Regelmatig foutmeldingen

Ahja.. jullie hebbe gelijk :dankje:

Nog ff ontopic:
Ben maandag heen en vandaag terug naar/van Belgie gereden, rit van 2 uur. Tussendoor op beide ritte 1x gestopt.
0 reboots gehad. Carplay constant aan met goolgle maps :thumbsup:

True

Lid
Ik heb sinds de 1941 geen reboots meer gehad, nog wel sporadisch SOS en TA meldingen die dan ook binnen twee seconden verdwijnen.

• Leuk
Waarderingen: WAE

Detlev

Actief lid
De eerste crash met softw 1941 is hier ook een feit. Was via waze en android auto aan het rijden. Bestemming bereikt.
Dus wilde ik deze afsluiten. Systeem volledig vastgelopen bij het drukken op de knop om naar skoda menu te raken. Hierna zichzelf herstart
Het systeem is vlot en correct. De opstartcrashes zijn ook weg. Maar toch zit er blijkbaar iets in die het gebeuren triggert

Zucht :(

Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
Hier nu ook 1941. Netjes via de dealer. In eerste instantie was in april afgesproken dat ik naar 1898 zou gaan. Maar dealer heeft zelf t wijze besluit genomen toch maar meteen naar 1941 te gaan. Ik kom van 1889 af trouwens.

Toch wel een flink verschil! Sneller en veel beter gepolijst!

Drukkert

Senior Member
Hier is de wagen afgelopen donderdag naar 1941 gegaan. Gisteren (vrijdag) liep het systeem helaas weer vast toen mijn vrouw ermee wegging... Gedrurende de hele rit (40mins) de melding "Heeft u nog even geduld. Instellingen worden geladen".

Echt jammer, het doet zoveel afbreuk aan de auto.

Alpha

Donateur
Volgens mij waren er donderdag en vrijdag weer serverproblemen. De app haperende bij mij een aantal keren en de auto gaf midden in de rit ook opeens aan: instellingen toegepast.

Laatst bewerkt:

Detlev

Actief lid
@Drukkert moest dat nog eens voorkomen. Eenvoudig op te lossen door zelf manueel te herstarten.

10 sec de aan/uit knop van infotainment ingedrukt houden

1941 is een grote verbetering, maar is totaal niet foutloos. ikzelf heb ook al een vastloper gehad terwijl ik van android auto naar de auto interface wilde gaan.
Systeem herstarte onmiddellijk en was terug in orde.

tk23

Actief lid
Kan iemand mij hlepen met onderstaand probleem?

Aangekomen op de vakantiebestemming, viel het infotainmentsysteem uit en gaf deze verschillende foutmeldingen.

Sindsdien reboot deze iedere 40 seconden, waarna alle storingen opnieuw verschijnen.

Ik heb nog een reis met 4000 km voor de boeg. De auto rijdt dus wel en dichtste skoda garage is 1,5u rijden. Daar hebben ze binnen 3 welen plaats voor mij.

Depanneur is langsgeweest: “misschien iets met de camera aan de voorruit en de software. Ik kan hem afslepen en dan ben je deze 4 weken kwijt.”

Heeft iemand hier een oplossing voor? Terugzetten naar fabrieksinstellingen lukt niet. Reboot 10 sec op infotainmentsysteem ook niet. Batterij afkoppelen ook niet.

Auto is 10 maand oud. Software is 1896.

Mijn skodagarage in België is in verlof en ik vertrek woensdag naar Zweden.

Detlev

Actief lid
Ik zou proberen met de 1941 softw. Dan lost toch al een aardig wat issue's op. Kan je gerust zelf doen. Computer, usb stick en 30min in de auto.

Vraag @Rainesh mss even wat hij denkt. De auto is nog in garantie . Dan zou ik mss eens andere dealer contacteren? Als je dit iedere rit hebt is dit toch onmogelijk om mee te rijden. Gek van te worden

Ik heb gelezen op fb dat er een bug zit in de automatische radio logo's downloaden in sommige regio's die het systeem zou laten crashen op 1986.
Probeer anders dit even af te leggen ook? Verder zou ik het niet weten

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: tk23

Drukkert

Senior Member
@Drukkert moest dat nog eens voorkomen.
Klopt, daar kwam ik tijdens het rijden verleden week ook achter. Ding bleef doormalen en op een gegeven moment wordt je hoe langer hoe kwader en ga je dingen proberen.
Het is maar goed dat je op zo'n moment geen review over Skoda moet schrijven... De spreekwoordelijke donderwolkjes hangen dan boven je hoofd, evenals de bliksemschichten die uit je ogen schieten, hahaha.

tk23

Actief lid
Ik heb gelezen op fb dat er een bug zit in de automatische radio logo's downloaden in sommige regio's die het systeem zou laten crashen op 1986.
Probeer anders dit even af te leggen ook? Verder zou ik het niet weten

Heel erg bedankt voor deze tip! Het is gelukt! Ik heb in het radiomenu zoveel als mogelijk afgevinkt, snel afgesloten, opnieuw opgestart, bluetooth connectie gemaakt voor muziek en nu krijg ik geen enkele foutmelding meer en valt het infotainmentsysteem ook niet meer uit. Je moet er maar opkomen.

De leasingmaatschappij ging de auto laten afslepen en ons een huurwagen geven.

Detlev

Actief lid
Nietemin zou ik toch van softw 1896 naar 1941 gaan. Systeem werkt een pak vlotter :) blij dat ik je heb kunnen helpen. Al zijn de credits voor de persoon waar ik het heb gelezen ;)

Bovenaan Onderaan