SKODA Yeti

cvegreen

Forumguru

Wat een positieve bespreking van de mannen van autozine. Ik lees graag hun besprekingen . Is altijd in gewone mensentaal geschreven en je weet precies wat ze bedoelen zonder moeilijk te doen . Prima site vind ik .
Jammer dat ik nu scooter rij , ik ben al van bij het begin van het zien van de gespotte yeti's verliefd op die wagen , en dat word met de dag meer en meer . Ik vind het een super geslaagd uiterlijk , alleen heb ik nog niet echt een duidelijk beeld van hoe hij er van binnen uitziet. Volgens autozine erg duits , ben niet beter gewend van ons o zo geliefde merk. sober, degelijk en heel slim, net als de slogan van skoda simply clever .

Michel

Forumguru
Autozine vind ik juist een veel te gekleurd/opgewekt/positief verhaal geven. Vrij kritiekloos allemaal, waardoor ik vaak het idee krijg dat ze als verlengstuk van de PR-afdeling van de automerken meekwaken. Daarnaast maken ze de nodige foutjes in hun verhalen. Nee, echt serieuze autojournalistiek kan ik het niet noemen.

MarcoO2

Forumguru
Autozine is wat mij betreft een leuke manier om een algemene indruk te krijgen over een auto. Het verhaal is vaak doordrenkt met (soms flauwe) woordgrapjes, maar desondanks krijg je wel een beetje een beeld van de auto. Maar ook niet meer dan dat... voor een meer inhoudelijkere en kritischere beoordeling kom je vaak toch bij de diverse autobladen (of bij gebruikersfora) uit.

Maar om bij de auto te blijven: ik ben erg benieuwd naar de versie "in het echie". Zou in een lekkere volgehangen versie vanwege de hoge instap ooit nog wel eens een vervanger voor mijn O2 kunnen worden.

cvegreen

Forumguru
Autozine is wat mij betreft een leuke manier om een algemene indruk te krijgen over een auto. Het verhaal is vaak doordreknkt met (soms flauwe) woordgrapjes, maar desondanks krijg je wel een beetje een beeld van de auto.

Dat is nu eens de reden waarom ik het een heel intersante site vind. Gewoon om een algemene indruk van een type wagen te krijgen . Eerlijk , ik heb ze al bijna allemaal gelezen . Maar gelijk dat Michel zegt , om daaruit een goede impressie te krijgen is het niet , maar een algemeen beeld te vormen is deze site prima en daar is het bij om te doen . Als ik daadwerkelijk naar een nieuwe wagen zou gaan kijken , zou ik zoals Marco 2 zegt, ook dieper gaan graven dat Autozine alleen hoor .

skodaboy

Forumguru
Of voor de 4x4 en het hogere aanhangergewicht dat toegelaten is, hoop IK toch.
Vind er nog niks van, maar gezien de afmetingen vrees ik dat de Yeti niet aan de 2000kg trekkunde gaat komen.

de skoda yeti heeft een gewicht van rond de 1520kg.
de vw tiguan (18" versie) weegt ook rond de 1546kg en met een 1.4tsi (150pk géén front) aan boord mag je toch al 2000kg trekken.
een vw tiguan (2l tdi 136pk) mag toch 2200kg trekken,dus vermoed ik dat de yeti ook 2 ton mag gaan trekken in bepaalde uitvoeringen...maja om zeker te zijn zullen we nog even moeten afwachten. :xyxthumbs:

kcj

Actief lid
De Belgische dealers mogen in september gaan kennismaken met de Yeti.
Ik verwacht wel dat hij dit jaar nog in de showroom staat.
Of zou Skoda België wachten tot het autosalon van januari '10 ?
Nee, ik vermoed van niet : de Roomster was ook al te bekijken in de showrooms in september '06 : dus vòòr het autosalon van '07.

Koen

skodaboy

Forumguru
De Belgische dealers mogen in september gaan kennismaken met de Yeti.
Ik verwacht wel dat hij dit jaar nog in de showroom staat.
Of zou Skoda België wachten tot het autosalon van januari '10 ?
Nee, ik vermoed van niet : de Roomster was ook al te bekijken in de showrooms in september '06 : dus vòòr het autosalon van '07.

Koen

ik ben eens benieuwd hoe de yeti in het echt gaat meevallen,
hoe het zit met de binnen en de kofferruimte...
als dit goed meevalt dus ruimer is dan een 02 zou ik misschien wel m'n 02 4X4 durven inruilen voor de yeti..
als dit tegenvalt tja..dan wordt het de octavia scout...:xyxthumbs:

Captain Hook

Forumguru
ik ben eens benieuwd hoe de yeti in het echt gaat meevallen,
hoe het zit met de binnen en de kofferruimte...
als dit goed meevalt dus ruimer is dan een 02
Ruimer niet. Alle verslagen die ik tot nu toe gezien spreken van bagageruimte <580l (= O2 combi). Die blijft gewoon ongeslagen als opbergspelonk. :winkie:
Wat me wel bevalt is het vierkante, hoekige. Stapt lekker makkelijk in, goed zicht rondom. En ook dat systeem met die verwijderbare/verschuifbare stoelen; uitstekend!

LenK

Forumguru
De VW Golf combi lijkt van achteren op een Honda. Maar de Yeti heeft ook al een Honda look-a-like:
19f832d0facac4310dd3e78210feb0ed.jpg

kcj

Actief lid
Captain Hook : En ook dat systeem met die verwijderbare/verschuifbare stoelen; uitstekend!
Je kan, als je wil, al een Roomster kopen ? :winkie:

Ivm de stoelen : - leuning + zitting omhoogklappen gebeurt regelmatig bij ons
- 1 leuning neer + naar voor schuiven : als we op reis gaan
- beide of 1 zetel naar voor schuiven : soms
- verwijderen : zelden
- middelste verwijderen en buitenste 2 naar binnen toe : 1x (om eens te proberen :) )

Maar telkens komt het wel van pas + eenvoudige handelingen.

Koen

skodaboy

Forumguru
ik ben vandaag bij mijn bevriende skoda-dealer geweest.
deze wist mij (al) te vertellen dat de yeti gemaakt is op basis van de octavia,
maar vanbinnen alla roomster is gemaakt..
alleen is de yeti hoekiger,robuster en breder dan een roomster.
voor verdere info blijft het toch nog even afwachten...:winkie:

naar het schijnt wordt de yeti één van dezer dagen voorgesteld in Oostenrijk...:crazy:

Aiii

Lid
Ook ik, gelukkig ben ik nog even niet toe aan een nieuwe. Ook fijn te horen dat die 1.4TSI ook nog gaat komen waarschijnlijk. Die miste ik al. Van 1.2 naar 1.8 is een erg grote stap.

Ben er iig van overtuigd dat we dit najaar een hoop nieuwe members mogen gaan verwelkomen hier op dit forum.

Bovenaan Onderaan