Leuk; ik kreeg gisteren op Facebook een herinnering te zien van een proefrit die ik had gemaakt in een Citigo ASG op 1 december 2018. Dat was ongeveer 2 maanden voordat ik m'n vorige, en mijn eerste, Citigo CNG kocht. Ik vind het sowieso altijd wel leuk om auto-gerelateerde herinneringen te krijgen op Facebook want auto's zijn nou eenmaal m'n hobby.
Echter vond ik deze wel extra leuk en ergens ook wel grappig; ik heb momenteel m'n ogen extra goed open voor een automaat en ergens in m'n achterhoofd had ik nog wel eens de gedachte 'Moet ik de Citigo ASG wellicht ook nog eens heroverwegen?' Zeker aangezien een Yaris Hybrid, waar ik eigenlijk m'n ogen op heb, voor mijn gevoel toch overpriced is. Natuurlijk, het is een kwestie van vraag en aanbod en kennelijk zijn veel consumenten bereid die hoge prijs te betalen, maar ik vind ze gevoelsmatig een paar duizend euro te duur. En dat ik m'n aanvankelijke budget van €12.500 min inruil nu al heb verruimd zodat ik laatst zelfs naar die €15.499 geprijsde Yaris heb gekeken die ook ruim een ton op de klok heeft en al 7 jaar oud is en wat gewoon een frikandel bleek te zijn ....
... dat zit gevoelsmatig toch niet helemaal lekker. Soms ben ik misschien wat te knieperig, maar bepaalde auto's zijn momenteel toch wel erg overpriced, zoeken naar een Hybrid in een tijd dat die heel erg gevraagd zijn is natuurlijk ook niet de beste timing ...
Maar terug naar de Citigo ASG; leuk dus dat die voorbij kwam op Facebook, maar wat vond ik er ook alweer precies van nadat ik hem had proefgereden, was ik toen nou echt zo negatief? Of misschien toch een heroverweging waard? Nou .......
Op basis van de review van destijds is het dus niet echt iets om te heroverwegen. Hahaha.
Wil overigens niet zeggen dat ik een proefritje zou afslaan als ik nog eens een leuk exemplaar tegenkom.
En over 2 weekjes al zover; dan lever ik m'n huidige Citigo even in bij de dokter om de deuk in de dorpel te fixen. Ik kijk er naar uit, over 2,5 week staat de Citigo er weer helemaal netjes bij.
Ik had nog reactie gehad op het bij te betalen bedrag wanneer ik ook het lelijke deukje uit het dak zou willen laten halen. Dat bedrag viel me iets tegen, maar daar staat tegenover dat het meespuiten van de bumperhoek juist weer iets goedkoper is dan dat ik had ingeschat. Bumperhoek spuiten en deukje uit het dak halen tezamen vind ik zodoende wel oké geprijsd, dus dat deukje mogen ze gewoon meepakken.
Ik vermoed dat dat deukje een paar weken geleden is ontstaan toen we door een bosachtig gebied reden in het schemerdonker, er viel tijdens het rijden toen iets op het dak waarbij ik me zowat de pleuris schrok, zoveel geluid maakte het. En wat het nou precies is geweest ... Joost mag het weten.
Straks is alles weer mooi.
Ga ik met een schadevrije Citigo het jaar uit.