Vandaag heb ik de laatste wielkuip binnengekregen zodat ik wellicht komende zondag eens even daar mee aan de gang kan. Én de missende schroevendraaier uit de pechset, die ik waarschijnlijk nooit nodig ga hebben maar die ik toch graag wou hebben.
Verder nog iets wat ik later wel even een keer laat zien ... ennnnnn; het onderhoudsboekje ... of toch niet?
Bij aanschaf van m'n vorige Citigo had ik boekjes besteld bij toenmalig Skoda-dealer Korterink in Zwolle. En omdat ik precies hetzelfde boekje weer wilde hebben heb ik exact hetzelfde onderdeelnummer besteld als op de factuur van Korterink. Logisch toch? Ik kreeg al wel bericht terug van m'n leverancier dat het boekje met onderdeelnummer S0055305532 niet bij mijn auto hoort, want alles rondom onderhoud is bij mijn auto digitaal. Boekje kon echter wel gewoon geleverd worden dus ik heb hem besteld.
Vandaag ontving ik het boekje .. heel erg dun boekje .. is dit alles? Het enige wat je kunt invullen in het boekje zijn de gegevens rondom aflevering/1e kentekenregistratie, 1e eigenaar en 2e eigenaar. En verder staat er wat info in over de garantievoorwaarden en de onderhoudsintervallen, nergens plek om de onderhoudsbeurtjes in te vullen. Huh?
Hetzelfde onderdeelnummer, ander boekje?
Nou wist ik nog van de vorige keer dat Korterink het onderhoudsboekje toen op voorraad had liggen, dus ik waagde de gok om na het werk even langs te rijden en te vragen of ze nog een echt onderhoudsboekje hadden liggen. En jawel! Nog exact 1! Maar dat is genoeg, dus na digitale overhandiging van maarliefst €3,68 via de PIN-machine was ik eigenaar geworden van een echt Skoda onderhoudsboekje.
Wellicht heel erg nerdy maar ik ben er toch blij mee.
Boven het exemplaar waar ik niks aan heb, onder de juiste.
En dan te bedenken dat dat verkeerde boekje meer dan dubbel zo duur is terwijl je er geen reet aan hebt...
En om het nerd-gehalte nog iets te vergroten; ik moest natuurlijk even uitfiegelieren hoe het nou zat met die onderdeelnummers.
Een blik op de achterkant van beide boekjes laat zien hoe het zit.
Beide boekjes hebben inderdaad hetzelfde nummer, echter is de ene;
S0055305532 - 1ST012732SK (foute boekje) en de ander S0055305532 - 1ST012009EQ (juiste boekje)
Dus mocht iemand anders ook nog een officieel Skoda onderhoudsboekje zoeken, dan weet je welke je (niet) moet hebben.