Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

Het leuke is dat je in de Enyaq de hele start/stop knop niet nodig hebt. Instappen, rem intrappen en in D zetten, rijden maar.

Andersom net zo. Parkeren, deur openen en rem loslaten.
I know. Dat is ook precies het probleem. De auto gaat uit terwijl ik dat niet wil. Als ik weg rijd snel ik eerst de driving mode in op individual (dat onthoudt de BC niet), dan de lane assist, dan de carplay (draadloos), de BC achter het stuur etc. Zodra ik dan even uitstap om de kids eruit te laten ofzo gaat de boel uit en kan ik weer opnieuw beginnen met instellen zodra ik instap. Ik zie daar het voordeel niet van in eerlijk gezegd...
 
Even gecheckt. Ik heb dus niet de laatste software. Even de dealer bellen dan maar....
446db4c7bc38d8e41b82bbe7e914d31e.jpg
 
Ik vind t overigens heel irritant; in de Octavia 4 moet ik op de knop drukken, zowel aan als uit. Aan gaat wel goed. Maar ik vergeet m vaak in te drukken als ik uit stap. En dan krijg je die harde waarschuwings pingel… en sat komt dus omdat ik van de enyaq t blijkbaar gewend ben om zo zonder wat te doen uit te stappen…

daar staat dan weer tegenover: ik heb wat spul ingebouwd voor het werk, moet zo nu en dan wat metingen (RF) verrichten. Tja, dan moet ik wel eens wat pakken, stap je uit, gaat álles uit héh... de airco is dan nog t meest irritant..

dus dát ga ik even zoeken in obd11..
 
Ok.. maar dat geld voor OTA dan… ? Bedoel: kunnen ze hem wel handmatig bij de dealer bijwerken? Of us 3.2 überhaupt niet uit nog?
Edit: de dealer kan het niet staat er bij de link… >>> wil het niet hadden ze beter kunnen vermelden…
 

hemi24

Forumguru
Dacht dat de nieuwe Enyaq’s af-fabriek worden uitgeleverd met 3.2; of het voor de bestaande modellen ook al is uitgerold weet ik zo niet, maar dat kan de dealer je vertellen!
Bij VW kunnen ze in elk geval wel al updaten naar 3.2…
 
Oh. Nou, ja dan zetten ze dat zeker bewust op de website om geen hordes aan mensen bij de dealers te hebben... pfff.. maar goed: dan ga ik na mijn vakantie even de dealer contacten voor die update.
 

Webloxx

Senior Member
I know. Dat is ook precies het probleem. De auto gaat uit terwijl ik dat niet wil. Als ik weg rijd snel ik eerst de driving mode in op individual (dat onthoudt de BC niet), dan de lane assist, dan de carplay (draadloos), de BC achter het stuur etc. Zodra ik dan even uitstap om de kids eruit te laten ofzo gaat de boel uit en kan ik weer opnieuw beginnen met instellen zodra ik instap. Ik zie daar het voordeel niet van in eerlijk gezegd...
Nu rijd ik zelf geen Enyaq, maar ik weet dat een ID.3 en een Cupra Born hetzelfde hebben;

Zodra je opstaat van de bestuurdersstoel, gaat alles ‘uit’ en kun je de deur achter je dichtslaan en weglopen.

Ik heb bij mijn collega met de Cupra dit eens voor hem aangepast met OBDeleven.

Zou moeten staan onder module 19 Gateway - Adaptation - Occupant Detection. Hier kan je volgende waarde aan (laten) passen naar ‘False’ en bij opstaan vanaf de bestuurdersstoel, blijft alles lekker aan.

IMG_3837.jpeg
 
Dat was ik van plan te gaan dien en hoef het nu niet meer te zoeken. Ben benieuwd of het bij de O4 ook daar zit want due gaat ook uit, niet meteen maar wel met een minuut ofzo
 
Ik kreeg van deweek een melding tijdens het rijden dat er een update was.. heb op later gedrukt.. eenmaal bij de parkeerplek ga je kijken bij systeem info en dan alle updates.. geen updates beschikbaar.. zo irritant is dat...

Dus tja.. ?
 
Bovenaan Onderaan