Om weer terug on topic te komen:
Ik vind juist dat de Yeti juist meer het SUV idee benadert dan vele andere auto's die wel die naam plegen te hebben.
Want het lijkt wel alsof het nog alleen maar om de 'looks' gaat.
Bij Yeti krijg ik het WEL het idee dat praktische bruikbaarheid (de ruimte, de degelijkheid, de echte 4x4) gecombineerd worden met een vervoermiddel voor een goede prijs/prestatieverhouding.
Al die dikke vette bakken (zoals de X-en van BMW, de Koreaanse imitatie terreinauto's of de kashkais met 2WD), allemaal te weinig waar voor je geld. En zelfs zo'n uberteure BMW heeft dan nog een lullig kofferbakje. B.v. een X3 heeft 'maar' een kofferruimte van 480L.
Tuurlijk zal zo'n beemer of een ubergeile Q5 strakker over de NB-ring scheuren, maar who cares? Daar heb ik niks aan, 364 dagen per jaar, jaar in, jaar uit.
Ik moet altijd lachen als ik andere gezinnen zie worstelen als ze met hun lifestyle design auto's een weekendje weggaan of aankomen bij hun appartement in Italie en dan helemaal tot aan het plafond afgeladen vol zitten, omdat de spullen eigenlijk niet in de auto pastten.
Nee, laat mij dan maar lekker in m'n no-nonsense Skoda alles met gemak meenemen. Dezelfde technologie maar dan slimmer/voordeliger verpakt. :xyxthumbs:
Laat maar komen die Yeti! Nou nog hopen op Skoda-prijzen...