Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

JeSko

Forumguru
Off-topic

Ik begrijp nog steeds de keuze voor zo'n klein schermpje niet, in zo'n slagschip van een auto.
 
De iv80 gaf vanochtend 470 aan. Gister vanaf 9% opgeladen.. kon toen nog 35km.. laad m doorgaans op naar 100% in de slow-charge modus.. want dan kan ik m de héle nacht laten staan aan de laadpaal.. want anders issie begin van de avond klaar en ik ga dat ding natuurlijk niet om 22.00 uur zitten verplaatsen… nergens geen plek ook… hij had bijna 14 uur nodig om te laden ;)
 

EdK

Forumguru
Ach als een klein scherm al dingen weergeeft waar je niet vrolijk van word, wat moet je dan met een groot scherm waar nog meer info opstaat waar je nog minder vrolijk van word..
En ping pong kun je er ook niet op spelen dus hoe kleiner hoe beter, geeft hij in iedergeval nog de echte waarde van de accu aan "klein" :pieker:
 

wdejong32

Actief lid
onze enyaq krijgt definitief GEEN update , is volgens de dealer wenselijk maar niet verplicht

hoelang zit er trouwens garantie op de accu's ?? weet iemand dat ??
 

MVA78

Lid
Ik blijf het toch apart/vreemd/onlogisch vinden dat er zoveel verschillende ranges voor de iV60 worden gepost hier. En iedereen met MEB3.0. Dit kan toch alleen aan het accupakket liggen dan?

Ik kom in dit weer toch echt niet verder dan een 100% range van ca. 320km volgens de BC. Gebruik ligt de laatste dagen rond de 17,5kWh. Dit klopt dan wel weer met die 320km range.

Is het een "trucje" om je verbruiksgegevens over lange tijd weer eens op 0 te zetten? Dat er dan weer een grotere range uitrolt? Hier loopt die teller namelijk al 22000km.
 
Vandaag aan de fastned gestaan, van iets van 28% ofzo naar 100 in 50 minuten. Ging met 122kW in het begin. Heb verder niet gekeken. Range gaf daarna 412 aan.
 

MVA78

Lid
En dat is de totale range? Dus als je tussen 10 en 70% blijft heb je 200km?
Klopt, mss 220-230km maar meer niet. Laden tot 80% geeft 260km bereik.

@Disaster-Master 412km met een IV60? Dat wordt hem bij mij echt niet. Het zijn wel "echte" kilometers, dus 300km met 100% is te doen. Maar een heel groot verschil met voor de MEB3.0 update.
 

coolrunnings

Actief lid
Ik blijf het toch apart/vreemd/onlogisch vinden dat er zoveel verschillende ranges voor de iV60 worden gepost hier. En iedereen met MEB3.0. Dit kan toch alleen aan het accupakket liggen dan?

Ik kom in dit weer toch echt niet verder dan een 100% range van ca. 320km volgens de BC. Gebruik ligt de laatste dagen rond de 17,5kWh. Dit klopt dan wel weer met die 320km range.

Is het een "trucje" om je verbruiksgegevens over lange tijd weer eens op 0 te zetten? Dat er dan weer een grotere range uitrolt? Hier loopt die teller namelijk al 22000km.
Iedereen heeft een eigen rijstijl.
Volgas bij het stoplicht wegrijden of juist heel bedeesd.
Flink regenereren of juist niet.
Airco aan of juist niet.
Weersomstandigheden zijn ook van invloed op je rijbereik.

Elke keer als ik dit soort berichten lees dan denk ik elke keer weer, “Hoe vaak zou die persoon al langs de snelweg bij een snellader hebben moeten staan omdat ze het anders niet redden tot de bestemming?”
(En dan heb ik het hier niet over de vakantie, maar gewoon in het dagelijkse gebruik)
 
Bovenaan Onderaan