Bedankt voor de tips heren!
Voorlopig stoort het luchtje me nog niet zo erg dat ik met een extractor aan de gang wil gaan (en het is ook inderdaad meer een klusje voor een zonnige en warme zomerdag zodat alles lekker kan drogen), maar ik zal binnenkort wel eens even met een sopje door de auto gaan en dan met name het stuur even goed schoonmaken want ik kan de rookgeur ook goed ruiken aan m'n handen als ik een stukkie gestuurd heb.
Ik zat gisteren eens even in ETKA te kijken naar de modderkuipen achter en het viel me op dat ondanks dat mijn Citigo de fabriek verlaten heeft zonder, ze wel aangegeven worden in het programma. Echter geeft ETKA voor de modderkuipen 2 verschillende onderdeelnummers aan voor beide kanten.
Ik heb zodoende eens even navraag gedaan bij m'n leverancier welke ik moest bestellen. Het antwoord is dat als je een modderkuip wilt vervangen omdat die bijvoorbeeld beschadigd is dat je dan even het nummer moet bestellen dat in het kapotte onderdeel staat. Mocht de Citigo nog niet over modderkuipen beschikken, dan heb je onderstaande onderdeelnummers en hoeveelheden nodig.
Dus voor iedereen die dit ook wil doen, doe er je voordeel mee.
Ik haal de nummers die ik in een vorige post had staan even weg om verwarring te voorkomen. Die nummers had ik namelijk op skodacommunity.de gevonden, maar dat zijn berichten die dateren van 2014.
Verder kwam ik erachter dat de wisselschroevendraaier voor torxbouten mist in m'n pechsetje ... oei, wat een pech.
Ik kon het niet laten; ik heb een nieuwe besteld. Ik wil het setje toch compleet hebben.
Kost maar een paar euro, onderdeelnummer 6R0012255
De armsteun is ook besteld, en wellicht dat morgen even al die nummers bestel die ik nodig heb voor de modderkuipen achter.
Het dubbele vloertje in de kofferbak zie ik voorlopig toch nog even vanaf. Ik vind het wel mooi, maar ik heb hem eigenlijk helemaal niet nodig. En met name die bodemplaat zelf is bepaald geen koopje. In de vorige Citigo was hij wel handig omdat ik daar geen reservewielbak had ivm de gastanks en door het dubbele vloertje kon ik mooi een thuiskomertje onder het vloertje opbergen zonder er last van te hebben.
Achteraf gezien had ik afgelopen weekend toch even
deze mooie kofferbakmat moeten bestellen bij Kopacek in combinatie met de rubber vloermatten en wellicht nog een ander leukigheidje. Er is gelukkig geen haast bij, ze hebben vast wel weer een keer opnieuw een kortingsactie.