SKODA Yeti

floris

Lid
Dat is de reden waarom ik denk dat hij toch een pak goedkoper zal moeten komen , anders zit hij te veel in het vaarwater van bv de O2 combi. Ik mis bij skoda eigenlijk iets in de orde van bv een golf . De O2 iets te groot (klasse jetta vind ik ) en de fabia te klein (klasse polo vind ik). Jammer dat ze bv niets hebben die daartussen zit . De roomster zou je kunnen zeggen , maar dat is dan te caddy achtig vind ik . Heb specifiek naar vw modellen gegaan om een beter vergelijk te kunnen maken .

volges mij is de golf exact de duurdere variant van de O2 kijk maar naar de gegevens
http://www.volkswagen.nl/home/model.../0,18174,Golf+Variant_Trendline_D0Lnl,00.html
 

Hetzer

Forumguru
:ot:: ik had nu ineens even Wikipedia nodig...

Het is echter geen flame wanneer het bericht serieus bedoeld was om de discussie verder te brengen.


:ot:: weer wat geleerd!!!, maar dit is dan geen Flame, gewoon een serieuse discusie over de voor en tegenstanders vooral het uiterlijk, van de Yeti.... niks mis mee!:grin:


en weer on,

Het interieur vooral de bagage ruimte en de psitie van de achterbak, lijkt in z'n geheel wel gekopieerd te zijn van de Roomster
 

LenK

Forumguru
Wat mij betreft ook geen flame.
Kwestie van smaakopvatting verbaal uiten. Spiegel voor houden wbt merkenblindheid (alles wat mijn merk maakt vind ik per definitie goed en mooi) en wbt kuddegeest (Senseo, DomTom, etc)

En ontopic: deze prijzen zijn echt te hoog
 

Fabia

† In Memoriam
Ach, ik heb elke dag plezier van mijn domdom. Anders zou ik mijn werk niet goed kunnen doen en als ik dan een kuddedier ben het zei zo. En wat merkentrouw betreft het hele package van Skoda is gewoon goed, zowel auto's als klantvriendelijkheid in de showroom en garage en dat is voor mij een reden om Skoda te blijven rijden.
 

Captain Hook

Forumguru
volges mij is de golf exact de duurdere variant van de O2 kijk maar naar de gegevens
Idd duurder, maar ik vind dat ik bij Skoda veel meer O2 voor m'n geld krijg. Platform/wielbasis en techniek zijn vrijwel allemaal identiek, alleen je zit wat ruimer... en vooral veel meer bagageruimte. :super:
 

EdK

Forumguru
Ach, ik heb elke dag plezier van mijn domdom. Anders zou ik mijn werk niet goed kunnen doen en als ik dan een kuddedier ben het zei zo. En wat merkentrouw betreft het hele package van Skoda is gewoon goed, zowel auto's als klantvriendelijkheid in de showroom en garage en dat is voor mij een reden om Skoda te blijven rijden.


Ga er nou niet op in fabia !! Hij kan niet eens een afkorting verzinnen !!
Heb hem de gehele vrijheid een paar berichten terug hier in gegeven !

Wij zijn merkentrouw maar er is ook niets verkeerd aan die 626 , maw hij is ook merkentrouw !! Of moeten we het verwoorden dat men geen keuze kan maken ?:yeah:
 

LenK

Forumguru
Ik heb het niet over merkentrouw, maar over merkenblindheid.
Yeti is kort genoeg. Als het teveel werk is om die 4 letters te typen..
En de 626 wordt al sinds 2002 niet meer verkocht.
 

Hetzer

Forumguru
en ontopic: Deze prijzen zijn echt te hoog

al het begin had ik verwacht dat de prijzen boven de 20.000 euro gaan liggen, inderdaad erg hoog voor een "budget" suv, ze kunnen ook niet te hoog gaan worden want dan komt de yeti akelig dichtbij de tiguan..
 

Kick

Lid
al het begin had ik verwacht dat de prijzen boven de 20.000 euro gaan liggen, inderdaad erg hoog voor een "budget" suv, ze kunnen ook niet te hoog gaan worden want dan komt de yeti akelig dichtbij de tiguan..

De 1.8 TSI zal denk ik rond de 30.000 kosten. In lijn met de O2 combi 1.8 TSI 4x4. Hopelijk komt er nog een 1.4 TSI 122pk. Die zal zo'n 2.700 goedkoper zijn en qua vermogen waarschijnlijk ruim voldoende zijn.
 

Maarten

Forumguru
Zelfs de cabrio/pick-up is wel aardig!

Skoda-Yeti_1.jpg


PICK-UP
 

Bijlagen

  • skoda_yeti-pick-up_r8.jpg
    skoda_yeti-pick-up_r8.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 5

Aiii

Lid
Een Fabia Scout is weinig meer dan een beetje extra plastic en een paar opties tegen een hogere prijs dan een gewone Fabia. Dit is daadwerkelijk een SUV.

Denk niet dat het publiek voor een Fabia Scout een Yeti zou overwegen en vice versa.
 

Kick

Lid
De eerste rij-impressies van de Yeti zijn in ieder geval heel positief. Dat doet me natuurlijk deugd.

Mij viel het gewicht van de Yeti op. Volgens auto internationaal is dat 1.520 kg voor de 1.8 TSI. Een Tiguan 1.4 TSI 4-motion weegt 1.521 kg.

Ook is deze Yeti dus 370 kg zwaarder dan een Roomster 1.6. Ja, ik weet het: 4wd en de Yeti is breder. Maar 370 kg! We zullen het maar houden op de degelijke bouw.

Wel vraag ik mij af hoe de Yeti zal presteren met de 1.2 TSI. Deze zal zonder de 4wd weliswaar minder zwaar zijn (zo'n 80 kg), maar daarmee met 105 pk toch bijna 300 kg meer moeten meezeulen dan mijn Roomster 1.6 met eveneens 105 pk. En m'n Roomster is al geen scheurijzer. De 1.2 TSI zal wel meer koppel hebben en er ook minder toeren voor nodig hebben, maar toch.
 

Wasmachineman

Forumguru
Volgende week komt er in de duitse Auto Motor und Sport een uitgebreide rij impressie.
Die andere kijk ik nu ook even op mijn gemak door.
Laat maar komen in het echt.
Ik ben net terug van vakantie via Duitsland en daar zijn echt veel Skoda's.
Skoda is het beste import merk in Duitsland, gigantisch gegroeid qua verkoop.

Ook wachten ze met smart op de Superb Combi want de Insignia Tourer valt zwaar tegen. In alles !
 

Aiii

Lid
Deze maand zijn er ook (nog geen 10, maar toch) Skoda's verkocht dan Seat's hier in NL... Skoda is gewoon overal in opkomst. :D
 
Bovenaan Onderaan