Daar ben ik me zeker van bewust, enne, ik ben ook wel wat gewoon hoor, meermaals mogen rondrijden met een maat zijn MX5 turbo die gemeten in 4,5 sec naar de honderd ging, na een half uur kruip je daar uit vol adrenaline en knikkende benen, dat kan ik je verzekeren. Toen ik erna terug in mijn mazdaatje 323 kroop met powerbox leek het alsof ik in een zeepkist stapte. Zijn ongeveer 1000 kilo wegende MX5 had tussen de 235 en de 300 pk afhankelijk van de setting, kon ie met een kastje regelen. Ik heb zelfs eens een van de remblokjes in brand gekregen, bizar!
Mijn Volvo 480 turbo had grotere injecteurs en een grotere turbo, wist ik niet toen ik hem tweedehands kocht, niemand van mijn vrienden wilde geloven dat ik daar een gechipte 330d meer naar huis reed en dergelijke, tot dat later de waarheid aan het licht kwam, degenen die mijn motor na een kapotte bak overkochten maten 250pk en je weet wat een 480 turbo weegt...
Met enkele Lexussen met een 280 pk heb ik ook gereden, was op een Toyota testdag.
Mijn gebuur had een 535d, eerste generatie toendertijd, gingen we sportwagens mee pesten op de autoweg. Zelf heb ik er wel nooit mee mogen rijden.
Mijn schoonbroer rijdt met een 240 pk sterke Audi A5 3.0 TDI, daar durf ik zelfs geen sprintje tegen trekken... da's een ander niveau en ook andere prijsklasse.
Een van mijn beste vrienden heeft een gechipte Audi a6 2.7 tdi, een break, nog niet mee meegereden, maar hij was wel onder de indruk van mijn wagen toen hij met mij meereed. Ik moet er wel bijvertellen dat hij 360000 km op de klok heeft en dat er wellicht veel paardjes weg zullen zijn.
Onze Saab 900 turbo met 185 pk vond ik redelijk vlot, tot dat ik de Skoda in mijn handen kreeg.
Wat betreft mijn auto, voor een diesel is het een meer dan vlotte bak, maar ik heb het gevoel dat mensen hier mijn diesel in hun hoofd vergelijken met hun benzinewagen genre RS , da's appelen met peren vergelijken. In een automagazine gaan ze ook geen diesel met een benzine vergelijken...
Het topic gaat hier over een powerbox en wat een powerbox kan, de voor- en nadelen, ik denk dat ik meer dan genoeg objectief ben geweest wat dit betreft. Ben je toevallig uit het Brusselse? Dan passeer ik wel eens, ben vaak ook in het Leuvense, soms in het Antwerpse[/QUOTE]