vorige bericht is natuurlijk onzin.
Dus nu zonder gekheid ; ik start de auto met ontwaseming en achteruit-verwarming aan en ga krabben, eerst zij ruiten(evt de-icer spray) dan achteruit en als laatste voorruit, of deze moet al enigszins aan het dooien zijn (dan is de achterruit als laatste)
wat betref de motor die start ik en doe dan mijn jas dicht helm op, en hand schoenen aan en dan rustig relaxed rijden.
wat betreft die milieu discussie
het zogenaamde nieuwe rijden is zeker wel goed voor het milieu, vooral diegene die 200-300 meter van de voren het gas loslaten en verder sukkelen met bijna stationair toerental (,en dus waardeloze verbranding, ) naar het stoplicht, die vervolgens nog steeds op rood staat omdat de lusdetectie niet eerder een signaal krijgt ,als vlak voor de streep,
bovendien veroorzaakt dit en rij auto`s die gezamenlijk voor rood staan en zich ook nog wel een keertje ergeren aan deze Milieu vriendelijke bestuurder.
(volgens mij is de bedoeling; zoveel op de motor af te remmen dat de gasklep zolang mogelijk dicht blijft, en er dus geen brandstof gebruikt ordt, en dus ook geen uitstoot is)maar ook ik kan het mis hebben
of je neemt net als mijn collega een ligfiets met omkapping, en eventueel een elektromotor. dan ben je beter bezig.
en doen we s`nachts alle straatverlichting uit, wordt niet meer zo hard gereden en beter voor het milieu. alle woonboulevard`s en winkelcentra worden ook lekker donker, ook beter voor milieu en ook voor het dievengilde(die willen ook iets onder de kerstboom).
en de kerstverlichting in en vooral om huis gooien we in de prullenbak, net als de Senseo en beertender. de solar buiten verlichting rondom huis doen we ook in de bak , want batterijen en accu`s zijn ook slecht voor het milieu en bovendien heb je er nauwelijks licht van, de kettingzaag voor het hout van de open haard gaat ook weg, we nemen de handzaag, geen haard nodig, want je bent dan al warm en
en teveel bomen verspillen is ook slecht voor het milieu.(dus dunne plakjes zagen, anders wordt je niet warm.
denk gewoon na en probeer rekening met het milieu te houden, maar overdrijven hoeft nou ook niet, de industrie is slechter voor het milieu dan die duizenden auto`s
deze bedrijven stoten soms onnodig rotzooi uit, zonder dat we het weten, of ons er om bekommeren, dan wel er over klagen.
om bij de auto`s terug te komen, nog nooit een BOA aangesproken zeker die in versneld stationair draaiende auto lekker staat te flitsen.
of die bus-chauffeur die met één persoon in de bus de halve stad door rijdt. zo kunnen we heel lang door gaan.
gewoon je verstand gebruiken en wat rekening houden , is een kleine moeite, en je wordt er ook niet echt ongelukkiger van.
en het beste is dit bericht niet typen, sterker nog de laptaop past nog net in de container want internet en pc`s zijn al helemaal slecht voor het milieu.
denk dat ik maar ga vissen in het kanaal hier vlakbij(lopend) en de vis rauw opeten, scheelt gas en stroom, en geld.
dit gaat helemaal nergens meer over. trouwens wie van de milieu vriendelijke forummers waren op de herfst meeting?
ik helaas niet , had wel graag gewild, leek me wel gezellig, ondanks dat het slecht was voor het milieu.
om terug te komen op onderwerp,het ijsvrij maken, wie heeft er ervaring met een michelin elektrische ijskrabber(roterend) ,(ja ook heel slecht voor het milieu, maar misschien wel heel handig.
ik wens ieder nog veel plezier , en vooral gezelligheid op dit forum.
soms kun je hier best wel lol hebben
en freewheeler ; prima dat je aan het mileu denkt
maar sommigen doen het net iets anders.
en sommigen helamaal niet(helaas)
een fijne weekend allemaal alvast , en ik ga maar geen grapjes meer maken hier(of toch wel)
van lachen kun je gelukkig worden