@Tees
Als ik eens even kijk naar de brandstofprijzen toen ik de Citigo net had gekocht (begin 2019) en ik de benzinetank een paar keer heb leeg gereden om hem lekker te spoelen, toen waren de prijzen als volgt;
CNG; €1,199/kg (OrangeGas, PitPoint was indertijd meestal een cent of 3 per kilo goedkoper dan OrangeGas)
Shell V-Power (in Kampen); €1,669/L
Nu:
CNG; €1,549 OrangeGas / €1,659 PitPoint (PitPoint is nu ineens een stuk duurder vergeleken met OrangeGas)
Shell V-Power (in Kampen); €2,049/L
V-Power is dus zo'n 23% duurder geworden en CNG bij OrangeGas 29% en als we er vanuit gaan dat PitPoint destijds dus zo'n 3 cent per kilo goedkoper was dan OrangeGas en daarmee op €1,169 zat en nu op €1,659 zit is dat een prijsstijging van maarliefst bijna 42%!
Daarbij moet ik wel opmerken dat PitPoint destijds nog geen 'GroenGas' verkocht maar 'gewoon' aardgas, tegenwoordig verkopen ze 'GroenGas'. Maar dat zal mij een zalige zorg wezen, het gaat om de prijsstijging en die is ronduit fors.
Een tijdje terug maakte de prijs bij PitPoint ook al ineens een forse stap omhoog en korte tijd later gebeurde bij OrangeGas hetzelfde. Ik vermoed dat OrangeGas zeer binnenkort ook wel weer dichter richting de prijs van PitPoint zal kruipen, waarmee de procentuele prijsstijging dus verder oploopt.
Het loont voor mij onderaan de streep nog steeds wel om CNG te rijden, maar het voordeel wordt kleiner. Dat in combinatie met de problemen bij het tanken en de verplichte tankkeuring doen mij zeggen; CNG, niet nog een keer!