Specificaties Octavia 3 14% ?

wigerm

Lid
Dat is toch logisch? De greenlines zijn op de Ambitions gebaseerd. Was bekend, hoor. Er mag toch wel iets aan de Elegance business versies exclusief voorbehouden zijn?! :laugh:

Ja, maar doe dan een Elegance Business Greenline ofzo... Nu kán je niet anders met 14%, en dat is irritant. Dan moet men maar een 20% versie uitkiezen, maar toch. Ergens strookt het niet met het steeds meer kunnen personaliseren van de auto...

Desondanks kan ik niet wachten tot de kerst. Als het goed is staat er een heeeeeeel fijne auto onder de kerstboom :yeehaa:
 

bonyuri

Actief lid
Ja, maar doe dan een Elegance Business Greenline ofzo... Nu kán je niet anders met 14%, en dat is irritant. Dan moet men maar een 20% versie uitkiezen, maar toch. Ergens strookt het niet met het steeds meer kunnen personaliseren van de auto...

Desondanks kan ik niet wachten tot de kerst. Als het goed is staat er een heeeeeeel fijne auto onder de kerstboom :yeehaa:
Ik denk dat ze dat express doen, misschien wel voor de "exclusiviteit"
 

Falcon

Donateur
Ik ben bezig met het achterhalen van het artikelnummer(s) voor de chromen-lijsting. Dan maar wat extra bijbetalen.. ze komen erop!

Daarnaast ben ik aan het kijken naar een subwoofer voor op de Amundsen. Da moe kunnen!
 

wigerm

Lid
Als je de info hebt, graag delen! Ik wil ook allebei, ervan uitgaande dat de woofwoof dan ook op de Columbus kan.
 

AirTimeDMC-12

Nieuw lid
Ik ben bezig met het achterhalen van het artikelnummer(s) voor de chromen-lijsting. Dan maar wat extra bijbetalen.. ze komen erop!

[...]

Die nummers zijn er niet, tenminste niet in de informatie beschikbaar voor consumenten. Via de dealer is het alsnog te bestellen. Let wel op dat hiervoor na levering je deuren verbouwd moeten worden. Er komt meer bij kijken dan alleen simpel een chormen randje opplakken o.i.g. Maar goed, oog wil ook wat en (ik vind) de lijsten absoluut een toevoeging, zeker op de combi. Maar schrik niet, ik deed het wel namelijk, dit leuke geintje gaat je ca € 900,- kosten! De pijn van deze eurootjes komt toch iets harder aan dan de pijn zonder de lijsten te moeten leven. Ook het feit dat heel je deur ontleed wordt en opnieuw in elkaar wordt gezet incl het opnieuw aanbrengen van de rubbers kan een kans voor een horrorverhaal (lekkages) worden. Maar al te vaak gehoord nadat er nieuwe rubbers waren aangebracht.
 
Laatst bewerkt:

wigerm

Lid
Die nummers zijn er niet, tenminste niet in de informatie beschikbaar voor consumenten. Via de dealer is het alsnog te bestellen. Let wel op dat hiervoor na levering je deuren verbouwd moeten worden. Er komt meer bij kijken dan alleen simpel een chormen randje opplakken o.ig. Maar goed, oog wil ook wat en (ik vind) de lijsten zijn absoluut een toevoeging, zeker op de combi. Maar schrik niet, ik deed het wel namelijk, dit leuke geintje gaat je ca € 900,- kosten! De pijn van deze eurootjes komt toch iets harder aan dan de pijn zonder de lijsten te moeten leven.

900...... OK, zwart kan ook prima i.c.m. Racing Blue :pardon:
Hoe zit het eigenlijk met het Canton-systeem. Een losse subwoofer kan vast wel, maar kan Canton achteraf worden ingebouwd als Columbus er al inzit?
 

DJ'83

Lid
900...... OK, zwart kan ook prima i.c.m. Racing Blue :pardon:
Hoe zit het eigenlijk met het Canton-systeem. Een losse subwoofer kan vast wel, maar kan Canton achteraf worden ingebouwd als Columbus er al inzit?

Volgens mijn dealer kon dat niet en ik heb een volledige set van Pioneer uitgekozen, inclusief subwoofer. Keuze was tussen een model dat precies in het reservewiel past en een iets duurdere/sterkere die plat ligt in de kofferruimte en makkelijk te verwijderen is. Ik heb de laatste gekozen. Kosten totale set met inbouw Eur 1475,- inclusief versterken van de portieren om het geluid nog verder te verbeteren (met name lage tonen).
 

AirTimeDMC-12

Nieuw lid
... mompelt iets over dubbeltjes en eerste rang....

Vat wel mee toch? Volgens mij wil iedereen hier (bij)betalen om zn nieuwe wheels helemaal naar wens te maken. Over een aantal zaken is nogal wat onduidelijkheid omdat de prijslijst/uitrusting niet klopt/volledig is. Daarnaast zijn er een paar opties die erg populair zijn, maar niet voor iedereen beschikbaar worden gemaakt. Via de dealer zijn ze toch mogelijk maar wel tegen een alles behalve 'dubbeltjes'-prijs. Lijkt een beetje scheef te gaan.
 

Oogje

Senior Member
Je blijft maar bezig over die 14% rijders he? ;)
Laat ik voorop stellen dat gedifferentieerde bijtelling mij sowieso tegen de borst stuit. Mijns inziens moeten we naar een flat fee van 25% over de fiscale waarde. De meer inkomsten voor de overheid kunnen dan worden gebruikt om de BPM af te schaffen of in ieder geval fors te verlagen.

Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat er belachelijk veel mensen zijn die een 14% model kiezen en dan (semi) verontwaardigd zijn dat ze niet de opties van een volwaardig model kunnen krijgen. En vervolgens blijven blaten en worstelen dat ze bepaalde opties moeten missen. Veel van die mensen (en ik wijs hier absoluut niet iemand persoonlijk aan) zijn dan ook nog eens mensen die feitelijk 'boven hun stand' rijden door de 14% regelingen of door de tijdelijke afschaffing van de bpm. Dan ontstaat er plots ruimte in hun budget om naar een Octavia of een A3 te gaan, waar ze, zonder overheidssubsidie dus gewoon in een Polo zouden rijden.

Autorijden kost geld. Dat moet je accepteren. Ik vind het dan ook helemaal niet erg om dik € 300 aan bijtelling te moeten neerleggen iedere maand om in een (vrijwel) nieuwe auto te kunnen rijden. En dan hou ik de kosten voor mezelf ook beperkt door een goedkopere auto te rijden (van Avensis naar Octavia, beiden niet al te duur).
 

Torica

Lid
900...... OK, zwart kan ook prima i.c.m. Racing Blue :pardon:
Hoe zit het eigenlijk met het Canton-systeem. Een losse subwoofer kan vast wel, maar kan Canton achteraf worden ingebouwd als Columbus er al inzit?
Die € 900,- geldt voor de combi, voor de HB ben je stukken voordeliger uit! (wel € 200,- dus toch nog € 700,-) Het wordt door Skoda België aangeboden voor € 190,- voor de Combi en € 120,- voor de HB.
 

Spiegeltje

Senior Member
Die € 900,- geldt voor de combi, voor de HB ben je stukken voordeliger uit! (wel € 200,- dus toch nog € 700,-) Het wordt door Skoda België aangeboden voor € 190,- voor de Combi en € 120,- voor de HB.

Wat een enorm groot verschil met NL zeg. Hoe kan/komt dat?
Hmmm:pieker: wellicht even een testritje naar België plannen....
 

bonyuri

Actief lid
Laat ik voorop stellen dat gedifferentieerde bijtelling mij sowieso tegen de borst stuit. Mijns inziens moeten we naar een flat fee van 25% over de fiscale waarde. De meer inkomsten voor de overheid kunnen dan worden gebruikt om de BPM af te schaffen of in ieder geval fors te verlagen.

Dat gezegd hebbende ben ik van mening dat er belachelijk veel mensen zijn die een 14% model kiezen en dan (semi) verontwaardigd zijn dat ze niet de opties van een volwaardig model kunnen krijgen. En vervolgens blijven blaten en worstelen dat ze bepaalde opties moeten missen. Veel van die mensen (en ik wijs hier absoluut niet iemand persoonlijk aan) zijn dan ook nog eens mensen die feitelijk 'boven hun stand' rijden door de 14% regelingen of door de tijdelijke afschaffing van de bpm. Dan ontstaat er plots ruimte in hun budget om naar een Octavia of een A3 te gaan, waar ze, zonder overheidssubsidie dus gewoon in een Polo zouden rijden.

Autorijden kost geld. Dat moet je accepteren. Ik vind het dan ook helemaal niet erg om dik € 300 aan bijtelling te moeten neerleggen iedere maand om in een (vrijwel) nieuwe auto te kunnen rijden. En dan hou ik de kosten voor mezelf ook beperkt door een goedkopere auto te rijden (van Avensis naar Octavia, beiden niet al te duur).

Ik begrijp je punt en ben het op bepaalde punten ook met je eens, maar je kunt niet raar opkijken als iemand door dit soort rare regeltjes er het maximale uit wil halen.
Kijk voor de grap eens naar de 0% bijtelling voor een Outlander PHEV.

Daarnaast heeft het niets te maken met boven je stand rijden.
Ik kan hoe dan ook een Octavia leasen, ik kies er alleen voor om die 60 euro per maand in mijn zak te steken door de 14% bijteller te pakken. Is dat zo raar?
 

wigerm

Lid
Bij mij komt er nog eens bij dat ik door mijn werkgever gestimuleerd wordt om 0 of 14% te gaan rijden. Dat levert mij een bonus op die hoger is dan de bijtelling en die vervalt als ik 20 of 25% ga rijden.

Maar goed, ik snap de argumentatie van Oogje ook wel, maar je ziet bij andere merken wél dat 14% versies als (volwaardig) worden gezien. Ford, Renault, Volvo bijvoorbeeld. Die zijn alleen te klein of, tsja, Frans ;)
 

Oogje

Senior Member
Ik ben uit besparingsoogpunt juist een segment gezakt en zo bij de Octavia uitgekomen. Ik had ook twee Fords op mijn lijstje, namelijk de Mondeo en de S-Max. En een V60 (toen nog niet de 20% D4, had de 25% D4 op het oog) en een A4 Avant. En tot slot de Passat. Maar de Octavia bood het meeste bang for buck, zodat ik daar uiteindelijk uit kwam.

Mocht ik nu opnieuw moeten bestellen, dan wordt het trouwens toch 60/40 voor de V60 D4 vs de Octavia...
 

wigerm

Lid
Ik ben uit besparingsoogpunt juist een segment gezakt en zo bij de Octavia uitgekomen. Ik had ook twee Fords op mijn lijstje, namelijk de Mondeo en de S-Max. En een V60 (toen nog niet de 20% D4, had de 25% D4 op het oog) en een A4 Avant. En tot slot de Passat. Maar de Octavia bood het meeste bang for buck, zodat ik daar uiteindelijk uit kwam.

Mocht ik nu opnieuw moeten bestellen, dan wordt het trouwens toch 60/40 voor de V60 D4 vs de Octavia...

Dan zit je met je keuze voor de Octavia toch aardig voor een dubbeltje op de eerste rang ;)
 
Bovenaan Onderaan