De dipspanning heb ik nog niet gemeten, vanochtend wel geprobeerd via de Carista-app maar dat lukte niet, straks misschien nog even opnieuw proberen met de multimeter.
Ik heb vanochtend wel even in ETKA het actuele onderdeelnummer opgezocht voor de accu in mijn auto.
Niet schrikken wat die origineel kost.
Consumentenprijs €264,20 incl. BTW. KA-CHING!!
De Economy-accu is ietsje goedkoper, maar nog steeds duur.
Nou krijg ik er wel korting op via m'n werkgever, maar de originele accu blijft wel de duurste optie.
Ik heb al wel wat goedkope budget-accu's gezien maar daar heb ik niet zo'n heel erg best gevoel bij. Ik denk dat ik ga voor een Bosch of Varta, die ontlopen elkaar wat betreft het prijskaartje ook niet veel. Qua kwaliteit denk ik niet dat ze veel voor elkaar onder doen.
Overigens wel irritant; bij heel veel grossiers of online webshops kun je onderdelen uitzoeken op basis van je kenteken, maar die zetten er ook een hoop accu's tussen die helemaal niet geschikt zijn. Hetzij door de maat of omdat die accu's niet geschikt zijn voor auto's met Start-Stop. Programma's die dit soort zaken automatisch uitfilteren op basis van kenteken kunnen niet beoordelen wat er precies in je auto hoort. Daarom is het makkelijk om te zoeken op basis van het OEM-nummer, dan filter je al die andere rommel er makkelijk tussenuit.
Overigens zat ik gisteravond uit nieuwsgierigheid nog even wat te frunniken aan die kapjes de bovenop de accu zitten ... brak het bevestigingspootje af van het kapje dat over de zekeringen zit. Oeps.
Nummertje 13 van bovenstaande tekening. Die blijkt maarliefst €2,60 excl BTW te kosten ... ik vrees dat ik failliet ga.
Edit; Ik las zojuist op meerdere websites dat Bosch en Varta accu's uit precies dezelfde fabriek komen en kwalitatief hetzelfde zijn. Alleen hun distributiekanalen verschillen. Dan doen ze dus inderdaad niet voor elkaar onder. Dan is het een kwestie van afwegen van prijs/levertijd, en nog een klein beetje welke leverancier ik de order gun.