/) kwam ik erachter dat het een bekend (software) probleem is waarvoor ook een TPI is uitgebracht. Hopelijk kunnen ze tegelijkertijd met het oplossen van de tankklep de auto aan de computer leggen voor de update. Zie bijgevoegd de documentatie omtrent de TPI.

Bijlagen

• 2068282.3 Digital instrument panel (FPK) - flickering indicator.pdf
    160,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:

Berghuis

Donateur
@jesse_s93 Inderdaad, al meerdere malen gehad en alles iedere keer weer doorlopen. Ik vermoed een trend te hebben opgemerkt dat dit steeds na een OTA update is. Laatste keer was dit sowieso het geval.

En het knipperen van de LED's aan de zijkant van de virtual cockpit (in dit geval koelwater temp en benzinemeter) had ik ook opgemerkt in een voorloopauto die ik had, dat was een Octavia Combi 1.0. Die was op een gegeven moment geupdatet naar 1896 en daar zag ik het soms ook nog. In mijn huidige auto nog niet meegemaakt (versie 1900 en 1941).

jesse_s93

Forumguru
@Berghuis gelukkig zijn er niet veel OTA updates, maar vervelend is het wel!

Wat betreft het knipperen van de leds, als ik het goed begrijp heeft dat met de firmware versie van het virtual cockpit te maken. Ik heb een modeljaar 2021 die naar 3470 geüpdatet zou moeten worden (of inmiddels nog iets hoger). Mijn huidige versie is 3450. Ik meen dat het los staat van de versie van het infotainment. Ik ben al blij dat het niet hardwarematig is, ook al heb ik nog wel garantie. Dat is veel meer gedoe dan enkel het updaten van de software.

Okkie73

Senior Member
@Rainesh @Antera weten jullie zo wat de meest recente software versie is voor de virtual cockpit? Ik heb ook last van het flikkeren van de verlichting van de brandstof- en watertemperatuur meter. Mijn stuurwiel wordt binnenkort voor de 2e keer vervangen vanwege aanhoudende storingen met de stravel assist, kunnen ze meteen ff de nieuwe firmware installeren.

Alsvast dank voor de antwoorden.

Berghuis

Donateur
Soms na een OTA update kom ik in een wizard terecht. Wederom taal weer in het Engels en sommige instellingen zijn daarbij verloren gegaan (radio zenders en thuis- en werkadres).

Bekijk bijlage 107142
Iemand die dit ook wel eens heeft gehad? Ik heb dit zowel met versie 1900 en 1941.
Ik dacht dat het mogelijk met OTA updates te maken had. Die heb ik gisteren niet gezien, maar toch vanmorgen bij het start wederom de wizard moeten doorlopen. Er was nu alleen een groen vinkje van de GPS/Navigatie (adressen waren ondanks dat niet opgeslagen). Dus tijd en datum bevestigen, radiozenders opnieuw scannen en telefoon/verbinding controle.
Oh ja en taal stond ook weer op Engels...

Geen melding gehad over het laden van een profiel?
moet zeggen dat ik die overigens al een poosje niet gezien heb daar waar hij eerder toch wel een paar keer per maand zag en ook elke keer terug kwam als ik steeds anuleren deed. Indien ik OK klikte veranderde idd alle instellingen… zucht..

maar… lijkt nu goed te zijn. A.s. woensdag gaat het ding voor zn 8 mijer beurt.. gelukkig onlangs mn wintersloffen verpatst en fikse betaling terug van eneco.. is dan weer een pleister op de portemonnee.. hopelijk komen er geen lijken uit de kast..

Berghuis

Donateur
Nee, vreemde is dat ik zie dat mijn profiel geladen wordt en dat in het Engels staat, dan weet ik al genoeg. Dan kom ik na op OK te drukken in de wizard terecht.

Chrisjemol

Forumguru
Vandaag ook allerlei rare dingen met de O4:
Tijdens rijden valt infotainment weg en herstart hij
Daarna weer normaal, op gegeven moment weer uitvallen en herstart.
Dit deed hij 4x achter elkaar.
Daarna infotainment uitvallen en zwart blijven. Direct erna een kerstboom aan lampen op dashboard:
Uitstapassistent, manouvreerassistent, parkeersysteem, sos systeem, cruisecontrol, oranje uitroeptekens
Ook laadkabel vd 12v niet meer werken
Non-stop ‘ping-ping’

Enige dat werkte was reset vd infotainment door aan/uitknop 20sec ingedrukt te houden
Na starten alles weer zoals het hoort

Erg fragiele electronica, en al die hulpsystemen die ermee stoppen als infotainment ermee stopt?

In 3 jaar met de S2 nooit iets gehad en met die moderne systemen, pfffff

Antera

Donateur
contact me even via onderstand nummer via whatsapp als je wilt. Kijken we samen even of de software up to date is,

Rop193

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik lease nu al een tijdje zakelijk een Skoda Octavia IV, waarbij ik zo goed als alle opties heb die er aanwezig zijn.

Helaas begin ik me steeds meer te storen aan het feit dat ik continue foutmeldingen krijg. Dit lijkt steeds frequenter en vaker op te treden, per autorit van circa 30 minuten soms tientallen keren. Het gaat om onderstaande foutmeldingen:
- Emergency assist SOS niet beschikbaar
- Side assist niet beschikbaar
- Travel assist niet beschikbaar

Dit zijn functionaliteiten die ik altijd handmatig uitzet bij het starten van de auto (ook heel irritant!), maar dit staat los van de foutmeldingen.
Voor mij nooit meer een auto met deze ''extraatjes'' waar je meer voor betaald.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Desnoods de meldingen zachter, of de speakers waar de meldingen uitkomen eruit halen, ik word er elke keer helemaal gestoord van.

Alvast bedankt voor het meedenken/de oplossing.

JeSko

Forumguru
Hopelijk heb je hier wat aan, @Peter-036 eventueel samenvoegen met het grote topic "regelmatig foutmeldingen" ?

Er is wel een fix uit via @Antera voor heel wat problemen met de O4 .

Succes!

Bovenaan Onderaan