Specificaties Octavia 3 14% ?

Oogje

Senior Member
Dan zit je met je keuze voor de Octavia toch aardig voor een dubbeltje op de eerste rang ;)
Verklaar u nader? Ik geef motiveer toch juist dat ik uit financieel oogpunt een stapje terug gedaan heb? Ik heb mezelf een budget gegeven qua bijtelling (rond de 300 euro) en qua opties heb ik volgens mij zeker geen concessies gedaan. Ik zie het dubbeltje niet ;)

wigerm

Lid
Ach, het enige dat ik bedoelde is dat je een knappe moderne auto hebt besteld, die in vergelijking met je alternatieven ook nog eens goedkoper is. Voor mij is dat de definitie van dubbeltje en eerste rang: maximale waarde, minimale kosten.

henriz

Forumguru
Maar de Octavia bood het meeste bang for buck, zodat ik daar uiteindelijk uit kwam.
En dat doen we dus allemaal. Zoveel mogelijk auto voor je geld. :D
In mijn geval is dat de Octavia Greenline. Ik had ook een Polo kunnen rijden natuurlijk. Maar ik kan een Octavia krijgen tegen 14% bijtelling, dus waarom zou ik dat laten?

Robijzer

Nieuw lid
Ben bijna zover met de koop van de Greenline Businessline Combi. Echter op het punt van de velgen kom ik er niet uit met de dealer. Ik wil graag de 16'' Ilias velgen onder bijbetaling omruilen tegen de 18'' Alaris velgen. Iemand een suggestie voor een oplossing? Een dealer waar dit wel kan? Of een velgen-leverancier die de ongebruikte Ilias velgen terugneemt. Ik wil ook nog een winterset aanschaffen (en nee, niet de Ilias daarvoor gebruiken :D dus dat zou nog interessant kunnen zijn voor degene die ze levert.

Wie o wie?

Torica

Lid
Ben bijna zover met de koop van de Greenline Businessline Combi. Echter op het punt van de velgen kom ik er niet uit met de dealer. Ik wil graag de 16'' Ilias velgen onder bijbetaling omruilen tegen de 18'' Alaris velgen. Iemand een suggestie voor een oplossing? Een dealer waar dit wel kan? Of een velgen-leverancier die de ongebruikte Ilias velgen terugneemt. Ik wil ook nog een winterset aanschaffen (en nee, niet de Ilias daarvoor gebruiken :D dus dat zou nog interessant kunnen zijn voor degene die ze levert.

Wie o wie?
Skoda dealer Versluis in Zoetermeer heeftbiedereen geen moeite mee.

VWim

Forumguru
Bij Ames in Gorinchem is dat ook geen enkel probleem. Fijn zaken doen met Pedro, de verkoper aldaar.

Robijzer

Nieuw lid
Klinkt hoopvol. Kunnen jullie iets concreter zijn want dit zegt nog niet zo veel. Het werkelijke prijsverschil tussen de sets incl. banden zou ongeveer €400 moeten zijn. Maar de aanbiedingen die ik tot nu tot gehad variëren van €850 bijbetalen tot "het kan gewoon niet".

Torica

Lid
Klinkt hoopvol. Kunnen jullie iets concreter zijn want dit zegt nog niet zo veel. Het werkelijke prijsverschil tussen de sets incl. banden zou ongeveer €400 moeten zijn. Maar de aanbiedingen die ik tot nu tot gehad variëren van €850 bijbetalen tot "het kan gewoon niet".
€ 840,- bijbetalen is volgens mij de standaardprijs bij Skoda voor een upgrade van 16 naar 18"

wallietax74

Nieuw lid

Wie o wie?
ik begrijp niet waarom er nog dealers zijn die hier een probleem van maken. Hier in Arnhem offerte voor een 14% combi, 18" daarin voor 850 met inlevering van de originele velgen. Ik zou je dealer gewoon een keuze geven: 18" leveren anders verkoopt ie toch gewoon geen auto?

Robijzer

Nieuw lid
het prijsverschil is circa € 400 tussen de sets incl. banden, dan vind ik € 840 toch nog steeds erg veel geld, of moet ik gewoon heel erg blij dat ze het überhaupt willen doen, en gewoon die € 840 neertellen ipv € 400 en verder niet zeuren, en dan nog krijg ik niet de velg die ik wil, de Alaris, maar een mak 18'' velg, allemaal net niet dus

Torica

Lid
het prijsverschil is circa € 400 tussen de sets incl. banden, dan vind ik € 840 toch nog steeds erg veel geld, of moet ik gewoon heel erg blij dat ze het überhaupt willen doen, en gewoon die € 840 neertellen ipv € 400 en verder niet zeuren, en dan nog krijg ik niet de velg die ik wil, de Alaris, maar een mak 18'' velg, allemaal net niet dus
Ik denk dat dat komt doordat de 18"velgen niet af fabriek geleverd worden maar de dealer vervangt de standaard velgen. Hij blijft dus zitten met de (nieuwe) originele velgen en banden. Het is maar net de vraag hoeveel geld hij hiervoor kan vangen. Bovendien maakt hij nog wat kosten om de velgen te wisselen, uitlijnen etc.

Robijzer

Nieuw lid
@Torica dat snap ik, dat is natuurlijk ook gewoon de reden, alleen gaat de ene dealer daar wat makkelijker mee om dan de ander, ik ben dus op zoek naar een dealer die niet moeilijk doet over Alaris velgen en me daar niet de hoofdprijs voor laat betalen. Ik zie trouwens dat je chromen raamlijsten hebt besteld. Wie gaat dit doen en voor hoeveel aangezien dit helemaal onbetaalbaar was en niemand hieraan wil beginnen? (als ik zo vrij mag zijn dat te vragen).

Torica

Lid
@Torica dat snap ik, dat is natuurlijk ook gewoon de reden, alleen gaat de ene dealer daar wat makkelijker mee om dan de ander, ik ben dus op zoek naar een dealer die niet moeilijk doet over Alaris velgen en me daar niet de hoofdprijs voor laat betalen. Ik zie trouwens dat je chromen raamlijsten hebt besteld. Wie gaat dit doen en voor hoeveel aangezien dit helemaal onbetaalbaar was en niemand hieraan wil beginnen? (als ik zo vrij mag zijn dat te vragen).
De dealer doet gewoon de chromen raamlijsten en ja, daar vangt hij de hoofdprijs voor.

Falcon

Donateur
Niemand last van een brandstofcomponent verhoging door de grotere banden?

Ik Mobiliteit bij ons nog niet durven vragen... Iets met slapende honden

Hierin Leeuwarden durven ze 1300 voor te vrage :(

Falcon

Donateur
Ik heb zo'n idee dat Skodalief de 1.4TSI in het hoofd heeft en niet boven zijn leasebedrag is gekomen ;)

Bovenaan Onderaan