Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

Nedje

Senior Member
Update duurde maar een paar minuutjes. Tot nu toe nog geen verschil gezien anders dan het versienummertje

De update zou ook het accu en laadmanagement moete verbeteren. ik las dat sommige mensen met zelfs wel 175 kW konden laden.
Dat is veel meer dan de 125-> 135 kW verbetering.. dit zou afhankelijk zijn van wat voor accu er in zit, maar hoe weet je bij welke accu dat is, en of je die hebt?

Nedje

Senior Member
Ik laad 95% van de tijd hier in de buurt aan 3kw tot 11kw laders. Snelladen tot nu toe nooit nodig gehad dus daar zal ik voorlopig weinig van merken

Speedhunter

Forumguru
Beetje “eenzijdig” stuk van Autoweek.
Of zitten de klagers juist hier ;)
Kritiek op de zetels ben ik het niet eens. Die zijn een stuk beter dan in mijn vorige Octavia.

Harde vering is iets van aan. Al merk je daar op de snelweg niet veel van, vooral kleine baantjes met oneffenheden zijn soms erg hard.

Infotainment en navigatie zijn goed. Maar inderdaad voor opladers/oplaadpunten te vinden kan het beter. Al is dat iets dat je op voorhand uitstippelt wil je het goed doen. Dus daar heb ik geen last van. Even Chargemap opendoen via Apple Car play en dat is ook opgelost, moest het nodig zijn.

Rijbereik valt voor mij zeer goed mee, ook met de ‘kleinste’ batterij. Al moet ik m’n eerste winter nog meemaken met deze wagen. Benieuwd of ik dan nog even vrolijk +500 km zal afhaspelen op één dag.

Laatst bewerkt:

Lucaszz

Nieuw lid
Heeft iemand deze update al? En hoe kom je er aan? Mijn SKoda garage zit alleen maar in terugroep actie overzicht te kijken.... en dus niets ziet.
Ik heb de update net geïnstalleerd bij mijn lokale service dealer in Emmeloord, zelf merk ik uiteindelijk niet heel veel verschil na de update maar het is altijd fijn om up-to-date te blijven tegenwoordig!

Flem_nl

Forumguru
Heb al verschillende keren in mijn scherm de melding gehad dat er een update beschikbaar is. Afgelopen weekend eindelijk gelukt om deze te laten uitvoeren. Echter nog altijd op 3.0! :confused::rolleyes:

MVA78

Lid
Opgelost.......alle lichten zelf uitschakelen en alle ramen 2x open en dichtdoen en de update kan worden geïnstalleerd :)

Sinds vorige week een systeemupdate beschikbaar op mijn Enyaq 60, kan hem overal "zien" in het infotainment. Alleen als ik hem wil installeren kan dit niet/reageert de auto niet.

Op alle manieren die ik ken. Iemand hier ook ervaring mee?

Laatst bewerkt:
Zodra je opstaat van de bestuurdersstoel, gaat alles ‘uit’ en kun je de deur achter je dichtslaan en weglopen.
Zou moeten staan onder module 19 Gateway - Adaptation - Occupant Detection.

Zojuist gedaan; voor mij ideaal:
Edit; moet het nog eens bekijken.. ik rijd normaal nooit zonder gordel. Maar even verplaatsen van reguliere parkeerplek naar laadpaalplek wel vaak.. maar dat lijkt nu niet te gaan.. hij ging 3x in park..

Bijlagen

• IMG_3118.png
    IMG_3118.png
    233,2 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:

Webloxx

Senior Member
Hmm, heb er zelf geen ervaring mee, maar zou het zelf direct instellen als ik een VAG auto zou hebben. Een auto moet uitgaan als ik op de knop druk wanneer ik wil dat die uit gaat…

M’n collega vond het uitgaan en weglopen handiger dan zelf op de knop drukken voor uitschakelen, dus die gebruikt dat niet meer in z’n Cupra Born…

Misschien een update gehad, die ervoor zorgt dat vanwege geen gordel en wél willen rijden, hij in P schiet / blijft?

Ja daar leek het op ja… heb t voor nu even terug gezet.. ga t vandeweek nog wel ff een keer proberen op een rustig stukkie ergens..

Rainesh

Forumguru
Ik zag dat er een nieuwe software update uit is gekomen voor Skoda Enyaq en VW ID platform. 1741 uit mijn hoofd.

Nou, er is idd een update binnen gekomen. Duurde 50 minuten om te installeren volgens het scherm. Eerst stadslichten uitschakelen, uitstappen en op slot doen.. ennnnn… dat heb ik 3x mogen doen want de eerste 2x was de update mislukt.. “probeert u het later mog eens”

pff.. maar.. derde keer dus succes.. maar zit nog steeds op ID 3.0.0…?

Flem_nl

Forumguru
@Disaster-Master dit had ik vorige week ook. Dacht dat eindelijk "de" update beschikbaar was, nee dus. Ook nog altijd op 3.0.0.
Geen logica in helaas en qua communicatie van uit Skoda ook drama

Tipu

Lid
Ik kreeg ook melding bij stil zetten van auto, dat er update is van 55 minuten.
Ik dacht ik doe dat wel als ik thuis ben.
Bij thuiskomst is update nergens meer te vinden!

Hoe kan deze update van 55 minuten alsnog laten installeren?

EdK

Forumguru
ff uit hoofd.
bovenkant scherm in midden met vinger 2 keer naar beneden vegen.
Als je dat goed doet krijg je een nieuw menu scherm.
En in dat scherm staan onderin weer 2 keuzes en in één van die 2 als je die aanklikt ( meen dat die updates heet ) dan moet je de update weer zien en kun je hem alsnog activeren.
Staat hij er niet dan is hij alsnog toch geïnstalleerd, en anders komt tijdens een nieuwe rit het update scherm wel weer naar voren

• Leuk
Waarderingen: Tipu
Bovenaan Onderaan