SKODA Yeti

Captain Hook

Forumguru
Dacia is ondertussen ook aan hun SUV bezig, vrees dat dit ook een grote concurent gaat worden van Skoda.
Ik zie een 2-wiel aandrijver niet als concurrent van een 4-wiel aangedreven 'echte' auto. ;)
Daarnaast graait Skoda uit de technologie ruif van VAG; daar valt veel meer te halen op SUV gebied dan bij Renault.
Kijk alleen al wat de VAG/CAN-bus in een VAG auto allemaal mogelijk maakt. Van die simpele dingen als automatisch portieren vergrendelen, luchtinlaat sluiten als je achterruit rijdt, etc, etc. Gewoon vele dagelijkse handigheidjes die 'mijn' Skoda ook heeft (en wat een buitenstaander eigenlijk nooit verwacht). :rockon:
 

Mark

Banned
Is dat niet de Stepway van ze?
De nieuwe SUV van Dacia gaat een afgeleide van de Stepway zijn, éérst met 2x4 aandrijving en later als er zwaardere motoren op de markt komen gaat de wagen ook als 4x4 worden aangeboden. De SUV zou vanaf 2010 op de markt komen.
 

Roel

Lid
onder de 20, dat is echt een stunt, en dat standaard met lichtmetaal een 1.2 TSI motor en een zee aan ruimte, er zal ongetwijfeld ook standaard een airco opzitten, jammie !!!! :winkie: meer hoef ik niet te hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Metallic lak: ± € 500
Afleverkosten: ± 700

Dat zijn zowiezo de kosten die je erbij moet rekenen.
 

Aiii

Lid
Tsja, als de afwerking van een Renault zich al niet kan meten met een Skoda, dan neem ik toch aan dat een Dacia dat al helemaal niet kan. Hoewel er ongetwijfeld potentiele Skoda rijders naar Dacia uitwijken, zal dat niet meer zijn dan rijders van andere merken die overstappen op Dacia. Neem ik dan aan.
 

Mark

Banned
Aiii,
Ik moet (en sommige zullen het misschien niet geloven) bekennen dat mijn Dacia perfect is afgewerkt, nergens zijn er puntjes te vinden waar ze duidelijk de mist zijn ingegaan of waar ik terug naar de dealer mee kon.
Mijn Roomster was wat anders, zo waren de deurbeschermers zo slecht gemonteerd dat dat bij een Lada waarschijnlijk nog beter was.
Ook in de wagen waren her en der afwerkings foutjes te vinden, de krasbestendigheid van bepaalde plastieken en gelakte onderdelen stelde ook niet veel voor.
Nu kun je met Dacia lachen, maar daar zijn de plastieken en gelakte onderdelen veel krasbestendiger.
Neem nu de achterbumper, mijn honden gebruiken die als opstap, bij de Roomster zat die ondanks het gebruik van een doek na een maand onder de krassen maar bij de Dacia is die na een jaar en een paar maanden nagenoeg nog steeds krasvrij.
Pas op, dat wil niet zeggen dat ik niet graag met de Roomster reed!
Er waren dan wel puntjes maar ik vond het een fijne wagen!
We zijn nu wel off-topic aan het gaan.
 

Aiii

Lid
Ik geloof je meteen, ik baseer mijn mening ook enkel op mijn ervaring met Renault en niet met Dacia, dus als jij het zegt zal het vast zo zijn. :D
 

Hetzer

Forumguru
Metallic lak: ± € 500
Afleverkosten: ± 700

Dat zijn zowiezo de kosten die je erbij moet rekenen.

uiteraard, blijft nog steed een koopje helemaal als je bedenkt dat de nieuwe Fabia Scout 1.4 16v er is met vanaf prijs van 19.560 euro, voor iets meer heb je dus een Yeti die net iets stoerder is dan de Scout met een veel lekkere motor.
 

Roel

Lid
uiteraard, blijft nog steed een koopje helemaal als je bedenkt dat de nieuwe Fabia Scout 1.4 16v er is met vanaf prijs van 19.560 euro, voor iets meer heb je dus een Yeti die net iets stoerder is dan de Scout met een veel lekkere motor.

Helemaal mee eens dat een Yeti stoerder is dan en Fabia Scout.
Ik zou de Yeti toch graag in het echie willen zien om te bekijken of ik 'm echt mooi vind.
 

EdK

Forumguru
en toch blijf ik het raar vinden dat men niet met een 1.4 of 1.6 benzine motor erbij uitkomt !
Of worden er toch nog wat verrassingen achter de hand gehouden ?
 

RPAR

Nieuw lid
De 1.4 tsi (122 pk) & 1.6 TDI (90) pk volgen later.
Dus 3 benzine motoren en 4 diesels.
Wie weet komt de 2.0 TSI (200 pk) er ook nog wel bij.
 
Bovenaan Onderaan