En dat noem jij een redelijke oplossing?
De Enyaq die problemen heeft en waar je ook al voor betaalde, qua bijtelling e.d, wordt nu voor 2 maanden vervangen door een vergelijkbare auto en dan hoef je 'slechts' 460 bij te betalen? Bijzonder!
Leasemaatschappij zegt dat in leasecontract een vervangende auto als UP is afgesproken. Voor mij was dit nieuw. Ik heb auto geleased toen ik in loondienst was, daarna auto meegenomen toen ik voor mezelf begon. Zonder kleine letters van van leasecontract helemaal door genomen te hebben. Nu wilde leasemaatschappij alleen UP vergoeden als huur auto, en al ik huger categorie wilde, dan moest ik per dag 40-45€ per dag bij betalen. Vandaar bedrag op maand basis van 1000+€ aan huren kwijt zou zijn.
En importeur zegt dat hij niks kan doen als er wachttijden zijn door drukte bij garage. Ze zeggen dat benodigde hardware vervanging op voorraad zijn, en kosten van arbeidsloon ook onder garantie vallen. Maar dat ze niet verantwoordelijk zijn voor wachttijden van 6-8 weken. Ik zou met auto kunnen rijden en wachten op afspraak in december of januari. Maar kans op storing of erger situatie tijdens rijden groot zou zijn en daarom beter auto niet kan rijden.
Ik had dus liever niks betaald, maar gezien contract afspraken en gedoe, heb ik deze aanbod geaccepteerd van lease auto…
Dus het was of gratis UP rijden voor 6 -8 weken, wat niet doen is met gezin met 5 personen…
Maar meer dan leasemaatschappij, vind ik Skoda (VW) in gebreke door auto’s af te leveren met slechte software en hardware problemen die nu blijkbaar opstapelen…
Zou bijna item waard zijn voor een gezamenlijke consumenten actie van gedupeerden….