Vandaag op de autoweg zag ik een Golf 7 tegen met identiek dezelfde velgen als dit model
https://images.app.goo.gl/cHvjUGQH1JhwgVv87
Het was een jong gastje dat zijn tussenacceleraties was aan het testen door het verkeer voor hem weg te laten rijden door trager te rijden en dan telkens op het gas. Hij had het 'aan de stok' met een Mercedes, later met mij.
Omdat er uit de uitlaat rare gorgelende geluiden kwamen dacht ik zeker niet aan een diesel, dat het een GTD was zag ik pas achteraf bij een afrit door de badge op de voorgrille, hij had ook rode remklauwen dus waarschijnlijk geen fake.
Ongeveer een 7-tal tussensprintjes tussen de 50 à 160km/h heb ik meegedaan waarbij hij maar 1 keer sneller was omdat ik te laat op het gas zat.
Bij 2 tussensprintjes reed ik in zijn slipstream waarbij ik hem vlot naderde
Heel waarschijnlijk een DSG, maar niet zeker
Normaal gezien reed ik ver genoeg van hem om geen slipstreameffect te hebben bij de sprintjes die gelijk opgingen, hij was dan nog in het voordeel ivm de reactietijd. Als ik op voorhand geweten had dat het een GTD was dan had ik het gefilmd want ik ben zeker dat er hier mensen zijn die nog twijfels hebben. Aan het gorgelend geluid dacht ik eerder aan een of andere TSI met andere uitlaat, tot ik later het dieselgeluid hoorde, de rode remklauwen zag en de badge zag
Het was 28 graden celsius, in mijn koffer een beetje gerief, nog 3/4 in de tank.
Nog een update over mijn powerbox, de laatste twee jaar, en vandaag dus ook, startte de auto moeiijker met heel warm weer, zeker van door die Powerbox, als ik hem eruitzwier is niets aan de hand.
Ondertussen ben ik de haalbaarheid aan het onderzoeken om een Skodameeting te organiseren, ik moet nog een deel van de vooropgestelde route verkennen. Als de route haalbaar is wordt het de scheepsliftenroute met enkele highlights zoals het Kasteel van Beersel en uiteraard de bekende en indrukwekkende scheepsliften met een beetje zuidelijker een mooi landschap op de koop toe.