Onderhoudsbeurtje is nog niet uitgevoerd, de Citigo geeft immers wel iets aan de vroege kant aan dat het er weer tijd voor is ... het kan nog wel ruim 1000km wachten. Dus volgend weekend of het weekend daarna zal ik dat waarschijnlijk even doen.
Maar wat ik gisteren wel even heb gedaan is de ruitenwisserbladen even vervangen, die streepten zo langzamerhand wel heel erg irritant, en de achterste deed ook weinig nuttigs meer. Enkel een hoop extra wazigheid veroorzaken.
Dus even vers spul erop. Die had ik toch nog op voorraad liggen, daardoor voelt het alsof het niks heeft gekost.
Setje Bosch voor de voorste ruitenwissers, en een origineel VAG wisserblaadje achterop, net zoals de vorige keer.
Er viel me wel iets op aan het nieuwe wisserblaadje voor op de achterklep; die koop ik eigenlijk altijd origineel maar nog niet eerder liet VAG zo duidelijk weten door welke firma ze geproduceerd worden. De oude onderop en de nieuwe boven;
Gisterenmiddag en -avond waren we op pad en mochten de wisserblaadjes direct hun dienst alweer bewijzen; heel fijn om weer fijn werkende wisserbladen te hebben. Blij mee.
Afgelopen week kreeg ik nog een (automatisch) mailtje van Gaspedaal.nl, ik had al m'n zoekopdrachten weliswaar verwijderd omdat ik de zoektocht naar een opvolger sowieso voor dit jaar heb stilgelegd, maar er was kennelijk nog een auto die ik daar als 'favoriet' had aangeklikt ...... ja zo'n voiture met het logo uit m'n bovenstaande post.
Die was €600 in prijs gezakt .. en dan begint het ineens toch weer te kriebelen he ... maar hé! mag niet dit jaar ...
Ik zit sowieso nog wel een beetje in dubio over waar ik goed aan doe; stap ik in de komende tijd over naar een hybride
Toyota die aansluit bij mijn wensen en waar ik blij van wordt, of rijd ik nog een poos door in de Citigo en wacht ik nog een aantal jaren totdat er interessante EV's beschikbaar komen in mijn prijsklasse. Dan denk ik aan bijvoorbeeld een Kia Soul (huidige model), die nu nog veeeeeel te duur is voor mij. Lastig .. vrijwel zeker is het het financieel het meest verstandig lekker door te rijden met de Citigo, aangezien die met z'n verbruik van 4,6L/100km niet onder doet voor een hybride en ik daar ook minder op af kan schrijven dan op een hybride die al makkelijk het dubbele kost van de inruilwaarde van de Citigo.
Maar heb ik de zin en het geduld om verstandig te zijn?
Mijn vriendin herinnerde me onlangs nog aan dat ik ten tijde van de aankoop van deze Citigo heb gezegd dat ik hem had gekocht om er toch wel zo'n 4 jaar mee te doen. Had ik dat nou maar nooit gezegd ...
Of misschien is het juist een goede stok achter de deur zodat ik wél verstandig handel ...
We gaan het zien. Binnenkort eerst maar weer eens verse olie en een vers filter voor de Citigo.