SteGo
Donateur
Met de aanschaf van de auto zelf, aanschaf van leuke accessoires en een grote beurt met APK zou je verwachten dat de grote uitgaven voorlopig even klaar zijn ... behalve dan misschien nog even een fraaie set velgen.
Maar toen verdiepte ik mij vorige week nog even iets verder in het instructieboekje van de auto over die CNG-keuring en wat blijkt; elke 2 jaar moet er door een erkende reparateur een aantal controles worden uitgevoerd. Tankdop controleren, vulaansluiting en de afdichtring controleren en eventueel reinigen, de gasinstallatie op lekkage controleren. Ik weet bijna wel zeker dat dit de keuring is die in Duitsland in 2016 is uitgevoerd aangezien de auto toen 2 jaar oud was. Naar mijn weten zijn de vermelde punten in Nederland ook zaken die bij de APK worden geïnspecteerd.
Daarnaast moeten elke 4 jaar de tanks op bevestiging en eventuele beschadigingen gecontroleerd worden. Dat is die keuring bij een KIWA-gecertificeerd bedrijf waar ik het al eerder over had. En eigenlijk had de auto dus al in april 2018 zo'n tankkeuring moeten hebben aangezien de auto toen 4 jaar oud was.
Ik was er ten tijde van de aankoop vanuit gegaan dat de auto pas 4 jaar na de Duitse keuring in 2016 weer gekeurd moest worden. Beetje jammer, als ik dat vooraf wist was dit zeker nog een puntje geweest bij de prijsonderhandeling. Maargoed, van achteren kijk je een koe in de kont, dus niet al te lang over blijven zeuren, oplossen dit probleem.
Vandaag een afspraak gemaakt om de tanks te laten keuren en 18 maart gaat het gebeuren. Ik weet wel ongeveer wat het kost, maar de definitieve prijs hangt af van hoeveel werk ze aan het 'meerwerk' hebben, lees; de- en monteren van de beplating enzo. Uiteraard ga ik het jullie achteraf vertellen wat het gekost heeft.
Als dan straks die keuring achter de rug is en ik heb velgen bemachtigd die ik op het oog heb dan is het budget voor de auto (uitgezonderd brandstof) dit jaar denk ik wel bijna op.
Maar toen verdiepte ik mij vorige week nog even iets verder in het instructieboekje van de auto over die CNG-keuring en wat blijkt; elke 2 jaar moet er door een erkende reparateur een aantal controles worden uitgevoerd. Tankdop controleren, vulaansluiting en de afdichtring controleren en eventueel reinigen, de gasinstallatie op lekkage controleren. Ik weet bijna wel zeker dat dit de keuring is die in Duitsland in 2016 is uitgevoerd aangezien de auto toen 2 jaar oud was. Naar mijn weten zijn de vermelde punten in Nederland ook zaken die bij de APK worden geïnspecteerd.
Daarnaast moeten elke 4 jaar de tanks op bevestiging en eventuele beschadigingen gecontroleerd worden. Dat is die keuring bij een KIWA-gecertificeerd bedrijf waar ik het al eerder over had. En eigenlijk had de auto dus al in april 2018 zo'n tankkeuring moeten hebben aangezien de auto toen 4 jaar oud was.
Ik was er ten tijde van de aankoop vanuit gegaan dat de auto pas 4 jaar na de Duitse keuring in 2016 weer gekeurd moest worden. Beetje jammer, als ik dat vooraf wist was dit zeker nog een puntje geweest bij de prijsonderhandeling. Maargoed, van achteren kijk je een koe in de kont, dus niet al te lang over blijven zeuren, oplossen dit probleem.
Vandaag een afspraak gemaakt om de tanks te laten keuren en 18 maart gaat het gebeuren. Ik weet wel ongeveer wat het kost, maar de definitieve prijs hangt af van hoeveel werk ze aan het 'meerwerk' hebben, lees; de- en monteren van de beplating enzo. Uiteraard ga ik het jullie achteraf vertellen wat het gekost heeft.
Als dan straks die keuring achter de rug is en ik heb velgen bemachtigd die ik op het oog heb dan is het budget voor de auto (uitgezonderd brandstof) dit jaar denk ik wel bijna op.