Regelmatig foutmeldingen

Sneeuwwitje

Senior Member
Gisteren ook storing dat travel assistent, sos noodoproep niet beschikbaar en geloof nog was andere meldingen. Systeem bleef rebooten. Na een keer of 10 helemaal dood. Accupool er een tijdje af gehad en er weer op. Na het starten van de auto branden alle storingslampjes op het dashboard maar het scherm weer aan. Na verloop van tijd 12 storingen. Even gereden en de meeste verdwenen weer. Auto uit en weer aan, alle meldingen weg. Alleen het motor management lampje gaat niet meer uit. Voorlopig is het wel goed zo, lampje lost de dealer maar op als we terug zijn van vakantie.

Bijlagen

• IMG_0193.jpeg
    IMG_0193.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 47
  • IMG_0194.jpeg
    IMG_0194.jpeg
    878,1 KB · Weergaven: 47

Detlev

Actief lid
Als je soft 1896 hebt. Mss best autom logo radio stations downloaden afleggen. Dit veroorzaakt crashes in somlige regios

Sneeuwwitje

Senior Member
Automatische logo’s staat volgens mij uit. Er zit vanaf de aflevering versie 1900 in. Hoop dat een update het echt oplost. Heb een afspraak bij de dealer voor het reboot probleem. Vandaag hele dag op stap geweest, geen enkele reboot meer gehad. Als het systeem er zoals gisteren helemaal mee stopt mis je toch wel veel functionaliteit. Bediening van de airco, parkeersensoren, muziek om zo maar eens wat te noemen.

Afgelopen zondag onderweg naar vakantiebestemming storing SOS noodoproep niet beschikbaar, telefoons laden niet meer op, parkeersensoren werken niet meer etc. Scherm start continu opnieuw op en valt weer uit. Totaal dood............
Als alles dood is, zoals jij beschrijft, de on/off toets van het infotainment 30 seconden ingedrukt houden. Start dan weer op, maar zal weer herstarten. In die tijd de zenderlogo’s downloaden uitzetten. Dat zou het moeten oplossen, en anders gaat het wel weer werken als je het uitvalpunt in omgekeerde richting passeert. Succes

Patron

Senior Member
Hier alleen nog keuzehendel, maar af en toe gaat de klep niet meer dicht (moet dan auto op slot doen en weer open dan pas gaat ie dicht) en regelmatig geen Spotify via CarPlay en moet dan media rebooten.

pfff.. wat een gezeik héh.. man man man,..

o wacht:
man-man-man-man.gif

JeSko

Forumguru
Kutoctavias :ROFLMAO:

Even serieus, deze zal toch in de top 5 slechtste VW auto's ooit belanden, stel je eens voor wanneer deze auto's 5 jaar en ouder zijn en op de echte tweedehands markt komen, als ze nu al zo slecht zijn qua software, wat dan wanneer de software en hardware ouder word en de dealers er helemaal hun handen vanaf trekken.

#wegwerpmaatschappij.

Ik had eergister wat nieuws.. geen idee.. De auto stond aan de laadpaal, en die verdenk ik..

Hij deed al zo moeilijk met laden. Pas ervoor.. echt 15seconden.. duurt normaal nooit zo lang.. er stond nog een andere auto aan de tweede laadpoort… ik denk dat die aan het laden was.. weet t niet zeker.. want er zijn hier in de wijk ook een paar figuren die geen parkeerplek kunnen vinden of geen pas hebben, geen idee, maar die zetten dan hun auto neer met de kabel aan de paal maar laten hem dan niet laden.. snap dat ook niet, maar heb dat nu al 2x gezien…

maar goed: pas ervoor en toen hoorde ik in beide auto’s het relais klikken.. raar..? Houd mn pas er weer voor: ik dacht van ja hallo; straks gaat ie met mijn pas die ander laden.. maar de mijne stopte, dus ik dacht ok: hij deed t dus wel. Maar ik kreeg mn laadkabel niet uit de paal? Wat noú weer…… mja.. ok.. laat maar laden, ding was met 4% echt ramleeg en verder nergens geen plaats vrij in de wijk.

De volgende ochtend:
Kom bij de auto, doe hem met de AB van t slot, deur open, en vervolgens een hoop kabaal en geknetter uit alle speakers.. en hard ook! Soort burst modus. Tja? Soort bzzz-bzzz-bzzz heel snel achter elkaar met heel korte tussenposes. Had t eigenlijk moeten filmen. Infotainment rebooten met 30 sec, hielp niet. Auto weer op slot gedaan, het ging gewoon door..? Totdat na het infotainment uit ging.. toen was het stil..

de laadkabel zat er nog in, auto weer van t slot en meteen de kabel eruit gerukt.. toen gebeurde er niks..
Moest wel halve minuut wachten voordat ik eindelijk ook de kabel uit de laadpaal kon halen.. normaal ontgrendeld dat direct zodra je de auto loskoppelt

bij deze paal ga ik iig niet meer staan..

Patron

Senior Member
Dat heb ik gelukkig nog niet gehad. Alleen dat de paal soort van reboot en dan ff moet wachten tot de kabel eruit gaat

Ook de 1941 update doorstaan in 15 minuten.
Nu kijken of dit mogelijk een oplossing biedt voor een of meerdere problemen!
Thnx @Rainesh
De reboots zijn volledig verdwenen na de update, nogmaals dank @Rainesh.
Problemen met de front assist en acc zijn nu ook eindelijk verleden tijd! Ik heb de kabelboom in de bumper (met de aansluiting van de radar) vervangen, en klaar is Klara! Lijkt een breuk in de kabelboom te zijn geweest, kosten 81 euro plus 2,5 uur werk, zelf prima te doen.

TDA

Actief lid
Helaas.....ondanks versie 1941 had ik afgelopen zaterdag toch weer een reboot van het systeem vlak na het starten :(.
Ik krijg toch sterk het vermoeden dat het ook iets te maken heeft met het opstarten van Android Auto. Die heb ik nu voorlopig maar eens uitgeschakeld. Kijken of dat helpt......
Update:
Sinds bovenstaande bericht (10 juli) heb ik Android Auto niet meer gebruikt. Ook heb ik de automatische zenderlogo's uitgeschakeld. We zijn inmiddels een poosje verder waarbij we ook drie weken in Oostenrijk zijn geweest en veel kilometers hebben gemaakt. Ik heb voorlopig geen enkele hick-up of reboot van het systeem meer gezien!! Hopen dat dat zo blijft.

Rit van Roosendaal naar Rotterdam geen meldingen :yeah:
PXL_20230816_151815618.jpg

Volgens mij kwam ik van een oude versie want alles ziet er net even strakker uit. Kerel van de garage zei ook dat ze alles dat geüpdate kon worden is gedaan. Dus dat is fijn, kan ik er weer even tegenaan.
Wel jammer dat ik alles weer moet aanmelden en koppelen maar goed meldingen zijn weg dus dat moet ik er maar voor over hebben :giggle:

Ja klopt, sinds…. 1896..? is het toetsenbord verbeterd met vierkabte toetsen ipv dat je precies op de letters moest drukken waar dan zo’n “halo” omheen zat.. viel mij destijds ook op.. en dat is uiteraard (nouja, uiteraard.. blijft vw… dus gelukkig..?) niet veranderd met 1941.

maar ben wel benieuwd wanneer er wéér een nieuwe komt want dat gezeik dattie 2 profielen lijkt te hebben en daartussen af 3n tie wisselt is wel irritant.. staan o.a. het radio station en airco instellingen steeds weer anders..

Js8401

Lid
Vandaag opeens een vreemd iets in mijn Octavia RS iV. De verlichting in de rechter deur blijft wat ik ook selecteer altijd dezelfde rode kleur. Alle andere verlichte delen in het interieur veranderen wel keurig mee.

Iemand hier bekend mee? En wellicht tips hoe ik dit op kan lossen?

Bovenaan Onderaan