Regelmatig foutmeldingen

jesse_s93

Forumguru
De app werkt bij mij prima, ook na de update naar 1941. Ik kreeg wel bijna direct na de update naar 1941 een OTA update aangeboden. Heb je deze ook al geïnstalleerd?

Drukkert

Senior Member
Deze kreeg ik ook, op de terugweg van de dealer (die de update had uitgevoerd) kreeg ik 'm binnen.
Onderweg dus op installeren gedrukt en thuis de auto uitgezet. Daarna niets meer van vernomen.
Ik neem aan dat alles dan afgerond is?

jesse_s93

Forumguru
Als het goed is heb je de volgende keer dat je in de auto stapt weer een melding, te zien door een cijfer in de balk onderaan. Als je daar op klikt kom je in het meldingen scherm en daar stond bij mij dat de update was geïnstalleerd. Ik weet niet of die een volgende rit er ook nog staat.

jesse_s93

Forumguru
OTA staat voor Over-The-Air update. Dit is een update die je niet via de dealer ontvangt maar direct op jouw scherm en zelf dient te installeren. Zie onderstaande instructie:

Als er bij jou een 1 (of meer) in de onderstande balk staat kun je daar op drukken. Zo kom je in je meldingen scherm (of door te slepen van bovenaf). Als er een update beschikbaar is, zou die hier bij moeten staan.

Drukkert

Senior Member
Als het goed is heb je de volgende keer dat je in de auto stapt weer een melding, te zien door een cijfer in de balk onderaan. Als je daar op klikt kom je in het meldingen scherm en daar stond bij mij dat de update was geïnstalleerd. Ik weet niet of die een volgende rit er ook nog staat.
Nee, niets van gezien.

Berghuis

Donateur
Deze kreeg ik ook, op de terugweg van de dealer (die de update had uitgevoerd) kreeg ik 'm binnen.
Onderweg dus op installeren gedrukt en thuis de auto uitgezet. Daarna niets meer van vernomen.
Ik neem aan dat alles dan afgerond is?
Update wordt alleen uitgevoerd als de auto niet rijdt, ook na afsluiten van de auto wordt de update nog uitgevoerd. Dat je de volgende keer niets meer ziet staan klopt dan ook.

True

Lid
@True wellicht dat ze nog de terugroepactie van de travel assist hebben uitgevoerd?
Zou kunnen, maar ik weet oprecht niet wat ze gedaan hebben, persoonlijk interesseert het mij ook niet bijster veel, die auto moet gewoon degelijk werken (wat die nu dus doet).

WAE

Senior Member
Weer juist een nieuwe bijkomende melding bij systeeminformatie gezien.Nog iemand?
( radiodatabase)

Bijlagen

• 20230728_220347.jpg
    20230728_220347.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 56

WAE

Senior Member
Radiodatabase, dit stond er vroeger niet bij.
Bij nazicht deze avond was dat terug verdwenen?

Detlev

Actief lid
Grappig, bij mij staat de versie van de radiodatabase helemaal niet in dat scherm.
staat toch bij systeeminformatie, je hoeft alleen naar beneden te scrollen xd
Staat er al in alle softw versies die ik heb gehad de voorbije 3 jaar
1664
1668 radio database op versie 1.30.12
1810
1896 radio database op versie 1.30.30
1941 radio database op versie 1.30.40
via een website kan je de laatste nieuwe manueel downloaden en installeren.

MQB3_ICAS3_LGe_Europe_v1.31.44 from 25.05.2023
Heb het alleen nog niet aangedurft om deze te installeren.
Ik heb momenteel niks van problemen met de 1941. Op 1 crash na bij het afsluiten van android auto. Infotainment liep volledig vast.

noem mij maar testpiloot xd

Laatst bewerkt:

Berghuis

Donateur
@Detlev ik heb versie 1900 en ik zie het ook niet staan. In de voorloop Octavia’s heb ik dit ook nooit gehad (1806 en 1896)

Bijlagen

• IMG_4582.jpeg
    IMG_4582.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 30

Detlev

Actief lid
Ik heb het daar, wel, raar maar waar, al moet ik wel 1 keer naar bovn swipen (de radiodatabase versie staat onder die media codec)

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    372 KB · Weergaven: 50
  • 2.jpg
    2.jpg
    335,2 KB · Weergaven: 48
  • Leuk
Waarderingen: WAE

Kimi

Nieuw lid
Afgelopen zondag onderweg naar vakantiebestemming storing SOS noodoproep niet beschikbaar, telefoons laden niet meer op, parkeersensoren werken niet meer etc. Scherm start continu opnieuw op en valt weer uit. Totaal dood. Geen muziek meer, niets meer te koppelen, airco niet te regelen etc. Updates worden altijd uitgevoerd, weet niet wat huidige versie is.
Zou los nemen van de accu zorgen voor een harde reboot?
Iemand ervaring hiermee,

Bovenaan Onderaan