Regelmatig foutmeldingen

Nee die melding komt alleen wanneer de sleutel met de lege batterij zich in de auto bevind. Ze zijn gevoelig voor het merk knoopcel. Zijn wel meerdere meldingen over ook van andere VW auto’s.. je zou denken een lithium knoopcel is een lithium knoopcel. Maar nee. Of de batterij is oud. Ookal is hij nieuw. Als je er een Varta ofzo in zet zal de melding wel weg zijn denk ik..

Evilcomputing

Senior Member
In het kader van regelmatig foutmeldingen; auto een 2 jaar in bezit 100.000km verder.

Regelmatig foutmeldingen, lane-assist, emergency assistent, travel assist, sos, etc.
Radio reboot probleem
Nieuwe versnellingsbak schakelaar, daar waar hij niet meer in versnelling wou gaan.
Nieuw stuur i.v.m. foutmeldingen
5 lekke banden (voor deze auto nooit lekke banden gehad)
Airco warmtewisselaar stuk, 3 weken op onderdeel wachten en tot die tijd geen airco
En als toppunt nu motorblok kapot. Het is wachten op een vervangend blok.

Zal vast nog wat vergeten zijn, maar volgens mij heb ik een maandagochtend model....

MY00

Senior Member
Lekke banden is idd gewoon pech. We hebben met onze vorige auto bijna 250k aan kilometers gereden. Geen lekke banden gehad op een moment na. Toen ik een maand tijd 3 stuks. Maar deze hadden allemaal te maken met op het zelfde moment door afval op de weg gereden te zijn.

Verder lijkt het idd wel een maandagochtend model ja.

jesse_s93

Forumguru
Inmiddels toch een wel een foutmelding die al wat vaker naar voren is gekomen tijdens het rijden: 'Storing e-sound: rijdt voorzichtig". Dit zou referen naar het geluid dat de auto maakt tot 30 km/h. Het vreemde is dat hij wel gewoon werkt. Ik hoor het geluid als ik het raam naar beneden doe. Met de OBD11 de auto uitgelezen en daar zag ik wel een foutmelding die mij vermoedt eens naar de aansluiting van de stekker te kijken:

Foutcode: B177013, status: sporadisch, prioriteit: 3, omschrijving: luidsprekeruitgang 1. Bij de wissel voor de winterwielen zal ik de wielkuip eens loshalen en kijken of er wellicht wat corrosie op de aansluiting zit. Vanaf de bovenkant is daar niet bij te komen. Iemand anders deze melding al eens bij de iV gehad?

Daarnaast gisteren ineens ook een front assist en travel assist foutmelding, plus geen internetverbinding. Front assist gaf "beperkt zicht" aan. Ik ging ervan dat het weer om een blaadje of iets dergelijks zou gaan. De kap van de sensor was echter gewoon schoon. Ook geen extreem weer (veel regen oid). Foutmelding resetten lukte ook niet, het betrof een "permanente" fout. Vanochtend stapte ik de wagen weer in. Internet verbinding herstelde zich weer en plots was ook de front en travel assist melding weg. Ik denk dat de software even van slag was.

Overigens heb ik de cruise control naast de acc geactiveerd. Ik kan bevestigen dat cruise control gewoon werkt als je foutmeldingen hebt bij de front en travel assist. Als je de cruise control activeert geeft hij zelfs netjes de melding "de afstandsregeling is niet ingeschakeld".

jongetje

Forumguru
Ik zit nog op een 2 jaar oude versie, ben benieuwd of ik dan ook een update krijg? Zeker omdat je hiervoor altijd naar de garage moe(s)t?

jesse_s93

Forumguru
@OmeKoekie hoe staat het met jouw melding over een batterij die bijna leeg is? Ik heb deze ook sinds deze week. Nieuwe (Varta) batterijen besteld, CR2032, en vandaag geplaatst. Op de verpakking staat een ED datum van 01-2032 dus lijken mij geen 'oude' batterijen. Na het vervangen blijf ik toch de melding van een lege batterij houden. Ook de reservesleutel geeft de melding en hiervan is ook de batterij vervangen door eenzelfde nieuwe Varta batterij.

Moet de melding gelijk verdwijnen of kan dat een dagje duren?

Edit: inmiddels opgelost, zie post #1603

Laatst bewerkt:

jesse_s93

Forumguru
Inmiddels is de melding weg na een oplossing die ik op een Golf 8 forum had gelezen. Nadat de batterijen van beide afstandsbedieningen zijn vervangen, met beide sleutels naar de auto en in de bekerhouder leggen. Auto op contact gezet en melding kwam niet meer naar voren.

Heeft iemand hier ook last van? Ik druk op info en het 2-tje en dan kom ik op het scherm dat ik de melding wis maar na een paar minuten staat ie er weer.. wil maar niet weg gaan..

IMG_3699.jpeg

Okkie73

Senior Member
Heeft iemand hier ook last van? Ik druk op info en het 2-tje en dan kom ik op het scherm dat ik de melding wis maar na een paar minuten staat ie er weer.. wil maar niet weg gaan..
Die irritatie heb ik ook 2 weken gehad, en plotseling was het weg

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan