Regelmatig foutmeldingen

Detlev

Actief lid
software 1941

28-06-2023 door de dealer laten installeren
17-07-2023 infotainment vastgelopen tijdens navigatie android auto, direct herstart uit zichzelf
02-09-2023 Auto begint zagen over instellingen uitvoeren

Toch 2maand half bijna gereden met niks problemen. Tot zaterdag 2 sept.

Bij het starten. Gaat mijn profiel auto starten. Hierbij kwam er opeens een melding op scherm.
Instelling worden uitgevoerd. Annuleren of ok

Heb 4 a 5 keer geannuleerd bij de volgende ritten. Bleef terugkomen.
Dan maar op ok gedrukt. Resultaat.
Hij heeft instellingen verkloot op een of andere manier. Alle radiozenders weg uit favorieten
Alle instellingen van mij weg. Bv pictogram volgorde. Airco weer manueel mode ipc auto. Aanraakgeluiden. Echt alles ontregeld.

Paar keer naar gast en terug geswitched. Probleem bleef. Paar keer sync knop gedrukt. Probleem bleef.
Dan maar van collere gans profiel verwijderd van auto incl hoofdgebruiker rechten

Systeem manueel reboot gegeven. Inloggegevens ingevuld
Hij haalde alle instellingen van skoda server. Alles was weer zoals vroeger.
Zoals ik het gezet had. Incl radiozenders terug.
Volgende dag . Starte die op gast account. Manueel naar mijn profiel moeten gaan. Volgende start 30min later.
Vroeg die s-pin. Nu houd hij zich weer koest.
Maar dit is toch niet meer normaal.
Is nu 2maand half ongeveer sedert 1941 update

Das (vervloekte) AUTO

Detlev

Actief lid
Ik ben de tel kwijt kwa ota updates, heb er ondertussen verschillende achter de kiezen in 2 maand
2x shop
1x background services
1x handleiding
1x storingsoplossingen

rest heb ik niet meer bijgehouden
Grote updates heb ik niet meer gehad sedert dealer bezoek.

WAE

Senior Member
@Rainesh Sorry ,misschien een domme vraag. Maar waar staan de afkortingen OTA en OCU voor? :unsure: zodat we kunnen volgen met de vraagstelling...

• Leuk
Waarderingen: EdK

WAE

Senior Member
Iemand ook deze problemen??
Zie foto's
Deuren-ramen en lichten uit. Toch melding dat lampen branden?
Ook na hernieuwen....
Meldingformulier ook ingevuld. Ik krijg echter geen oplossing aangeboden.Ook regelmatig melding van server problemen??

Bijlagen

• Screenshot_20230831-115009_Mykoda.jpg
    Screenshot_20230831-115009_Mykoda.jpg
    198,3 KB · Weergaven: 43
  • Screenshot_20230904-223506_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230904-223506_Samsung Internet.jpg
    83 KB · Weergaven: 38
  • Screenshot_20230820-214123_Mykoda.jpg
    Screenshot_20230820-214123_Mykoda.jpg
    211,9 KB · Weergaven: 36
  • Screenshot_20230825-092821_Mykoda.jpg
    Screenshot_20230825-092821_Mykoda.jpg
    112,7 KB · Weergaven: 35
  • Screenshot_20230911-213906_Mykoda.jpg
    Screenshot_20230911-213906_Mykoda.jpg
    187,1 KB · Weergaven: 31
  • Screenshot_20230911-215721_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230911-215721_Samsung Internet.jpg
    107 KB · Weergaven: 27
  • Screenshot_20230911-220201_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230911-220201_Samsung Internet.jpg
    131,7 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ik gok op een zoveelste storing van een van de servers van Skoda @WAE . Wen er maar aan.
Als jij weet dat je lichten uit zijn en je ramen gesloten zou ik lekker aan slapen straks.

• Leuk
Waarderingen: WAE

EdK

Forumguru
Met de Fab4 die dezelfde (aangepaste) app gebruikt ook regelmatig dat je niet kunt inloggen.
Maar na 2 a 3 keer een refresch of opnieuw opstarten van de app start hij uiteindelijk wel op....

WAE

Senior Member
Nu weer een melding...
Nu is alles nog gratis .... volgend jaar betalen..... ik weet nog niet of ik dit wel zou doen.. Er worden geen oplossingen geboden vanuit Skoda , enkel ..Als het probleem blijft , telefonisch contact opnemen met hulplijn..Wie gaat dit betalen..
Ondersteuning voor digitale dienstverlening
ŠKODA AUTO a.s
T: 00800 80 247 247
support@skoda-auto.com, www.skoda-auto.com

Weet iemand hiervoor een ( goede of juiste) oplossing?

Bijlagen

• Screenshot_20230912-161413_Mykoda.jpg
    Screenshot_20230912-161413_Mykoda.jpg
    197,3 KB · Weergaven: 52

coppe218

Senior Member
Ik moet zeggen dat bij mij de app de laatste maanden prima werkt, waar hij in het begin wel vaker haperde..

• Leuk
Waarderingen: WAE

Pheaton144

Senior Member
Mijn auto is al redelijk vanaf het beschikbaar zijn van 1941 daarmee uitgevoerd, tot en met 2 weken geleden totaal geen problemen gehad met foutmeldingen of reboots van het systeem, Twee weken geleden heb ik twee dagen achter elkaar, na ongeveer 1,5 uur rijden, 7 a 8 keer achter elkaar reboots gehad, tevens kreeg ik bij het in en uitstappen op mijn telefoon per keer 3 meldingen dat ik de auto moest opladen terwijl de batterij gewoon vol was. Zonder updates was het na die 2 dagen weer over en functioneert weer zoals voorheen, gewoon goed.

jesse_s93

Forumguru
Tot op heden nog steeds geen (blijvende) foutmeldingen of reboots gehad na de 1941 update en de recall ten aanzien van travel assist.

Ik had van de week wel iets anders, de tankklep ging niet open. Ik rijd de iV waarbij de tankklep niet door middel van drukken op de klep opent, maar middels een knopje in het bestuurdersportier. Ik sta bij de pomp, trek aan het knopje, eerst de melding "gereed maken voor tanken" en 2 seconden later de melding "gereed om te tanken". Maar helaas was het tankklepje niet open gesprongen.

Ruim een half uur bezig geweest om alsnog het tankklepje open te krijgen. Geprobeerd om ook de garage te bellen voor tips, maar niet te pakken te krijg na 20 min in de wacht te hebben gehangen. Uiteindelijk wat water over het tankklepje gegooid, beetje proberen in te drukken en vervolgens popte hij open. Voor nu WD40 gebruikt om het gangbaar te maken/houden. Had alleen niet echt het idee dat het zo droog was of stroef ging. Heb al wel gelezen dat de motoren nog wel eens kapot willen gaan, maar dit lijkt ook een iets andere motor aangezien je deze vanuit de binnenzijde moet ontgrendelen waarbij het openspringt (geef mij overigens maar gewoon het ouderwets drukken op het tankklepje ;) )

Iemand dit ook al gehad bij de iV en is WD40 de oplossing of gaat dit later nog een keer terugkomen?

Btw. gisteren nog een melding van front assist en travel assist met daarbij wel specifiek "beperkt sensorzicht". Bleek een slakje op de sensor te zitten :ROFLMAO: Vanmorgen kwam de melding nog wel naar voren. Toen ik boven de 30 km/h was, verdwenen beide meldingen.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
is WD40 de oplossing
WD40 in de blauw gele bussen met rode dop is een kruip olie en om iets los te krijgen ideaal
Hou alleen rekening mee dat deze WD40 ook rubber oplost, en dit is iets wat je nou juist probeert te voorkomen.
Dus een keer toepassen is geen probleem, maar ga je het wekelijks/maandelijks toepassen dan kan dit wel voor problemen zorgen omdat er op bepaald moment geen rubber bescherming meer is ( als die er uiteraard zit )

Dus maw dan kun je beter verder kijken bij WD40 op hun site en eens kijken of ze een ander vet / siliconen hebben voor dit soort gevallen.

Ik heb nu tijdelijk (shortlease) een octavia IV deze geeft echter aan dat de batterij van de sleutel (bijna) leeg is.
Nu is de batterij al een keer vervangen door een vakgarage maar de melding blijft staan. Iemand enig idee? (of zou het de 2e sleutel zijn welke de leasemaatschappij nog heeft)

Bovenaan Onderaan