SKODA Yeti

Aiii

Lid
Nee, laat maar staan. Heb vandaag voor het eerst een 2CV mogen rijden en mijn ervaring komt overeen met je signature. :D

Wat een geweldig plezierbakkie op wielen. :)

Aiii

Lid
Zeker positief, maar ik stel een klein vraagteken bij de kundigheid van de schrijver.

De auto is namelijk gebouwd op het platform van de Octavia – en dus vreemd genoeg niet dat van de VW Tiguan

Noem mij gek maar het platform van de Octy is de Golf en die van de Tiguan ook...?

ben op dit moment in skoda land tsjechie en zie de jety zo nu en dan in het wild.
moet toch eerlijk zijn loop er toch wel een beetje kwijlend aan voorbij hij is echt mooi

sador

Donateur
Weer een nieuwsbrief ontvangen van Skoda over de Yeti, met een prijsvraag.

Kun je een reis winnen naar Nepal.

van inkel

Forumguru
ben op dit moment in skoda land tsjechie en zie de jety zo nu en dan in het wild.
moet toch eerlijk zijn loop er toch wel een beetje kwijlend aan voorbij hij is echt mooi

Klopt ik heb er één in het wild gezien, en twee stonden er in de showroom.
Het is een hele mooie auto in het echt alleen de kofferbak is toch wat klein als je een O2 gewend bent.

MarcoO2

Forumguru
vr 14 aug 2009, 11:25
Skoda-vertegenwoordigers roepen om 1.4 Turbomotor

Prijs Skoda Yeti wordt scherper dan verwacht

leusden - De prijzen van de Skoda Yeti zijn nog altijd niet bekend, ondanks dat in omringende landen de tariefstelling al enkele maanden geleden is vrijgegeven. De importeur zegt nog steeds in onderhandeling met de fabriek te zijn. "We zien de prijzen van de concurrentie zakken. Daar willen we direct op inspelen."

Foto: AFP

Volgens het bedrijf komt de vanafprijs in ieder geval onder de 20.000 euro te liggen. In eerste instantie werd ingezet op 19.950 euro, maar de uiteindelijke prijs zal daaronder komen te liggen. Binnen enkele weken verwacht het importbedrijf de onderhandelingen af te ronden. De Yeti, Skoda's eerste SUV, komt in oktober op de Nederlandse markt.
De fabrikant levert de stoer aangeklede vijfdeurs SUV, waarvoor het platform van de Octavia wordt gebruikt, met 1,2 Turbo en 1.8 Turbo benzinemotoren, alsmede drie diesels van 2,0 liter. Mogelijk komt daar nog een 1.4 Turbomotor bij. De Europese importeurs dringen er bij de fabrikant op aan het gat tussen de 105 pk sterke 1.2 TSI en de 1.8 TSI met 160 pk te dichten. De overstap van de 1.2 naar de 1.8 is tevens prijstechnisch groot, aangezien de grootste motor standaard over een kostbaar vierwielaandrijfsysteem beschikt. Een 1.4 TSI verkleint de stap en zorgt voor een logische opbouw van het motorenprogramma.

EdK

Forumguru
Kijk dat is mooi neuws , vooral dat de vertegenwoordigers ook beginnen te roepen om een 1.4 TSI motor.
Zou het komen omdat er ook door ons over gesproken wordt, of is het puur om het toch wel grote gat tussen de 1.2 en 1.8 te dichten ?

Aiii

Lid
Moet wel Edk, er zal wel minstens 7 á 8k euro tussen de 1.2 en 1.8 zitten. Dat is een te grote stap en zal veel kopers afschrikken die de 1.2 TSI te min vinden voor de Yeti, maar niet het geld hebben de 1.8 aan te schaffen.

Michel

Forumguru
Vermoedelijk om de laatste reden. Niet iedereen wil de stap naar de 1.8 met vierwielaandrijving maken. Nu is het gat tussen de 1.2 TSI met voorwielaandrijving en de 1.8 TSI met vierwielaandrijving waarschijnlijk vrij groot.

De Yeti zal door sommige mensen vanwege het uiterlijk worden gekocht en niet vanwege de mogelijkheid om er het terrein mee in te duiken.

EdK

Forumguru
Affijn we wachten maar weer geduldig af op de uitnodiging van de dealer !
En dan eerst nog maar eens een jaar bij elke servicebeurt van me RR lekker kwijlen !
En als de dealer dan wil verkopen dan mag hij een aanbod gaan doen !
Maar moet wel eerst de 1.4TSI zonder 4x4 uitgebracht zijn !

Michel

Forumguru
Eigenlijk zou de 1.4 TSI zowel met voorwielaandrijving als vierwielaandrijving leverbaar moeten zijn. Sterker nog: die keuze zou je ook bij de 1.8 TSI moeten hebben, maar dit zou wel uit bijv.marketingoogpunt zo zijn gekozen.

EdK

Forumguru
Heeft zo'n Roomster een paar keer per jaar onderhoud nodig als je maar 15000 per jaar rijdt, dat is niet best :489:

Lees eens het serviceboekje van je vrouws auto
Zul je zien dat de eerste kleine beurt bij 15000 en grote beurt bij 30.000 km is
Of elk jaar !
Dus als je de wagen al weer 2 jaar hebt en iets meer dan 30.000 erop hebt staan dan is het een simpel rekensommetje lijkt me !

EdK

Forumguru
Maar ja het gaat over een RR en dan kan LenK niet meer logisch nadenken snap je:uitlachen:

Kan die dat dan ? Het gaat volgens mij toch niet helemaal goed met hem hoor !
Van de week had ie al een filmpje geplaatst over een Dacia Logan !
Volgens mij was hij zich toch aan het orrienteren voor zo'n soort wagen !
Want als je zo'n antepetie hebt voor dat type wagen dan ga je ook geen docu en filmpjes kijken lijkt mij !!??

Dus met een beetje massel kan ik me RR binnenkort nog aan hem verkopen ook ! Krijg ik de kans om de Yeti te bestellen ! :D:yeah:

Bovenaan Onderaan