SKODA Yeti

EdK

Forumguru
Moet je daar blij mee zijn?


de een wel en jij niet, maar dat was allang duidelijk !!
Maar wees blij, anders hadden we nu nog met zijn allen in een zwarte T-ford gereden. inclusief jij zelf !!!

Of had je dan een autoped gekocht voor de familie ?:945:
 

Aiii

Lid
Ik las net op www.news.auto.cz dat de Yeti met 1.2 motor er vanaf 359.800 kronen is.

Omgerekend zal dit ongeveer 15000 euro zijn

Zal bij ons denk wel ongeveer 20000 euro worden

Kijk, nu komen we ergens...
Zoek ik even op de website van Skoda Tsjechië, dan vindt ik een Fabia Combi Ambiente met 1.4 TDI voor dezelfde prijs.
SkodaCZ zei:
1.4 TDI PD/51 kW 5stup. mech.
4,8​
127​
359 900,-

Datzelfde bakkie kost hier: € 20.005,-

Dus ik denk dat je prima in de buurt zit met je gok. :)
 
Nu maar afwachten wat bij ons de prijzen worden.

Bij deze:

De prijzen gaan vermoedelijk bij 20.500 euro beginnen. Voor dit bedrag krijgt de koper dan de 105 pk sterke 1.2 TSI uitvoering met voorwielaandrijving. Dat is minder dan bijvoorbeeld een Peugeot Partner Outdoor met 110 pk sterke (maar minder koppelrijke) 1,6 liter benzinemotor kost. Daarvoor vragen de Fransen 21.270 euro.
Wie alle vier de wielen (permanent) aangedreven wil hebben, dient minimaal voor de 110 pk uitvoering van de 2.0 TDI versie te gaan. De prijs van de 4,22 meter lange en 1,79 meter brede Yeti stijgt daarmee naar 26.950 euro. Wil je een Volkswagen Tiguan met dieselmotor en vierwielaandrijving, dan ben je echter minimaal 38.050 euro kwijt. Wel heb je voor globaal hetzelfde geld een Fiat Sedici 1.9 Multijet 4x4 (26.695 euro).

(bron: autointernationaal.nl)
 

Hetzer

Forumguru
Dat instap modelletje met de 1.2 TSI heeft zeker mijn interesse.. ik neem dit model zeker, over een jaar of 2 zeker overweging als volgende auto
 

Falcon

Donateur
Zeker.. alleen lonkt mij die 2.0 TDI 4x4 ook wel. Maar begrijp ik hieruit nou goed dat de 1.8 TSI 4x4 niet leverbaar gaat zijn? Want die lijkt mij toch goedkoper uitvallen dan een dieseltje?
 

Aiii

Lid
Juist de 1.8 TSI prijs vindt ik wel interessant om te weten (die staat er natuurlijk weer niet bij). Ben nog lang niet toe aan een vervanging van de Octy (zou ook mooi zijn met nog geen 10k op de teller haha), maar over een aantal jaren... Wie weet.
 

sador

Donateur
Ook lijk mij de 1.8 TSI wel, ik denk dat de 1.2 TSI aan de magere kant is voor een auto die ruim 1500 kg weegt
 

LenK

Forumguru
Inderdaad magertjes, maar niet slechter dan de instapper Octavia 1.4 en een stuk beter dan de Roomster 1.2 (65pk bij 1125kg).
 

Vacaro

Senior Member
Volkswagen kan de vraag naar de 1.8TSI niet bijhouden en levert daarom in sommige modelen deze motor (nog)niet. Ook te vinden in autoweek ,dacht ook bij de test van de Exeo st.
 

MarcoO2

Forumguru
Volkswagen kan de vraag naar de 1.8TSI niet bijhouden en levert daarom in sommige modelen deze motor (nog)niet. Ook te vinden in autoweek ,dacht ook bij de test van de Exeo st.

Dat zou dan een terloopse opmerking in het artikel moeten zijn, want in de Exeo wordt volgens mij alleen de 1.8T geleverd, niet de 1.8TSI.
 

sador

Donateur
Over een maand wordt in Duitsland begonnen met de verkoop van de Yeti.

De vanafprijs is 17.990 euro, volgens Autobild.

Zal bij ons denk ik tussen de 20.000 - 21.000 euro gaan kosten.
 

Hetzer

Forumguru
ik verwacht dat de instapper hier niets iets boven de 21 uit gaat komen, en dat hij zoiets als € 21.045,- , gaat kosten (veel goedkoper kan ik me overigens niet voorstellen.)
 

EdK

Forumguru
Maw de vanaf prijs zal beginnen iets boven de basisprijs van de Roomster en zal ergens eindigen in de prijscatagorie van de Octavia !

Tja dan wordt het voor mij op bepaald een leuke optie om RR in te ruilen en over te stappen op een Yeti !
Of om over te stappen op de RR2 die misschien dan op de markt is of komt !?
 

Captain Hook

Forumguru
Ik denk dat uiteindelijk de prijzen van een Yeti 4x4 1.8TSI of de O2 combi 4x4 1.8 elkaar niet veel zullen ontlopen.
Dus dan wordt de keuze weer lastig... :(
De O2 is en blijft een ruimtewonder in z'n klasse en is inmiddels al aardig uitgerijpt (m.a.w. kinderziektes zijn er uit, en vele merkwaardigheden zijn inmiddels bekend). Beide gebruiken hetzelfde Haldex 4x4 systeem, onderhuids vrijwel allemaal dezelfde technologie en componenten. Alleen de verpakking is anders.
Daarnaast is de cw-waarde van de O2 wat beter (dat zie je ook terug in de best wel hoge topsnelheden bij gelijke motorisering)
 
Bovenaan Onderaan