Skoda logo kofferklep verwijderen Superb Combi

Stejogini

Actief lid
Kunnen jullie een foto posten van die logo's... en moet ik me voorstellen dat je het oude logo eraf haalt en het nieuwe erop.. of plak je de luxe sticker op je huidige logo?Want mijn man zei dat ik maar van de originele logo's af moest blijven (niet verwijderen) bang dat ik schade veroorzaak bij verwijderen of de plak niet voldoende is.....Hij denkt dat als ik 120 km/uur op de snelweg rij ik die nieuwe logo's ga verliezen....

Octavia32

Forumguru
Nou zon vaart zal dat niet lopen hoor denk ik het plaksel wat er op zit kleeft behoorlijk. Ik kan wel zeggen dat het mooier is om echte logo's voor de voor en achterkant te gebruiken en stickers voor de velgen en het stuur.

Voor foto's kun je bijvoorbeeld kijken bij het te koop forum daar heb ik ze ook aangeboden en verkocht maar de plaatjes staan er nog .

De echte logo's kosten ca €20 per stuk

kansberg

Forumguru
@Stejogini :

Het voorste logo heb ik verwijdert met een plastic bandenlichtertje voor de fietsbanden. Met beleid en wijsheid uiteraard. wat dan overblijft is een plaklaag waarover je het nieuwe logo kunt plakken.

Aan de achterzijde heb ik het nog niet gedaan maar schijnt erg goed te gaan met een föhn en een stukje visdraad wat je (ook al weer met beleid en wijsheid) achter het logo 'frut' en dan zagende bewegingen maken met het draad.

De logo's op de wielen zijn gewoon over de bestaande logo's heen te plakken. Ik heb dit nog niet gedaan, ik wacht nog even op de winterbanden wissel en heb ze dan warm en schoon opgeslagen, dan kan ik op fatsoenlijke hoogte de logo's er op plakken.

Het logo op het stuur is een ook kwestie van er overheen plakken. C'est tout.

Het lijkt moeilijker dan het is, en het voor-en achterlogo zitten best goed vast. Wees niet te bang, maar wel voorzichtig en ik denk dat het verstandig is om te plakken bij temperaturen van minimaal rond de twintig graden, in verband met de hechting.

AH Manager.jpg

Thokozanoah

Forumguru
@Stejogini
Ik raad je aan inderdaad voor de originele logo's te gaan, staan idd een stuk beter dan die stickers (die er overigens ook goed uit zien, maar een stuk dunner zijn).
Als je bij de dealer 15% korting bedingt dan kosten ze ongeveer 40 euro voor beide. Ik heb ze net geleverd gekregen door Ab Mulder Zutphen dus zal weinig verschil maken met Deventer. Het verwijderen gaat heel makkelijk, mits je een föhn gebruikt in combinatie met een oud pasje (zou niet je huidige bankpas gebruiken als je nog boodschappen moet doen :D) die je er voorzichtig afsteekt. Het verwijderen van het oude plakband gaat goed met wasbenzine en daarna de nieuwe erop. Ongeveer een half uurtje werk en ze zitten perfect vast, gaan er echt niet meer af.
En anders vraag je aan A. Van Rijswijk of hij het klusje wil klaren terwijl jij de logo's aanlevert....

@kansberg, wist niet dat de Appie een Skoda actie had, echt een goeie "shop":maakmegek:

EdK

Forumguru
Ach die orginele logo's verlies je niet zo vlug hoor , mits je de oude ondergrond maar goed reinigt van oude lijmresten en hierna goed ontvet en daarna is het gewoon plakken.

Orgineel kun je verkrijgen voor de voor en achterzijde en de wieldoppen ( LM velgen ) mits het orgineel Skoda velgen zijn.
En stuur blijft een probleem daar het oude logo niet verwijderbaar is en je dus een gehele cover moet bestellen en dan de airbag moet overzetten ( ook op forum terug te vinden )
En voor de sleutel zijn er ook orginele logo's ( nieuwe model ) te verkrijgen.

En ja je kunt naar de dealer gaan of eens bij superkoda.com kijken en aanschaffen als ze weer een kortings aanbieding hebben.

En je man heeft in dit verhaal nu eens een keer geen gelijk........:maakmegek::bloos:

Stejogini

Actief lid
Nou ja ik heb niet echt een oud model ;) Tenslotte is de SuperbII nog steeds degene die er nog zo uit ziet, geen facelifts oid....

kansberg

Forumguru
@Stejogini : Kleine correctie: in 2013 heeft de Superb echt een facelift gehad, Het meest in het oog springend is wel de grille en drl/mistlampunits-units. Ook zijn de achterlichten nu in LED uitgevoerd. Verder nog wat kleine technische veranderingen. Toen zijn ook de nieuwe logo's gekomen.

Niet schokkend, maar het is wel een facelift....

EdK

Forumguru
Nee joh das ook weer zo'n nieuwe piet van sinterklaas.........pfff snap da dan

Bovenaan Onderaan