Rosinfield
† In Memoriam
Je auto stationair laten warmdraaien tijdens het krabben. Naast het feit dat dit bijzonder milieuvervuilend is, is het ook slecht voor je motor. Bij stationair draaien verbrandt niet alle diesel of benzine goed, dus een deel komt op de koude cilinderwand terecht en zal de daar aanwezige smeerolie verdunnen of zelfs wegspoelen met daardoor dus extra slijtage. Remedie: rustig wegrijden en niet onbelast laten warmdraaien. Daarnaast warmt je motor bij stationair draaien onregelmatig op, omdat de cilinderkop in verhouding koud blijft, terwijl het onderblok (krukas, zuigers) wel warmer wordt. Niet doen dus.
En Skoody Boo, volgens mij zijn we het dus eens! Alleen misschien niet wat betreft die opmerking over lease- auto's/rijders. Toch kan ik me maar niet ontworstelen aan het hardnekkige vooroordeel (?) dat lease rijders gemiddeld (sic!) wat minder zorgvuldig met hun auto omspringen dan prive-rijders. Be it as it is, het is beside the point (off topic)
En Skoody Boo, volgens mij zijn we het dus eens! Alleen misschien niet wat betreft die opmerking over lease- auto's/rijders. Toch kan ik me maar niet ontworstelen aan het hardnekkige vooroordeel (?) dat lease rijders gemiddeld (sic!) wat minder zorgvuldig met hun auto omspringen dan prive-rijders. Be it as it is, het is beside the point (off topic)