Software Update ME3 (en verder) voor Enyaq

Tipu

Lid
na tripje naar AH en weer terug, kwam update weer op scherm. Heb nu update installeren gedrukt en hoop dat het ook inderdaad goed afrondt. En we snel naar 3.1 en 3.2 kunnen gaan.

Tipu

Lid
Helaas. Nog steeds 3.0
Schijnt pre update zijn naar 3.1/3.2
Maar dat horen we al maanden…
Skoda service mbt tijdige software updates is echt heel slecht.

Tipu

Lid
Foto mbt update beschrijving

Bijlagen

• IMG_8865.jpeg
    IMG_8865.jpeg
    934,1 KB · Weergaven: 37
  • IMG_8867.jpeg
    IMG_8867.jpeg
    726,2 KB · Weergaven: 33
  • IMG_8866.jpeg
    IMG_8866.jpeg
    684,6 KB · Weergaven: 33
  • IMG_8868.jpeg
    IMG_8868.jpeg
    714,5 KB · Weergaven: 34

Tipu

Lid
Heb je OTA update gehad? Of heb je van fabrieks af 3.2 gekregen? Of via dealer?

Ik had dealer gebeld en die zegt dat ik moet wachten op OTA

Tipu

Lid
Dank Ned voor info.

Was 3.0 naar 3.1 en daarna 3.2, kort na elkaar, of moest je lang wachten tussen 3.1 en 3.2.

Ik hoop dat er nu recente update van 55 minuten, we snel 3.1 update kunnen krijgen en daarna weer 3.2

Maar Skoda kennende zal dit nog wel tijdje duren …

Nedje

Senior Member
Daar heeft best wat tijd tussen gezeten meen ik. De update naar 3.2 duurde hier ook minder dan 10 minuten.

Elger

Nieuw lid
Heeft iemand deze update al? En hoe kom je er aan? Mijn SKoda garage zit alleen maar in terugroep actie overzicht te kijken.... en dus niets ziet.
Ik heb de update laatst laten installeren, hierbij nam mijn geselecteerde lokale dealer van der Heide contact met mij op. Als het goed is moet dit bij iedereen gebeuren, als dit niet zo is kun je altijd zelf contact opnemen met je dealer.

• Leuk
Waarderingen: Tipu

Tipu

Lid
Mijn auto gaf vanochtend aan dat er accu problemen waren en dat ik zsm naar garage moest: blijkt inderdaad probleem te zijn met IMG_9011.jpeg IMG_9010.png IMG_9019.jpeg accu systeem. Mijn auto moet 6-8 weken bij garage blijven en ze hebben meer auto’s met zelfde probleem…

Tipu

Lid
6-8 weken? o_OWant? Is reparatie zo moeilijk? Geen mensen? Geen spullen?

En in de tussentijd?
Probleem is dat er heel veel auto met storingen zijn gekomen. Ze hebben te weinig mensen inderdaad. Voor zulke reparaties zijn twee ervaren en opgeleide monteurs nodig ivm risico op elektrische schokken…

Leasemaatschappij heeft contact gehad met alle garages en overal is minimaal 4-5 weken wachttijd, welke kan oplopen tot 6-8 weken.. ze hebben alles op voorraad, maar te veel problemen met deze auto schijnt, enorme wachttijden bij garages te veroorzaken…

Voor mij nooit meer Skoda of ander VW merk.

Tipu

Lid
Ik heb de update laatst laten installeren, hierbij nam mijn geselecteerde lokale dealer van der Heide contact met mij op. Als het goed is moet dit bij iedereen gebeuren, als dit niet zo is kun je altijd zelf contact opnemen met je dealer.
Van 3.0 naar 3.2 kan niet via dealer.

Echt raar, dat ze van 2.x wel naar 3.2 kunnen updaten via dealer, maar niet van 3.0 naar 3.2 …

Rare policy van Skoda (VW)…

hemi24

Forumguru
@Tipu : wat houdt die storing nu precies in?!?

Ik heb exact dezelfde storing sinds anderhalve week in de ID.3…

Daarnaast heb ik de “bug” van de 3.2 software met een storing op de airbag…

Tipu

Lid
Wat ik begrepen heb is dat er aantal batterij cellen vervangen moeten worden en ook een printplaat… en niet veilig is om te rijden, daar batterij volledig kan uitvallen..
Maar schijnen heel veel auto’s deze probleem te hebben en daarom enorme backlog aan te verrichten werkzaamheden…

en de monteurs moeten in duo’s werken ivm veiligheid en kans op elektrische schokken….⚡️

Bovenaan Onderaan