Regelmatig foutmeldingen

Frombo

Lid
Vorige week versie 1941 geïnstalleerd door dealer en sindsdien geen enkele foutmelding en opnieuw opstarten van media systeem meer meegemaakt. Verder nog 2 rammels in portier en dashboard bij dealer op laten lossen. Heel blij mee dat alles weer is zoals het moet zijn. Goed opgelost door Auto Hoogenboom Rotterdam Oost. Mag ook wel eens gezegd worden.

De afgelopen maanden regelmatig proberen uit te vinden waar dat uitvallen van het info systeem mee te maken zou kunnen hebben. Wat mij betreft niets met het Android auto systeem. Ik had ook last van uitvallen als ik m'n telefoon niet bij me had.

Het viel me ook op dat het uitvallen heel vaak gebeurt in de eerste 3 minuten na het starten en ook als de automatische airco dan vol aan staat. In de winter eigenlijk geen klachten gehad maar pas sinds april pas echt.

TDA

Actief lid
Update:
Sinds bovenstaande bericht (10 juli) heb ik Android Auto niet meer gebruikt. Ook heb ik de automatische zenderlogo's uitgeschakeld. We zijn inmiddels een poosje verder waarbij we ook drie weken in Oostenrijk zijn geweest en veel kilometers hebben gemaakt. Ik heb voorlopig geen enkele hick-up of reboot van het systeem meer gezien!! Hopen dat dat zo blijft.
Update 2:
Na het vorige update bericht (14 augustus) heb ik de automatische zenderlogo's weer aangezet. Android Auto heb ik uit laten staan! Binnen twee dagen had ik helaas weer een spontane reboot!! Automatische zenderlogo's direct weer uitgezet en voorlopig geen reboot meer gehad. Binnenkort testen wat er gebeurd als ik alleen Android Auto weer aanzet.....

Pheaton144

Senior Member
Sinds ik in juli de software 1941 heb verkregen via de dealer heb ik maar 1 keer een reboot gehad van het systeem. Zit nu in Zuid-Frankrijk en ondervind geen problemen met de auto, werkt allemaal zoals het zou moeten werken. Heb in Frankrijk al 2 keer een update gehad van het systeem, en zelfs daarna geen problemen.

Js8401

Lid
Vandaag kreeg ik uit het niets 2 foutmeldingen, voor het eerst in 2 maanden en 5000 km.

Een storing dynamische bocht rij verlichting en een storing wagen verlichting. Met daarna de melding dat travelassist beperkt werkt.

Weet iemand hoe ik een “reset” uit kan voeren of dit op kan lossen?

Bijlagen

• IMG_8128.jpeg
    IMG_8128.jpeg
    264,8 KB · Weergaven: 47
  • IMG_8126.jpeg
    IMG_8126.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 46
  • IMG_8125.jpeg
    IMG_8125.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 46

Js8401

Lid
Née, de ruit was niet beslagen.
Gisteravond en vanmorgen kwamen de foutmeldingen weer naar voren na het starten van de auto.

De verlichting lijkt wel gewoon te werken overigens.

Bijlagen

• IMG_8130.jpeg
    IMG_8130.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 33
  • IMG_8129.jpeg
    IMG_8129.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 33

hemi24

Forumguru
Uitlezen inderdaad, maar ik gok meer op een defect in de module van de AFS…
Wellicht een slechte stekkerverbinding.
Auto heeft geen schade gehad?

Js8401

Lid
Uitlezen inderdaad, maar ik gok meer op een defect in de module van de AFS…
Wellicht een slechte stekkerverbinding.
Auto heeft geen schade gehad?
Geen schade voor zover wij weten in ieder geval. Heeft de afgelopen maanden ook gewoon zonder enige foutmeldingen of reboots gefunctioneerd.

Heb inmiddels een afspraak staan om hem uit te laten lezen.

Thx voor de reacties allemaal

Tukkerdad

Actief lid
Gisteren update in garage gehad, voor de storingen met die nare pingen die geen storingen zijn. Terugroep (TRA 48S5 is de code) fingers crossed, maar daarna nog geen storingen meer gehad. Voorheen zéker tijdens de ritten, dus goede hoop.

Helaas…. Een update van twee dagen heeft geresulteerd in opstartproblemen van de radio.
Hierdoor duurt het (meestal) een tweetal minuten voordat het systeem volledig is opgestart en de radio speelt.
Voor de update zuid Frankrijk op en neer gewest, en dankzij de 1941 volledig vlekkeloos!
Dus denk er om! Geen ota updates installeren wanneer alles goed werkt!

Sneeuwwitje

Senior Member
Vandaag met de O4 naar de dealer geweest ivm reboots. Had verwacht met versie 1941 weer te vertrekken. Maar nog steeds 1900 en een afspraak voor een het vervangen van het regelapparaat.

Bovenaan Onderaan